To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ανοδική πορεία για τις Δημόσιες Σχέσεις

Ανοδική πορεία για τις Δημόσιες Σχέσεις
Ανοδική πορεία για τις Δημόσιες Σχέσεις

Ο χώρος των δημοσίων σχέσεων κατάφερε να εμφανίσει αύξηση τόσο σε μερίδια αγοράς όσο και σε τζίρους και έδωσε σαφή στοιχεία για καλύτερη πορεία και εντός του 2012. Με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν πρόσφατα μέσω της παγκόσμιας έρευνας ICCO WORLD REPORT 2012, προκύπτει πως ο χώρος του PR συνέχισε για δεύτερη συνεχή χρονιά – από το 2010- την ανοδική πορεία του. Η συγκεκριμένη έρευνα διεξήχθη σε 23 χώρες και παρουσιάζει σαν κεντρικό πόρισμα πως τα κεφάλαια που δαπανήθηκαν σε marketing και επικοινωνία υπερκέρασαν τις υπόλοιπες διαφημιστικές δαπάνες.

Ανάπτυξη

Σε χώρες όπως η Βραζιλία, η Ρωσία, η Ινδία και η Αυστραλία τα έσοδα των εταιρειών PR κατέγραψαν το 2011, αύξηση που άγγιξε το 20%, ενώ αντίστοιχα οι χώρες της Βορείου Ευρώπης, η Τουρκία και οι ΗΠΑ, εμφανίζουν αύξηση της τάξης του 10%. Το γενικότερα αυξητικό φαινόμενο ήρθε να ανακόψει ο Ευρωπαϊκός Νότος στον οποίο και λόγω της έντονης οικονομικής κρίσης, χώρες όπως η Πορτογαλία και η Ισπανία εμφανίζουν πτώση δαπανών στο κομμάτι του PR που έφτασε το 2011 στο 20% συγκριτικά με το 2010.

Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία οι προβλέψεις για το 2012, κάνουν λόγο για παράταση στην επέκταση του χώρου της επικοινωνίας με χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία και οι ΗΠΑ να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο και πάλι. Οι προβλέψεις για τον Ευρωπαϊκό Νότο παραμένουν το ίδιο δυσοίωνες, καθώς το οικονομικό κλίμα έρχεται να επιβαρύνει η αυξανόμενη ανεργία και η γενικότερη ανασφάλεια που δημιουργείται στο χώρο των επενδύσεων.

Επικεφαλής… ο πελατοκεντρισμός

Η ανάπτυξη που παρατηρήθηκε το 2011, οφείλεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες πελατοκεντρικού χαρακτήρα και ειδικά σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και το Ην. Βασίλειο. Σημαντική ήταν και η ζήτηση για ενέργειες με επίκεντρο τη διαχείριση κρίσεων αλλά και προβολής του δημοσίου τομέα. Βασικός παράγοντας και επικοινωνιακό μέσο για το 2011, ήταν με διαφορά τα social media τα οποία κυριάρχησαν ολοκληρωτικά.

Το 2012, σημαντικό ρόλο αναμένεται να παίξουν στην ανάπτυξη του κλάδου της επικοινωνίας πελάτες που προέρχονται από το χώρο της Ενέργειας, τον Τραπεζικό & επενδυτικό χώρο αλλά και το χώρο της υγείας. Ο δημόσιος τομέας αναμένεται το 2012, να αποτελέσει τον πιο απροσδιόριστο παράγοντα καθώς οι ενδείξεις κάνουν λόγο για αύξηση των δαπανών σε κάποιες αγορές αλλά και παράλληλη πτώση σε κάποιες άλλες. 

Οι πιο Hot υπηρεσίες…

Με βάση τα μέχρι σήμερα στοιχεία και τις ενδείξεις, οι υπηρεσίες που αναμένεται να εμφανίσουν τη μεγαλύτερη ζήτηση εντός της τρέχουσας χρονιάς θα είναι σίγουρα επικεντρωμένες στα social ψηφιακά μέσα, στον δημόσιο τομέα και τη διαχείριση κρίσεων και κατά πάσα πιθανότητα στο Event Management.

Το Top 5 των προκλήσεων

Με βάση την έρευνα ο χώρος της επικοινωνίας αναμένεται να αντιμετωπίσει και το 2012, μία πλειάδα σημαντικών και απαιτητικών προκλήσεων από τις οποίες οι κορυφαίες 5 είναι:

1. Η επάνδρωση
2. Η τιμολογιακή πολιτική
3. Τα Budget των πελατών
3. Το κέρδος
3. Η αποδοτικότητα