Nielsen: Θα παρέχει στοιχεία TSV από 1η Σεπτεμβρίου
![Nielsen: Θα παρέχει στοιχεία TSV από 1η Σεπτεμβρίου](https://www.advertising.gr/uploads/images/116405/nielsen-tha-parechei-stoicheia-tsv-apo-1i-septemvriou-medet.jpg?lm=1cf3b895731ca5e06dcca5a4a917ae09)
Δυνατότητα ανάλυσης στοιχείων σχετικά με την μεταχρονολογημένη τηλεθέαση (TSV, Time Shifted Viewing) θα παρέχει από 1η Σεπτεμβρίου στους πελάτες της η Nielsen, αναβαθμίζοντας την υπηρεσία που προσφέρει.
Όπως διευκρινίζει η εταιρεία, ως “Μεταχρονολογημένη Τηλεθέαση” (Time Shifted Viewing, TSV) ορίζεται η τηλεθέαση περιεχομένου το οποίο έχει μεταδοθεί ζωντανά από την γραμμική τηλεόραση και έχει παρακολουθηθεί αργότερα, δηλαδή είναι η τηλεθέαση η οποία έχει προκύψει από: Παρακολούθηση σε δεύτερο χρόνο μέσα στην ίδια ημέρα (As Live) η παρακολούθηση σε διάστημα έως και επτά ημερών (Time Shifted Day 1, Day 2,....Day 7) μετά την live μετάδοση”. Οι συσκευές που συμμετέχουν στην μέτρηση της μεταχρονολογημένης τηλεθέασης είναι οι τηλεοπτικές συσκευές στις οποίες είναι συνδεδεμένος ο μετρητής της Nielsen, όπως συμβαίνει και σήμερα. Τα μέσα και οι τρόποι μετάδοσης από τα οποία μετριέται η μεταχρονολογημένη τηλεθέαση είναι αδιάφορα για τη μέτρηση, εφόσον το μεταχρονολογημένο περιεχόμενο “καταναλώνεται” στην τηλεοπτική συσκευή.
Υπενθυμίζεται πως η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας είχε αποστείλει από τον Ιούνιο συγκεκριμένο αίτημα προς την Nielsen για αναβάθμιση των στοιχείων μέτρησης τηλεθέασης που λαμβάνουν τα μέλη της. Aναλυτικότερα η ΕΙΤΗΣΕΕ τόνιζε πως ενδιαφέρεται για την ενσωμάτωση του Τime Shifted Viewing (TSV) από τον Σεπτέμβρη στις υπηρεσίες που λαμβάνουν τα κανάλια ενώ ζητούσε και πρόσβαση στο σύνολο των δεδομένων, που παράγονται από μετρήσεις της Nielsen για την κατηγορία “others”, που καταγράφουν μεγάλο μερίδιο τηλεθεασης ειδικά σε πολύ σημαντικές εμπορικά κατηγορίες όπως οι νέοι ενήλικες αλλά και προοδευτική αύξηση μεριδίου για τον πυρήνα των εμπορικών κοινών, τις ηλικίες 25-44 ετών. Ακόμη και για το ευρύ δε κοινό 18-54 ετών, τα «Others» αθροίζουν πάνω από 35% ή και 40% μερίδιο τηλεθέασης σε ορισμένες χρονικές ζώνες.
Σε αυτό το πλαίσιο η ΕΙΤΗΣΕΕ κάνοντας λόγο και για προνομιακή ή αποκλειστική πρόσβαση που μπορεί τυχόν να έχουν συνδρομητικοί πάροχοι και περιφερειακοί σταθμοί σε στοιχεία τηλεθέασης ζΗΡΆ πρόσβαση σε οποιαδήποτε αναλυτικά στοιχεία καταγράφονται για οποιοδήποτε referenced κανάλι παρόχων συνδρομητικής τηλεόρασης καθώς και οποιαδήποτε αναλυτικά ή συγκεντρωτικά στοιχεία καταγράφονται για οποιοδήποτε referenced ή/και unreferenced κανάλι περιφερειακής εμβέλειας.
Aκόμη από τον Ιούνιο ζητά επίσημα να ενσωματωθούν στο λογισμικό Arianna οι κατηγορίες «Unreferenced» και «Pay TV» όπως ήδη υπάρχουν τα «Others» καθώς και να παρέχονται στα κανάλια εθνικής εμβέλειας τυχόν επι πλέον στοιχεία που προκύπτουν από την μέτρηση τηλεθέασης και παράγονται μέσω άλλων συστημάτων εκτός Arianna και τα οποία παρέχονται σε άλλους συνδρομητές. Τέλος στην συγκεκριμένη επιστολή ζητούσε και να εξεταστούν τεχνικές για την περαιτέρω «αποκρυπτογράφηση» του μεριδίου τηλεθέασης 18% των «unreferenced».
Όπως διευκρινίζει η εταιρεία, ως “Μεταχρονολογημένη Τηλεθέαση” (Time Shifted Viewing, TSV) ορίζεται η τηλεθέαση περιεχομένου το οποίο έχει μεταδοθεί ζωντανά από την γραμμική τηλεόραση και έχει παρακολουθηθεί αργότερα, δηλαδή είναι η τηλεθέαση η οποία έχει προκύψει από: Παρακολούθηση σε δεύτερο χρόνο μέσα στην ίδια ημέρα (As Live) η παρακολούθηση σε διάστημα έως και επτά ημερών (Time Shifted Day 1, Day 2,....Day 7) μετά την live μετάδοση”. Οι συσκευές που συμμετέχουν στην μέτρηση της μεταχρονολογημένης τηλεθέασης είναι οι τηλεοπτικές συσκευές στις οποίες είναι συνδεδεμένος ο μετρητής της Nielsen, όπως συμβαίνει και σήμερα. Τα μέσα και οι τρόποι μετάδοσης από τα οποία μετριέται η μεταχρονολογημένη τηλεθέαση είναι αδιάφορα για τη μέτρηση, εφόσον το μεταχρονολογημένο περιεχόμενο “καταναλώνεται” στην τηλεοπτική συσκευή.
Υπενθυμίζεται πως η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας είχε αποστείλει από τον Ιούνιο συγκεκριμένο αίτημα προς την Nielsen για αναβάθμιση των στοιχείων μέτρησης τηλεθέασης που λαμβάνουν τα μέλη της. Aναλυτικότερα η ΕΙΤΗΣΕΕ τόνιζε πως ενδιαφέρεται για την ενσωμάτωση του Τime Shifted Viewing (TSV) από τον Σεπτέμβρη στις υπηρεσίες που λαμβάνουν τα κανάλια ενώ ζητούσε και πρόσβαση στο σύνολο των δεδομένων, που παράγονται από μετρήσεις της Nielsen για την κατηγορία “others”, που καταγράφουν μεγάλο μερίδιο τηλεθεασης ειδικά σε πολύ σημαντικές εμπορικά κατηγορίες όπως οι νέοι ενήλικες αλλά και προοδευτική αύξηση μεριδίου για τον πυρήνα των εμπορικών κοινών, τις ηλικίες 25-44 ετών. Ακόμη και για το ευρύ δε κοινό 18-54 ετών, τα «Others» αθροίζουν πάνω από 35% ή και 40% μερίδιο τηλεθέασης σε ορισμένες χρονικές ζώνες.
Σε αυτό το πλαίσιο η ΕΙΤΗΣΕΕ κάνοντας λόγο και για προνομιακή ή αποκλειστική πρόσβαση που μπορεί τυχόν να έχουν συνδρομητικοί πάροχοι και περιφερειακοί σταθμοί σε στοιχεία τηλεθέασης ζΗΡΆ πρόσβαση σε οποιαδήποτε αναλυτικά στοιχεία καταγράφονται για οποιοδήποτε referenced κανάλι παρόχων συνδρομητικής τηλεόρασης καθώς και οποιαδήποτε αναλυτικά ή συγκεντρωτικά στοιχεία καταγράφονται για οποιοδήποτε referenced ή/και unreferenced κανάλι περιφερειακής εμβέλειας.
Aκόμη από τον Ιούνιο ζητά επίσημα να ενσωματωθούν στο λογισμικό Arianna οι κατηγορίες «Unreferenced» και «Pay TV» όπως ήδη υπάρχουν τα «Others» καθώς και να παρέχονται στα κανάλια εθνικής εμβέλειας τυχόν επι πλέον στοιχεία που προκύπτουν από την μέτρηση τηλεθέασης και παράγονται μέσω άλλων συστημάτων εκτός Arianna και τα οποία παρέχονται σε άλλους συνδρομητές. Τέλος στην συγκεκριμένη επιστολή ζητούσε και να εξεταστούν τεχνικές για την περαιτέρω «αποκρυπτογράφηση» του μεριδίου τηλεθέασης 18% των «unreferenced».