Ελεύθερη Ελληνική TV: Πολύ σκληρή για να πεθάνει

Εκεί που η τηλεθέαση φθάνει στο peak της την περίοδο από 1η Σεπτεµβρίου 2021 έως και 8 Αυγούστου 2022, είναι, σύµφωνα µε το TV Yearbook της σεζόν 2021-2022 της εταιρείας µέτρησης τηλεθέασης Nielsen, ο «κρύος» Ιανουάριος, όταν η τηλεθέαση ηµερησίως αγγίζει κατά µέσο όρο τις 5 ώρες και 41 λεπτά. Πόσες ώρες τηλεόραση παρακολούθησαν τα παιδιά 4 - 17 ετών; Σύµφωνα µε τη Nielsen, καθηµερινά οι µικρής ηλικίας τηλεθεατές και τηλεθεάτριες παρακολουθούν τα αγαπηµένα τους προγράµµατα επί 1 ώρα και 54 λεπτά.
Πρωταθλήτριες οι γυναίκες 55+
Οι γυναίκες τηλεθεάτριες ηλικίας 55 ετών και άνω κόβουν πρώτες το νήµα από πλευράς χρόνου που διαθέτουν στην τηλεόραση, καθώς καθηλώνονται στον καναπέ τους 7 ολόκληρες ώρες και 47 λεπτά, δηλαδή σχεδόν 8 ώρες. Ακολουθούν οι συνοµήλικοί τους άνδρες µε 6 ώρες και 40 λεπτά καθηµερινό «κόλληµα» στο εκράν της τηλεόρασης, ενώ στην τρίτη θέση συναντώνται οι τηλεθεατές χαµηλού µορφωτικού επιπέδου, µε 6 ώρες και 32 λεπτά ηµερησίως. Αµέσως µετά έπονται οι γυναίκες 35-54 ετών µε 5 ώρες και 18 λεπτά να αφιερώνουν καθηµερινά στη συνήθεια της τηλεθέασης. Την πρώτη πεντάδα κλείνει η µεσαία τάξη από πλευράς µορφωτικού επιπέδου, µε 4 ώρες και 57 λεπτά ηµερησίως.
Ο πρωταθλητισµός των καναλιών
Πρωταθλητής σε επίπεδο τηλεθέασης αναδεικνύεται το Mega, µε ποσοστό 13,2% έναντι 7% την αµέσως προηγούµενη σεζόν. Στη 2η θέση ισοψηφούν Alpha και ΣΚΑΪ µε 12,9% έναντι 11,3% και 16,1%, αντίστοιχα. Ο ΑΝΤ1 έχει µερίδιο 12,1% την επίµαχη σεζόν έναντι 13,2% την αµέσως προηγούµενη (2020-2021), ενώ το Star 10% έναντι 11,5%, το Open πέφτει στο 5,4% έναντι 7,3% και η ΕΡΤ1 ολισθαίνει στο 5,8% έναντι 6,1%. Η ΕΡΤ2 παραµένει στο 2% όπως και την αµέσως προηγούµενη τηλεοπτική σεζόν και η ΕΡΤ3 ανεβαίνει στο 1,8% έναντι 1,7%. Το Μακεδονία TV χάνει 0,2% (1,3%).
Η εταιρεία µέτρησης τηλεθέασης κατέγραψε ποια είναι τα 20 αγαπηµένα προγράµµατα ως προς την τηλεθέαση µέσου λεπτού της χρονιάς που πέρασε από την 1η Σεπτεµβρίου 2021 έως τις 28 Αυγούστου 2022.
Με δείγµατα από 1.300 νοικοκυριά απορρέει η λίστα µε τις εκποµπές, τα ριάλιτι, τα σόου και τις σειρές που τράβηξαν περισσότερο το ενδιαφέρον των τηλεθεατών. Τα προγράµµατα µε την υψηλότερη τηλεθέαση είναι λίγο-πολύ γνωστά, αφού κάποια προβάλλονται µέχρι σήµερα, όπως το «Τhe Voice», ο «Σασµός», η «Γη της Ελιάς», αλλά και το «Ράδιο Αρβύλα», σηµειώνοντας υψηλά ποσοστά, ενώ κάποια άλλα, όπως το «Survivor», αναµένεται να ξεκινήσουν σε λίγο καιρό.
Σκοράρει η Γιουροβίζιον
Το νήµα έκοψε πρώτος µε 18,6% ο τελικός της Γιουροβίζιον στις 14 Μαΐου, µε µεγάλο νικητή τη συµµετοχή της Ουκρανίας και του συγκροτήµατος Kalush Orchestra µε το τραγούδι «Stefania», που παρακολούθησαν 1.927.000 τηλεθεατές. ∆εύτερος στην προτίµηση του κοινού µε ποσοστό 17,1% τερµάτισε ο «Σασµός» της 13ης/11/2021, που είδαν 1.769.000 τηλεθεατές.
Στην 3η θέση συναντάµε τη σειρά του Mega «Συµπέθεροι απ’ τα Τίρανα», µε ποσοστό 16,4% και 1.699.000 τηλεθεατές για το επεισόδιο της 15ης Οκτωβρίου 2021. Την πρώτη πεντάδα συµπληρώνουν δύο ακόµη σειρές του Mega, «Ο Άγιος Παΐσιος» (17/2/22) µε 15,6% (1.610.000) και «Η Γη της Ελιάς» της 28ης/11 µε 15,3% και 1.589.000 τηλεθεατές.
Επίσης, το «Φως στο Τούνελ» µε την Αγγελική Νικολούλη στο MEGA, «Άγριες Μέλισσες» στον ΑΝΤ1, «Survivor» στον ΣΚΑΪ, ο τελικός του UEFA Champions League ανάµεσα στη Λίβερπουλ και τη Ρεάλ Μαδρίτης στο MEGA και «Τhe Voice» στον ΣΚΑΪ, απαρτίζουν το Top 10.
Από την 20άδα µε τα δηµοφιλέστερα προγράµµατα, όπως φαίνεται και στους αντίστοιχους πίνακες, δεν απουσιάζουν το «Ράδιο Αρβύλα» και το «Master Chef». Η σατιρική εκποµπή του ΑΝΤ1, στις 14 ∆εκεµβρίου 2021, σηµείωσε 11,1% Αντίστοιχα, το ριάλιτι µαγειρικής του STAR, στις 11 Μαρτίου 2022, έκανε 9,6%.
Επίσης, στο Top 20, και συγκεκριµένα στη 13η θέση, βρίσκονται και µεγάλα ενηµερωτικά γεγονότα όπως η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Μητσοτάκη στον Λευκό Οίκο, που µετέδωσε και το Mega. Η έκτακτη επικαιρότητα σηµείωσε στις 16 Μαΐου 10,8%.
Τέλος, η αλλαγή του χρόνου την 31η/12/2021 στην ΕΡΤ1 κατάφερε και κέρδισε και εκείνη µια θέση στον πίνακα της Nielsen µε ποσοστό 10,9%, ενώ στη 18η θέση φιγουράρει και το ριάλιτι επιβίωσης του ΑΝΤ1 «Η Φάρµα» και συγκεκριµένα το επεισόδιο της 4ης/12/2021, που κατάφερε να συγκεντρώσει 10,3%.