To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Temu, απομιμήσεις & αγορές σε φυσικά καταστήματα: 4 συμπεριφορές της Gen Z που θα καθορίσουν το 2025

Temu, απομιμήσεις & αγορές σε φυσικά καταστήματα: 4 συμπεριφορές της Gen Z που θα καθορίσουν το 2025

Η ραγδαία άνοδος της Temu και η αύξηση του ενδιαφέροντος για τα προϊόντα-απομιμήσεις το 2024, ανέδειξαν την προτεραιότητα που δίνει η γενιά Z (Gen Z) στη χαμηλή τιμή και στην ευκολία, όσον αφορά στις αγορές της. Οι καταναλωτές αυτής της γενιάς φαίνεται, επίσης, ότι θέλουν να κάνουν αγορές από φυσικά καταστήματα, αλλά ο συνωστισμός είναι ο κύριος λόγος που τους απωθεί, περιορίζοντας τις επισκέψεις τους σε αυτά.

Εξετάσαμε τέσσερις συμπεριφορές της Gen Z, μέσα από έρευνες, το 2024 και εικάζουμε τι μπορεί να σημαίνουν για το 2025:

1. Η κυριαρχία της Temu αντανακλά τις προτεραιότητες της Gen Z όσον αφορά στις αγορές της, οι οποίες καθορίζονται από τη χαμηλή τιμή.

Η Temu ήταν η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις από τους Αμερικανούς Gen Zers, τους πρώτους 10 μήνες του 2024, με τους χρήστες ηλικίας 18 έως 24 ετών να την έχουν κατεβάσει περίπου 42 εκατομμύρια φορές, σύμφωνα με την Appfigures.

• Οι περισσότεροι από τους μισούς (52,2%) αγοραστές της Gen Z έχουν πραγματοποιήσει κάποια αγορά από την Temu, σύμφωνα με έρευνα της EMARKETER τον Απρίλιο του 2024.

• 
Οι χαμηλότερες τιμές, οι εκπτώσεις και η δωρεάν αποστολή είναι οι τρεις κύριοι λόγοι για τους οποίους οι αγοραστές όλων των γενεών, έκαναν τουλάχιστον μια αγορά από την Temu.

Η δημοτικότητα της Temu μεταξύ των Gen Zers το 2024, ανέδειξε την προτίμηση τους στη χαμηλή τιμή και στην ευκολία, όσον αφορά στις αγορές τους. Το 2025, αυτό θα μπορούσε να ωθήσει τους ανταγωνιστές της κινεζικής εταιρείας να μειώσουν, αντίστοιχα, τις τιμές, να δώσουν προτεραιότητα στις εκπτώσεις και να προσφέρουν δωρεάν αποστολές.

2. Η Gen Z αναζητά προστιθέμενη αξία από τα προγράμματα αφοσίωσης

Σύμφωνα με την έκθεση της The Krazy Coupon Lady και του Progressive Grocer, τον Δεκέμβριο του 2024, τα προγράμματα αφοσίωσης των καταστημάτων είναι ο πιο σημαντικός τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές της Gen Z ανακαλύπτουν τις προσφορές και τα εκπτωτικά τους κουπόνια.

• Ο πιο ελκυστικός τύπος εκπτωτικού κουπονιού ή προσφοράς είναι το «1+1», δηλαδή «αγόρασε ένα και πάρε άλλο ένα δωρεάν», καθώς αναφέρθηκε από περισσότερους από τους μισούς Gen Zers (55%), ακολουθούμενος από τις mix-and-match προσφορές (π.χ. αγόρασε 5 οποιαδήποτε είδη με 5 δολάρια), και τις εκπτώσεις στις τιμές.

• Μόνο το 13% των Gen Zers δήλωσαν ότι τα προγράμματα επιβράβευσης/αφοσίωσης των καταστημάτων είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για την επιλογή καταστήματος.

Τα παραπάνω είναι ακόμα ένα σημάδι του ενδιαφέροντος της Gen Z για την αξία, καθώς η γενιά αυτή αναζητά προγράμματα επιβράβευσης για να αυξήσει τις αγορές της. Οι retailers, όμως, είναι δύσκολο να κερδίσουν τους καταναλωτές της Gen Z μόνο με προγράμματα επιβράβευσης, οπότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν ένα συνδυασμό στρατηγικών (κοινωνικές, βιωματικές, κ.λπ.) για να πείσουν τους Gen Zers να αγοράσουν.

3. Η Gen Z αγοράζει από φυσικά καταστήματα, αλλά δεν αγαπάει την εμπειρία εντός των καταστημάτων αυτών

Σύμφωνα με έρευνα της RetailNext τον Αύγουστο του 2024, πάνω από τα δύο τρίτα των καταναλωτών της Gen Z (69%) αγοράζουν εβδομαδιαίως από φυσικά καταστήματα.

• Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία του Axios που παρατίθενται στην έκθεση “Gen Z Playbook” της Mars United Commerce, το 49% των Gen Zers δηλώνουν ότι οι αγορές στα φυσικά καταστήματα τους αγχώνουν.

• Σύμφωνα με το RetailNext, το 66% των καταναλωτών της Gen Z αναφέρουν τις μεγάλες ουρές ως το μεγαλύτερο πρόβλημα όταν ψωνίζουν στα φυσικά καταστήματα, το 55% ανέφερε τον συνωστισμό στους διαδρόμους και το 47% ότι δυσκολεύεται να βρει προϊόντα.

Οι καταναλωτές της Gen Z μπορεί να θέλουν να αγοράζουν από κοντά, σε φυσικά καταστήματα, πιο συχνά, αλλά οι αρνητικές εμπειρίες τους εμποδίζουν. Οι retailers θα πρέπει να βελτιώσουν τη διαρρύθμιση των καταστημάτων και να βρουν λύσεις, βασιζόμενοι στην εξέλιξη της τεχνολογίας (όπως τα σημεία self-checkout) για να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες.

4. Η Gen Z αγκαλιάζει τις απομιμήσεις, εξισορροπώντας την προσιτή τιμή με την επιλεκτική εμπιστοσύνη στη μάρκα

Σύμφωνα με την Mars United Commerce, το 2024 περίπου το ήμισυ της Gen Z είχε αγοράσει σκόπιμα ένα προϊόν-απομίμηση.

• Το μακιγιάζ και τα αρώματα, τα ακριβά είδη μόδας και οι υπερπολυτελείς μάρκες είναι οι αγαπημένες κατηγορίες της Gen Z για απομιμήσεις, σύμφωνα με την Cafeteria, μια εφαρμογή που συνδέει τους εφήβους με τις μάρκες.

• Τα προϊόντα που προορίζονται να διαρκέσουν περισσότερο καιρό, όπως τα παλτά και τα κοσμήματα, ή αυτά που έχουν υψηλή αναγνωρισιμότητα, όπως π.χ. τα προϊόντα της Nike, είναι λιγότερο δημοφιλή ως απομιμήσεις.

Τα παραπάνω αντικατοπτρίζουν την επιθυμία της Gen Z για προσιτές, εναλλακτικές λύσεις στην ομορφιά και στη μόδα. Το 2025, οι μάρκες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν αυξημένη πίεση για να εξισορροπήσουν την προσιτή τιμή με την ποιότητα, ώστε να ανταγωνιστούν την κουλτούρα των απομιμήσεων. Τα αντικείμενα που προορίζονται να διαρκέσουν περισσότερο και οι μεγάλες μάρκες μπορεί να διατηρήσουν την ελκυστικότητά τους, καθώς η Gen Z δίνει προτεραιότητα στην αυθεντικότητα και τη διάρκεια ζωής για ορισμένα είδη.