ZenithOptimedia: Υποβάθμιση προβλέψεων για τη δαπάνη
ZenithOptimedia: Υποβάθμιση προβλέψεων για τη δαπάνηΗ ZenithOptimedia προχώρησε σε υποβάθμιση των προβλέψεων για την παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη κατά 0,4%, επισημαίνοντας την κάμψη στην εμπιστοσύνη των διαφημιζόμενων, που σχετίζεται με την κρίση σε Ουκρανία και Ευρωζώνη.
Έτσι, η παγκόσμια δαπάνη αναμένεται να βελτιωθεί κατά 4,9% μέσα στο 2015 (ανερχόμενη σε 545 δισεκατομμύρια δολάρια), σε σχέση με το 5,3% που είχε προβλεφθεί τον Σεπτέμβριο και κατά 6% το 2016.
Η έκθεση ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts προβλέπει επίσης πως η ανάπτυξη αυτή θα υποστηριχθεί από την βελτίωση της mobile διαφήμισης και των social media, καθώς και τη μετακίνηση του digital display προς το programmatic buying.
Παράλληλα, το γεγονός πως θα παραμείνει κάτω από το 5,1% το επόμενο έτος, οφείλεται εν μέρει στην απουσία μεγάλων events, όπως οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες ή το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου.
Στο μεταξύ, το mobile παραμένει ο βασικός «οδηγός» ανάπτυξης της παγκόσμιας δαπάνης, με τις προβλέψεις να αναφέρουν πως θα καλύψει το 51% των πρόσθετων διαφημιστικών χρημάτων που θα διατεθούν από το 2014 ως το 2017, παρουσιάζοντας διαδοχική ετήσια αύξηση 38%.
Σε ότι αφορά τις γεωγραφικές περιφέρειες, τα οικονομικά προβλήματα της Ιαπωνίας περιορίζουν την τοπική διαφημιστική ανάπτυξη μεταξύ 2 και 3% σε ετήσια βάση, ενώ η Ευρωζώνη αναμένεται να ανακάμψει μέσα στην επόμενη τριετία, σε σχέση με την κάμψη 15% που παρουσίασε μεταξύ 2007 και 2013. Μάλιστα, το μεγαλύτερο πλήγμα δέχτηκαν Ελλάδα, Πορτογαλία, Ισπανία και Ιρλανδία, καθώς η συρρίκνωση άγγιξε το 49%.