Zenith: Πάνω από 50% της «πίτας» φέτος στο digital
Πάνω από το 50% της παγκόσμιας
διαφημιστικής επένδυσης αναμένεται να απορροφήσει για πρώτη
φορά φέτος η ψηφιακή διαφήμιση
χάρη στη στροφή προς τις ψηφιακές πλατφόρμες που επέφεραν τα
lockdowns, που εφαρμόστηκαν
σε όλο τον κόσμο. Αυτό τουλάχιστον εκτιμά η τελευταία μελέτη
της Zenith, που επίσης προβλέπει
κάμψη της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς κατά 9,1% το 2020.
Όσον αφορά την άνοδο του digital, η Zenith είχε προβλέψει πως θα ξεπερνούσε τον πήχυ του 50% μέχρι το 2021, αλλά η φετινή συγκυρία την ανάγκασε να αναθεωρήσει τις προβλέψεις της και ενώ εκτιμούσε πως το μερίδιο της ψηφιακής διαφήμισης το 2020 θα ήταν 49,5% τώρα κάνει λόγο για 51%. Επίσης, πλέον προβλέπει ότι το 2022 το digital θα αντιστοιχεί στο 54,6% της συνολικής παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης. Όσον αφορά τη συνολική κάμψη της τάξεως του 9,1% που προβλέπει για τη φετινή χρονιά η Zenith, θα πρέπει να σημειωθεί πως είναι πολύ κοντά στην πτώση -9,5% που σημειώθηκε το 2009 ως απόρροια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Για την επόμενη πάντως χρονιά, η Zenith εκτιμά ανάκαμψη 5.8%, με βασικούς λόγους την πραγματοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων και του Euro 2020, που αναβλήθηκαν φέτος. Για την τρέχουσα χρονιά, οι μικρότερες απώλειες (-7%) αναμένεται να καταγραφούν στη Βόρεια Αμερική λόγω των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ, ενώ η μεγαλύτερη κάμψη αναμέται στη Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική (-20%) με τη Δυτική Ευρώπη να ακολουθεί (-15%). Σε επίπεδο μέσων, η Zenith προβλέπει πως μεγάλο πρόβλημα θα παρατηρηθεί στο χώρο του print, με τη διαφημιστική δαπάνη να υποχωρεί κατά 21% στις εφημερίδες και κατά 20% στα περιοδικά. Επιπρόσθετα, σε πλήρη αντίθεση με τις προβλέψεις για όλα τα υπόλοιπα η Zenith εκτιμά πως δεν θα ακολουθήσει ανάκαμψη το 2021. Η μεγαλύτερη πάντως κάμψη αναμένεται στην υπαίθρια (-25%) και στην κινηματογραφική (-65%) διαφήμιση.
Όσον αφορά την άνοδο του digital, η Zenith είχε προβλέψει πως θα ξεπερνούσε τον πήχυ του 50% μέχρι το 2021, αλλά η φετινή συγκυρία την ανάγκασε να αναθεωρήσει τις προβλέψεις της και ενώ εκτιμούσε πως το μερίδιο της ψηφιακής διαφήμισης το 2020 θα ήταν 49,5% τώρα κάνει λόγο για 51%. Επίσης, πλέον προβλέπει ότι το 2022 το digital θα αντιστοιχεί στο 54,6% της συνολικής παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης. Όσον αφορά τη συνολική κάμψη της τάξεως του 9,1% που προβλέπει για τη φετινή χρονιά η Zenith, θα πρέπει να σημειωθεί πως είναι πολύ κοντά στην πτώση -9,5% που σημειώθηκε το 2009 ως απόρροια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Για την επόμενη πάντως χρονιά, η Zenith εκτιμά ανάκαμψη 5.8%, με βασικούς λόγους την πραγματοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων και του Euro 2020, που αναβλήθηκαν φέτος. Για την τρέχουσα χρονιά, οι μικρότερες απώλειες (-7%) αναμένεται να καταγραφούν στη Βόρεια Αμερική λόγω των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ, ενώ η μεγαλύτερη κάμψη αναμέται στη Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική (-20%) με τη Δυτική Ευρώπη να ακολουθεί (-15%). Σε επίπεδο μέσων, η Zenith προβλέπει πως μεγάλο πρόβλημα θα παρατηρηθεί στο χώρο του print, με τη διαφημιστική δαπάνη να υποχωρεί κατά 21% στις εφημερίδες και κατά 20% στα περιοδικά. Επιπρόσθετα, σε πλήρη αντίθεση με τις προβλέψεις για όλα τα υπόλοιπα η Zenith εκτιμά πως δεν θα ακολουθήσει ανάκαμψη το 2021. Η μεγαλύτερη πάντως κάμψη αναμένεται στην υπαίθρια (-25%) και στην κινηματογραφική (-65%) διαφήμιση.