IPG Μediabrands: Aνάκαμψη της διαφημιστικής δαπάνης το 2021
Η MAGNA, στο τελευταίο report της που δημοσιεύτηκε στις 15 Ιουνίου, προβλέπει μείωση της διαφημιστικής επένδυσης στα Μέσα κατά 42 δις δολάρια, φτάνοντας στα $540 δις συνολικά το 2020 (έναντι $582 δις το 2019).
Πέρα από την αρνητική, βραχυπρόθεσμα, επίδραση στην οικονομία και στη διαφημιστική αγορά, η κρίση του COVID προβλέπεται να έχει παγκόσμιως μακροχρόνια επίδραση στην κοινωνία, στα business models κάποιων αγορών, στις καταναλωτικές συνήθειες και στην χρήση Μέσων.
Η συνολική μείωση της διαφημιστικής επένδυσης το 2020 εκτιμάται στο -7% και κατά κύριο λόγο προέρχεται από τα παραδοσιακά linear media (linear TV, τύπος, linear ραδιόφωνο, OOH,
κινηματογράφος) που θα φτάσουν στα $238 δις συνολικά, σημειώνοντας μείωση -16% vs. 2019.
Η επένδυση στην Τηλεόραση (linear TV) εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά -12% λόγω ακύρωσης διαφημιστικών καμπανιών και αναβολής όλων των αθλητικών διοργανώσεων.
Τα digital media είναι αυτά που θα συγκρατήσουν την πτώση παγκοσμίως, η εκτίμηση είναι ότι θα φτάσουν στα $302 δις, δηλαδή θα κλείσουν με αύξηση +1% vs. 2019. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες : 1) όλα τα digital media σημείωσαν αύξηση στη χρήση κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού 2) το e-commerce εκτοξεύτηκε, συνήθεια που θα παραμείνει στους καταναλωτές 3) εντατικοποιήθηκε η χρήση marketing εργαλείων από το lower-funnel, συνήθης πρακτική σε περιόδους ύφεσης.
Σε επίπεδο regions να σημειωθεί ότι οι ΕΜΕΑ και Λατινική Αμερική θα έχουν τη μεγαλύτερη μείωση -10% στη διαφημιστική δαπάνη το 2020. Αντίστοιχα, η πρόβλεψη για την Ελλάδα είναι -12%. Το σύνολο των μέσων προβλέπεται με αρνητικό πρόσημο εκτός των digital media που θα έχουν οριακή αύξηση +4%.