Γιατί οι δημιουργικές ιδέες εξελίσσονται αργά;

Οι δημιουργικές ιδέες είναι απαραίτητες για τις επιτυχημένες στρατηγικές μάρκετινγκ των οργανισμών, αλλά μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο για να αναπτυχθούν και να υπογραφούν, καθώς απαιτούνται πλέον περίπου πέντε κύκλοι δημιουργικής ανάπτυξης, σε σύγκριση με τρεις που ήταν το 2007.
Γιατί όμως η διαδικασία αργεί τόσο πολύ;
Η μελέτη “BetterIdeas Project” της BetterBriefs διαπίστωσε διάφορα εμπόδια κατά τη διαδικασία:
• Πάρα πολλοί άνθρωποι, ή οι λάθος άνθρωποι, εμπλέκονται στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, η οποία τελικά περιγράφεται ως «ασυνεπής», «αργή», «υποκειμενική» και «επίπονη».
• Δεν επαρκούν τα άτομα που εκπαιδεύονται για την αξιολόγηση των ιδεών ή την παροχή σαφούς και εποικοδομητικής ανατροφοδότησης. Πολύ συχνά, λοιπόν, η ανατροφοδότηση είναι υποκειμενική και όχι αντικειμενική. Επιπλέον, πολλές φορές οι άνθρωποι αποτυγχάνουν να αξιολογήσουν τις δημιουργικές ιδέες κατά τη διάρκεια ενός brief.
Τι μπορεί να γίνει;
• Η διαδικασία έγκρισης πρέπει να εξορθολογιστεί, έτσι ώστε να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων μόνο τα άτομα που είναι απαραίτητα. Μόλις το 23% των πρακτορείων και το 56% των marketers συμφωνούν ότι η τρέχουσα διαδικασία έγκρισης λειτουργεί καλά. Επί του παρόντος, το 43% των πρακτορείων και το 62% των marketers συμφωνούν μόνο στο ότι τα σωστά άτομα υπογράφουν τις δημιουργικές ιδέες.
• Χρειάζεται περισσότερη εκπαίδευση σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης των ιδεών (λιγότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων έχει λάβει τέτοια εκπαίδευση) και καλύτερη ανατροφοδότηση (οι marketers υποστηρίζουν ότι είναι καλύτεροι σε αυτό από ότι οι εταιρείες, σε ποσοστό 52% έναντι 30%).
• Μια δημιουργική ιδέα πρέπει να αξιολογείται βάσει του brief και βασικών κριτηρίων. Μόλις το 23% των πρακτορείων και το 15% των marketers συμφωνούν ότι οι οργανισμοί τους χρησιμοποιούν πάντα αναφορές κατά την αξιολόγηση των ιδεών, ενώ μόλις το 10% των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι οι ιδέες αξιολογούνται πάντα με βάση σαφώς καθορισμένα κριτήρια στους οργανισμούς τους.
• Χρειάζεται ενδυνάμωση των πρακτορείων, καθώς λιγότερο από το ένα τρίτο αυτών (29%) πιστεύει ότι οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ τους εμπνέουν να κάνουν το καλύτερο που μπορούν στη δουλειά τους.
Γιατί όλα αυτά έχουν σημασία;
Η εμπλοκή ενός μεγάλου αριθμού ανθρώπων, που όλοι έχουν τις δικές τους απόψεις, είναι σίγουρο ότι θα κάνει οποιαδήποτε διαδικασία λήψης αποφάσεων πιο μακρά και δύσκολη. Σε ένα δημιουργικό περιβάλλον είναι, επίσης, πιθανό η εφαρμογή της υπό συζήτηση ιδέας να μετατραπεί σε μια αρνητική και εξαντλητική εμπειρία για τους συμμετέχοντες. Όπως εύστοχα σχολίασε ο Laurence Green, Διευθυντής Αποτελεσματικότητας της IPA: «Ψάξτε όλα τα πάρκα σε όλες τις πόλεις, δεν θα βρείτε αγάλματα επιτροπών».