OCM:10 χρόνια καινοτοµίας στην ψηφιακή διαφήµιση
Mε αφορµή τη συµπλήρωση 10 χρόνων πορείας για την ΟCM, o Γαληνός Γιαγλής, General Manager, η Ιωάννα Ζωγοπούλου, Head of Supply, και ο Χρήστος Μάλτης, Commercial Director, µίλησαν στο adbusiness για τα ορόσηµα, τις υπηρεσίες, τη φιλοσοφία και τα σχέδια της εταιρείας.
Γράφει ο Δηµήτρης Τσουκαλάς
adb: Η OCM έχει συµπληρώσει 10 χρόνια πορείας στην ελληνική αγορά. Ποιοι θα λέγατε πως είναι οι σηµαντικότεροι σταθµοί σε αυτήν τη διαδροµή, κάνοντας έναν µικρό απολογισµό;
Γαληνός Γιαγλής: Είµαστε περήφανοι για τα 10 χρόνια της OCM, µια δεκαετία καινοτοµίας στην ελληνική ψηφιακή διαφήµιση. Από το 2016, όταν ξεπεράσαµε τους 150 ενεργούς εκδότες και λανσάραµε το Marketplace, µέχρι το 2018, που γίναµε Google Certified Publishing Partner και µέλος του Prebid Board, οι στιγµές αυτές έχουν καθορίσει την πορεία µας. Το 2021 φέραµε το AdSquirrel και εξασφαλίσαµε αποκλειστική συνεργασία µε την Teads για contextually-driven στόχευση σε έναν cookieless κόσµο. Η επέκταση το 2022 στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη άνοιξε νέες προοπτικές, ενώ το 2023 ενισχύσαµε τη θέση µας µε στρατηγικές συνεργασίες και εξαγορά της Madinad.
Επιπλέον, είµαστε ένα περιβάλλον εργασίας που αναγνωρίζεται ως Βest Ρlace to Work για τις γυναίκες, κάτι που µας τιµά εξίσου µε την επιτυχία µας στην αγορά. Όσο υποστηρίζουµε τους εξωτερικούς συνεργάτες µας, εξίσου επενδύουµε και στους ανθρώπους µας, αναπτύσσοντας µια οµάδα υψηλής απόδοσης και δηµιουργώντας νέες προοπτικές εξέλιξης.
Με µια πορεία γεµάτη επιτεύγµατα, συνεχίζουµε για τα επόµενα 10 χρόνια µε δέσµευση στην καινοτοµία και την εξέλιξη.
adb: Πρόσφατα ανακοινώσατε την επέκτασή σας στη Ρουµανία. Πώς προέκυψε αυτή η στρατηγική απόφαση και ποιος είναι ο στόχος της;
Γαληνός Γιαγλής: Η απόφασή µας να επεκταθούµε στη Ρουµανία αποτελεί µια στρατηγική επιλογή για την ενίσχυση της παρουσίας µας σε αγορές που διαθέτουν µεγάλες ευκαιρίες και προοπτικές. Με πληθυσµό που αγγίζει σχεδόν τα 19 εκατοµµύρια, η Ρουµανία είναι µια αναπτυσσόµενη αγορά µε έντονη δυναµική στον τοµέα της διαφήµισης και ειδικά στα rich media formats. Εντοπίζοντας λοιπόν ένα κενό στην αγορά, σε ό,τι αφορά την ολοκληρωµένη και καινοτόµο διαφηµιστική κάλυψη, αποφασίσαµε να το καλύψουµε µέσω των δυνατοτήτων του Madinad Studio. Στόχος µας είναι να προσφέρουµε υψηλής ποιότητας και στρατηγικά προσαρµοσµένες λύσεις, συµβάλλοντας στη βελτίωση της εµπειρίας του διαφηµιζόµενου και του καταναλωτή στη Ρουµανία.
Γαληνός
Γιαγλής, General Manager
adb: Ποιες συνεργασίες διατηρείτε µε publishers τόσο εντός όσο και εκτός ελληνικών συνόρων;
Ιωάννα Ζωγοπούλου: Η OCM έχει καταφέρει να οικοδοµήσει µια ευρεία και ισχυρή δικτύωση συνεργασιών µε περισσότερους από το 90% των εκδοτών στην Ελλάδα, ενισχύοντας την τοπική ψηφιακή αγορά µέσα από στρατηγικές συνεργασίες που στηρίζουν την καινοτοµία και τη διαφάνεια. Συνεργασίες µε κορυφαίους οργανισµούς, όπως η DPG, η Καθηµερινή, η Liquid Media, το iEfimerida, η 24 Media, το Enikos/Real, Newsit, Athensvoice, η EMSA, η Ringier Greece, η Lifo ανάµεσα σε άλλες, δηµιουργούν τις βάσεις για µια δυναµική και υψηλής ποιότητας εµπειρία διαφήµισης.
Από το 2022, η OCM επεκτείνει δυναµικά το αποτύπωµά της στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, εστιάζοντας σε στρατηγικές συνεργασίες σε αγορές όπως η Σλοβενία, η Σερβία, η Βουλγαρία και η Βοσνία. Με συνεργάτες όπως, η Adria Media στην Ljubljana (Cas Media), η Media 24 στη Σλοβενία, η Ts Media Σλοβενίας, το Euronews Σερβίας, το OLX στη Βοσνία, η VGB στη Βουλγαρία, το Pik.bg, το Zerohedge και οι Times of Malta, ενισχύουµε το όραµά µας να προσφέρουµε εξειδικευµένες και αποδοτικές λύσεις σε εκδότες και διαφηµιζόµενους.
Ο στόχος να παραµένουµε αφοσιωµένοι στη δηµιουργία ισχυρών σχέσεων µε εκδότες τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, χτίζεται παράλληλα µε ένα ισχυρό οικοσύστηµα ψηφιακής διαφήµισης που προσδίδει αξία και υποστηρίζει την ανάπτυξη καινοτόµων υπηρεσιών στις νέες αγορές.
adb: Έχετε πιστοποίηση GCPP (Google Certified Publishing Partner). Τι ακριβώς προσφέρετε σε αυτό πλαίσιο στους publishers; Μπορείτε να µας δώσετε κάποια σχετικά παραδείγµατα;
Ιωάννα Ζωγοπούλου: Η OCM, ως ο µοναδικός Google Certified Publishing Partner (GCPP) στην Ελλάδα από το 2018, στηρίζει στρατηγικά τους εκδότες στην πορεία τους προς την επιτυχία, µε ένα εξατοµικευµένο πλάνο που περιλαµβάνει την εκπαίδευση, τη συµµόρφωση και την ανάπτυξη. Με εξειδίκευση σε προϊόντα Google όπως το Google Ad Manager, το Google Ad Exchange, το AdSense και το AdMob, έχουµε βοηθήσει τους εκδότες στην Ελλάδα να δηµιουργήσουν ένα άρτιο διαφηµιστικό setup, ακολουθώντας τις πολιτικές και τα υψηλά standards της Google.
Σε µια πορεία σχεδόν επτά ετών, παραµένουµε ο στρατηγικός adtech συνεργάτης τους, προσφέροντας συνεχώς υψηλής ποιότητας υποστήριξη και εκπαιδεύοντας τις οµάδες τους. Αξιοποιώντας προσαρµοσµένες στρατηγικές, ενισχύουµε την αφοσίωση των χρηστών και τη βελτίωση των εσόδων τους µε αποδεδειγµένα αποτελέσµατα, µέσα από τη διαφάνεια, τη συνεχή εκπαίδευση και την επίδειξη επιτυχιών.
Το 2022, αναγνωρίζοντας τις ίδιες ανάγκες και σε αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, προχωρήσαµε σε στρατηγικές συνεργασίες µε κορυφαίους οργανισµούς, όπως η Adria Media και η Media 24 στη Σλοβενία, προσφέροντας επίσης εξειδικευµένα case studies ως απόδειξη της αξίας που παρέχουµε διεθνώς. Με αυτήν τη φιλοσοφία συνεχίζουµε να επενδύουµε σε ηθική και βιώσιµη ανάπτυξη.
Ιωάννα
Ζωγοπούλου, Head of Supply
adb: Από το 2021 η OCM και η Teads έχουν προχωρήσει σε αποκλειστική εµπορική συνεργασία για την Ελλάδα και την Κύπρο, ενώ φέτος τον Ιούλιο η Outbrain ανακοίνωσε την επέκτασή της στην Ελλάδα µέσω αποκλειστικής συµφωνίας διανοµής µε το OCM Marketplace. Τι σηµαίνουν για την εταιρεία και το offering της στην αγορά οι συγκεκριµένες αποκλειστικές συνεργασίες και τι σηµατοδοτεί και για την Ελλάδα η εξαγορά της Τeads από την Outbrain, που ανακοινώθηκε τον Αύγουστο;
Χρήστος Μάλτης: Η συνεργασία µας µε την Teads από το 2021 υπήρξε θεµέλιος λίθος για το OCM Marketplace και τη συνεχή ανάπτυξη της ψηφιακής διαφήµισης στην Ελλάδα. Η Teads, πρωτοπόρος µε το format InRead, προσφέρει προηγµένες δυνατότητες στο targeting, παρέχει ερευνητικά εργαλεία, ενώ υποστηρίζει τους διαφηµιζόµενους µε βελτιστοποίηση στο creative και υψηλές media στρατηγικές. Η άµεση ανταπόκριση της ελληνικής αγοράς και οι στρατηγικές συνεργασίες που έχουµε αναπτύξει µάς ενθαρρύνουν να συνεχίσουµε µε τον ίδιο δυναµισµό και να προσαρµόζουµε τις υπηρεσίες µας στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς µε συνέπεια και ποιότητα.
Το επόµενο σηµαντικό βήµα ήταν η συνεργασία µας µε την Outbrain, µια κορυφαία πλατφόρµα native & recommendation ads. Η Outbrain, µε τη χρήση του recommendation widget και αλγορίθµου που βασίζεται στο engagement, προσφέρει λύσεις που µπορούν να µεγιστοποιήσουν την αποτελεσµατικότητα στις καµπάνιες.
Επιπρόσθετα στη φαρέτρα του OCM Marketplace παρέχουµε προσαρµοσµένες, υψηλής ποιότητας δηµιουργικές λύσεις, όπως τα εντυπωσιακά rich media designs του Madinad Studio και επιλογές διαφηµιστικών formats από owned products (Audio Ads, Social Display Ads, Gaming Ads, Digital ΟΟΗ).
Κατά συνέπεια τo OCM Marketplace προσφέρει µια ολιστική στρατηγική, βασισµένη στην καινοτοµία και την απόδοση. Επιπλέον και η εξαγορά της Teads από την Outbrain σηµατοδοτεί µια νέα εποχή και είµαστε περήφανοι που αποτελούµε µοναδικό στρατηγικό µέρος αυτής της εξέλιξης στην ελληνική αλλά και στις υπόλοιπες αγορές.
Χρήστος
Μάλτης, Commercial Director
adb: Προσφέρετε λύσεις και υπηρεσίες τόσο για Publishers όσο και για διαφηµιστές. Ποιες είναι οι προκλήσεις που ενέχει αυτός ο διττός ρόλος και πώς κατορθώνετε να τις ξεπερνάτε;
Γαληνός Γιαγλής: Ο διττός µας ρόλος ως υποστηρικτή τόσο των εκδοτών όσο και των διαφηµιστών είναι ένα από τα ανταγωνιστικά µας πλεονεκτήµατα. Η αγορά έχει ανάγκη από ένα ενιαίο περιβάλλον που να παρέχει διαφάνεια, απλοποίηση των διαδικασιών και αποδοτικές υπηρεσίες για όλες τις πλευρές. Με αυτήν τη φιλοσοφία, δηµιουργήσαµε το OCM Marketplace, το πληρέστερο marketplace ψηφιακής διαφήµισης, το οποίο εξελίσσεται συνεχώς ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αγοράς.
Αντιµετωπίζουµε τις προκλήσεις των εκδοτών, µέσω της στόχευσης στο δίκτυο του OCM Marketplace, το οποίο προστατεύει τις άµεσες πωλήσεις των εκδοτών, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει advanced targeting και ένα brand-safe περιβάλλον για τους διαφηµιζόµενους.
Παράλληλα, οι διαφηµιζόµενοι αναζητούν τρόπους προβολής σε premium inventory και ελκυστικά δηµιουργικά formats, προσαρµοσµένα στις ανάγκες τους. Το OCM Marketplace καλύπτει αυτή την ανάγκη, προσφέροντας ένα δίκτυο premium εκδοτών και custom formats που είναι ελκυστικά τόσο για τους εκδότες όσο και για τους διαφηµιζόµενους.
Στην OCM, αυτή την πρόκληση τη βλέπουµε µόνο θετικά, καθώς η ολιστική προσέγγισή µας συµβάλλει στη βιώσιµη ανάπτυξη της ψηφιακής αγοράς στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας τη δηµιουργία ενός δυναµικού και υγιούς οικοσυστήµατος για το Open Web.
adb: Τι προβλέπει το πλάνο ανάπτυξης που έχετε καταρτίσει για το 2025 αλλά και πιο µετά; Ποιοι είναι οι στόχοι σας και πού πρόκειται να δώσετε ιδιαίτερη έµφαση;
Γαληνός Γιαγλής: Το πλάνο ανάπτυξής µας για το 2025 εστιάζει στη δυναµική ενίσχυση της παρουσίας µας στην Ελλάδα και τις γειτονικές αγορές, συνεχίζοντας τη σταθερή µας πορεία και στοχεύοντας στην επέκταση και την καινοτοµία. Στρατηγικός µας στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της Outbrain στην Ελλάδα, µε σκοπό την αύξηση του µεριδίου µας στην ελληνική αγορά και τη συνεχή προσφορά υψηλής αξίας διαφηµιστικών λύσεων στους συνεργάτες µας.
Παράλληλα, δίνουµε ιδιαίτερη έµφαση στην εξέλιξη των γραφείων µας σε Σλοβενία, Σερβία και Ρουµανία, καλλιεργώντας τοπικές στρατηγικές που ενδυναµώνουν τη θέση µας στις χώρες αυτές. Το 2025, επιδιώκουµε να εισαγάγουµε νέες αγορές σε πιλοτικό στάδιο, µε στόχο την πλήρη ενσωµάτωσή τους το 2026.
Η προσέγγισή µας βασίζεται στη δηµιουργία ισχυρών σχέσεων και στην προσαρµογή των υπηρεσιών µας στις τοπικές ανάγκες κάθε αγοράς. Είµαστε προσηλωµένοι στη δηµιουργία ενός βιώσιµου και ανταγωνιστικού οικοσυστήµατος που θα υποστηρίξει τις επιχειρήσεις των πελατών µας και την ανάπτυξη του Open Web, οδηγώντας την ψηφιακή διαφήµιση σε νέα επίπεδα επιτυχίας.
adb: Τι σχεδιάζετε ειδικά όσον αφορά τη διαφήµιση στην post-cookies εποχή; Υπάρχει στο σχεδιασµό σας η ανάπτυξη νέων λύσεων και εργαλείων για αυτό το νέο περιβάλλον;
Γαληνός Γιαγλής: Το OCM Marketplace παρέχει ήδη cookieless & contextual targeting σε όλες τις µορφές διαφήµισης. Βασικός πυλώνας της επιτυχίας να έχουµε αυτήν τη δυνατότητα στη στόχευση και εκτός των πλατφορµών Teads & Outbrain, που ανέπτυξαν δικά τους solutions, είναι η δηµιουργία του AdSquirrel.
Το AdSquirrel είναι ένα AI-powered, contextual intelligence εργαλείο που αναπτύξαµε µε funding από την Google, το οποίο µας επιτρέπει στα Ελληνικά, ως βασική γλώσσα, να κάνουµε ανάλυση κειµένων τη στιγµή της δηµοσίευσής τους, ώστε να διασφαλίζουµε brand safe περιβάλλον και contextual στόχευση, έχοντας στη διάθεσή µας σε πραγµατικό χρόνο το 100% των διαθέσιµων άρθρων του Marketplace.
Μέσω του AdSquirrel οι διαφηµιζόµενοι έχουν επίσης τη δυνατότητα να προσεγγίζουν µε ακρίβεια το ενδιαφερόµενο κοινό τους, χωρίς τη χρήση third-party cookies, ενισχύοντας εύκολα την απόδοση της επένδυσής τους.
adb: Πρόσφατα αναδειχθήκατε ο κορυφαίος πάροχος adtech στην Ελλάδα. Τι σηµαίνει αυτή η διάκριση για την εταιρεία και πώς επηρεάζει τα επόµενα βήµατά σας;
Γαληνός Γιαγλής: Η διάκριση µας ως κορυφαίου adtech παρόχου στην Ελλάδα αποτελεί µια µεγάλη αναγνώριση των συλλογικών προσπαθειών της οµάδας µας, η οποία έχει πλέον ξεπεράσει τα 50 άτοµα. Όλοι συνεισφέρουν µε πάθος και επαγγελµατισµό, διασφαλίζοντας κορυφαία αποτελέσµατα για εκδότες, διαφηµιζόµενους και συνεργαζόµενα agencies. Αυτή η τιµή µας γεµίζει χαρά και µας δίνει ώθηση να συνεχίσουµε µε την ίδια ενέργεια και επιτυχία και στις υπόλοιπες αγορές µας.
Αυτή η επιτυχία δεν είναι µόνο ένα ορόσηµο αλλά και µια επιβεβαίωση της δέσµευσής µας να αναδιαµορφώσουµε το τοπίο της ψηφιακής διαφήµισης. Όραµά µας είναι να δηµιουργήσουµε ένα οικοσύστηµα όπου οι διαφηµίσεις όχι µόνο γίνονται αποδεκτές αλλά και ευπρόσδεκτες. Θέλουµε να εξαλείψουµε την εξάρτηση από τρίτους, να προσφέρουµε λύσεις απόλυτα προσαρµοσµένες στις ανάγκες της αγοράς, και να επιταχύνουµε την ανάπτυξή µας, µε έµφαση στην τεχνολογική αυτονοµία και την είσοδό µας σε νέες, δυναµικές αγορές, όπως η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, η περιοχή των ΗΑΕ και η Νοτιοανατολική Ασία.
Η αναγνώριση αυτή είναι για εµάς το έναυσµα να επιταχύνουµε προς ένα µέλλον όπου η OCM θα είναι σηµείο αναφοράς και εµπιστοσύνης στο χώρο της ψηφιακής διαφήµισης, επιτυγχάνοντας το στόχο της να αναδείξει µια νέα, ποιοτική εµπειρία για όλους.