Λειτουργικά Τρόφιμα: Μια διατροφική συνήθεια που έγινε επιλογή

Σημαντικό μερίδιο στο οικογενειακό τραπέζι και εν γένει στην καθημερινή μας διατροφή καταλαμβάνουν πλέον τα «λειτουργικά τρόφιμα».
*** Διαβάστε το αφιέρωμα με ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΖΙΓΟΥ
Στην ουσία λειτουργικά τρόφιμα καταναλώνουμε χρόνια τώρα, καθώς υπάρχουν άφθονα στη
φύση. Τα λεγόμενα λοιπόν φυσικά λειτουργικά (δηλαδή τρόφιμα της καθημερινής µας διατροφής, µη γενετικά τροποποιημένα) περιλαμβάνουν τροφές όπως φρούτα, λαχανικά κ.ά., τα οποία από μόνα τους αποτελούν προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας. Ωστόσο, η βιομηχανία τροφίμων τα «πήγε» ένα βήμα παραπέρα, δημιουργώντας τα λεγόμενα «εµπλουτισµένα» προϊόντα, δηλαδή αυτά που έχουν υποστεί τροποποίηση έτσι ώστε να αυξηθεί η περιεκτικότητά τους στο οποιοδήποτε συστατικό τους προσδίδει όφελος για την υγεία του καταναλωτή.
Έτσι σήμερα συναντάμε προϊόντα όπως μαργαρίνες με φυτικές στανόλες, αυγά με ω-3 λιπαρά οξέα, γαλακτοκομικά με προβιοτικά ή ενισχυμένα με ασβέστιο, χυμούς πλούσιους σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά, αρτοσκευάσματα (ψωμί του τοστ, κράκερ, μπισκότα) εμπλουτισμένα με ισοφλαβόνες, δημητριακά πρωινού επίσης πλούσια σε αντιοξειδωτικά, προϊόντα χωρίς γλουτένη ή λακτόζη, ενώ αρκετά αναπτυγμένη είναι και η κατηγορία των βρεφικών προϊόντων.
Εμπλουτισμένα ή μη, το σίγουρο είναι ότι τα λειτουργικά τρόφιμα δεν αποτελούν άλλη μια διατροφική «μόδα», αλλά πλέον μια συνειδητή επιλογή των καταναλωτών, προκειμένου να θωρακίσουν τον οργανισμό τους ή και να βελτιώσουν την υγεία τους. Στη συνέχεια, εκπρόσωποι από το χώρο της βιομηχανίας τροφίμων, από διάφορους κλάδους, μας μιλούν για τη διατροφική αξία των προϊόντων τους, αλλά και πώς οδηγήθηκαν στην απόφαση να επενδύσουν σε αυτή την κατηγορία των προϊόντων.
Η «επανάσταση» της Creta Farms
Χαρακτηριστικό παράδειγμα προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας είναι η σειρά Εν Ελλάδι της Creta Farms. Ο CEO της εταιρείας, Κωνσταντίνος Δομαζάκης, μιλώντας για την επιτυχία των προϊόντων αναφέρει: «Με οδηγό την καινοτομία και την ποιότητα, η Creta Farms επενδύει σε χρόνο και υλικούς πόρους, αλλά πάνω από όλα δείχνει πίστη, αφοσίωση και σεβασμό προς τον καταναλωτή και τις ανάγκες του. Από την αρχή της πορείας της, η εταιρεία έλαβε υπόψη τις σύγχρονες τάσεις για σωστή και ισορροπημένη διατροφή, θέλοντας να δημιουργεί τρόφιμα με μοναδική γεύση. Μετά από ενδελεχείς έρευνες καταφέραμε να εντοπίσουμε όλα τα διατροφικά threats παγκοσμίως, όπως ζωικό λίπος, αλάτι, γλουτένη, και να τα αφαιρέσουμε από τα τρόφιμά μας, χωρίς αυτά να χάνουν τη γεύση τους. Ορόσημο για την Creta Farms ήταν η δημιουργία μιας νέας τάσης στην κατηγορία των αλλαντικών, επηρεασμένη από την κρητική διατροφή, η οποία έφερε και το πρώτο βήμα στην απενοχοποίησή τους. Όραμα της Creta Farms είναι να βοηθήσει τον κόσμο να ζει και να τρέφεται καλύτερα με προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και απαράμιλλης νοστιμιάς. Πρώτη μεγάλη τομή στην αγορά των αλλαντικών είναι η σειρά με χαμηλά λιπαρά. Μέχρι τότε, η κατηγορία αυτή χαρακτηριζόταν από προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, δηλαδή μια «απαγορευμένη απόλαυση». Ωστόσο, η μεγάλη “επανάσταση” έρχεται το 2001, όπου η Creta Farms, έχοντας την κρητική διατροφή ως πρότυπό της και τις πρωτοποριακές ιδέες ως κομμάτι πλέον της καθημερινότητάς της, λανσάρει τα μόνα αλλαντικά στον κόσμο με ελαιόλαδο. Πρώτη φορά που εταιρεία δημιουργεί συγκεκριμένες προδιαγραφές για το ελαιόλαδο ώστε να μεταφερθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, παροτρύνοντας τον κόσμο στην κατανάλωσή του. Η σειρά αλλαντικών Creta Farms Εν Ελλάδι αποτελείται από εκλεκτά κομμάτια κρέατος και εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο. Η εταιρεία εκτοξεύεται με 17 πατέντες, κατοχυρωμένες σε παγκόσμια κλίμακα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Creta Farms δεν είναι μόνο η πρώτη ελληνική εταιρεία που επένδυσε σε παγκόσμιες τάσεις αλλά δημιούργησε και νέες, όπως το γεγονός ότι όλα της τα προϊόντα είναι χωρίς γλουτένη. Μια λύση που απαντά στις σύγχρονες ανάγκες ανθρώπων με ιδιαίτερες διατροφικές συνήθειες και όχι μόνο. Η εταιρεία κάνει δυνατή είσοδο στο λιανεμπόριο και συνεχίζει δυναμικά με τη νέα πρωτοποριακή τεχνολογία της Διπλής Παστερίωσης, που προσφέρει υψηλό βαθμό προστασίας στα συσκευασμένα τρόφιμα, χωρίς να επηρεάζει την ποιότητα και τη γεύση τους.
Η Creta Farms δεν εφησυχάζει αλλά συνεχίζει να απαντά σε όλες τις διατροφικές ανησυχίες με μία ακόμη καινοτομία για το 2017, το νέο χοιρινό κρέας Εν Ελλάδι. Ως ο μεγαλύτερος παραγωγός χοιρινού κρέατος στην Ελλάδα παρουσιάζουμε 100% ελληνικό κρέας που εκτρέφεται με καρπούς της κρητικής διατροφής. Ελληνικό χοιρινό κρέας με κρητική καταγωγή! Χρειάστηκαν 4 χρόνια εργαστηριακής μελέτης με ελληνικό πανεπιστήμιο, για να φέρουμε στο καθημερινό πιάτο, νόστιμο, τρυφερό και κυρίως ζουμερό χοιρινό κρέας. Οι συγκεκριμένοι χοίροι εκτρέφονται με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και 100% φυτικές τροφές, πλούσιες σε Ω3 και φυσικά αντιοξειδωτικά, όπως χαρούπι και κρητικά βότανα (ρίγανη, θυμάρι, δίκταμο, φασκόμηλο, αλαδανιά) και εσπεριδοειδή. Όλα αυτά τα πολύτιμα συστατικά δημιουργούν μια παραδοσιακή εκτροφή, που βελτιώνει όχι μόνο την υγεία του ζώου, αλλά και τα διατροφικά χαρακτηριστικά του κρέατος. Με απλά λόγια, πρόκειται για ένα θρεπτικό προϊόν για τον οργανισμό, που περνάει από 47 στάδια ελέγχου από τους ειδικούς της Creta Farms, για να ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό καταναλωτή που αναζητά σήμερα τρόφιμα αγνά και πιο φυσικά.
Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί ότι το 2017 βρίσκει την εταιρεία σε μία συνολική αναζήτηση λύσεων για τα τελευταία trends στη διατροφή, με επίκεντρο την ανάγκη του καταναλωτή για γρήγορο και υγιεινό φαγητό. Έτσι ολοκληρώνοντας ενδελεχείς έρευνες πάνω σε αυτήν την τάση, η Creta Farms θα είναι σε θέση να προσφέρει ακόμα μία δυνατή λύση με ποιοτικά και γευστικά προϊόντα στην κατηγορία του πρωτεϊνικού snack.
Η Creta Farms έχει δημιουργήσει μια εξαιρετικά στενή σχέση με τους καταναλωτές, για την οποία είναι ιδιαίτερα υπερήφανη. Επενδύει σε πόρους και τεχνογνωσία και τολμάει να καινοτομεί με πρωτοποριακές και ποιοτικές προτάσεις, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών. Καταφέραμε να αλλάξουμε τις διατροφικές συνήθειες στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό, κερδίζοντας την αναγνώριση της διεθνούς επιστημονικής και επιχειρηματικής κοινότητας. Η εταιρεία ωθείται σε μια δυναμικά ανοδική πορεία, η οποία ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα! Η ισχυρή παρουσία και οι συνεργασίες μας στις διεθνείς αγορές, ενισχύουν το προφίλ της ελληνικής επιχειρηματικότητας παγκοσμίως».
ΓΙΩΤΗΣ Α.Ε.
Διεθνής διάκριση για τις σοκολάτες Sweet & Balance

Πέντε βραβεία Ανώτερης Γεύσης (Superior Taste Awards) απέσπασαν το 2016 τα Sweet & Balance της Γιώτης από τον διεθνώς αναγνωρισμένο οργανισμό International Taste & Quality Institute (iΤQi). Τα βραβεία απέσπασαν οι σοκολάτες Γάλακτος με Αμύγδαλα και οι τέσσερις Γεμιστές με γεύση Cappuccino, Φράουλα, Πραλίνα και Πορτοκάλι. Οι σοκολάτες Sweet & Balance διακρίθηκαν άλλη μια χρονιά για την εξαιρετική τους γεύση, αποδεικνύοντας ότι η απόλαυση μπορεί να είναι μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Οι σοκολάτες, όπως και όλα τα προϊόντα της ομώνυμης πρωτοποριακής σειράς Sweet & Balance, δεν περιέχουν ζάχαρη, αλλά γλυκαντικό φυσικής προέλευσης από το φυτό stevia, έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, περιορισμένες θερμίδες και περιορισμένα λιπαρά, γι’ αυτό και τα προτιμούν εκείνοι που «ζουν χωρίς ζάχαρη, αλλά δεν ζουν χωρίς γλυκό»! Για το λόγο αυτό, τα επιδόρπια Sweet & Balance αποτελούν ιδανική λύση, στο πλαίσιο μιας ποικίλης και ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Η ολοκληρωμένη σειρά επιδορπίων Sweet & Balance είναι το αποτέλεσμα καινοτόμων εφαρμογών του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας Γιώτης, που θεωρείται ένα από τα πλέον προηγμένα στην ελληνική βιομηχανία τροφίμων.
Η σειρά Μινέρβα Benecol
Ακόμη ένα χαρακτηριστικό προϊόν είναι το Μινέρβα Benecol. Ο Νίκος Κορδός, Product Manager - Spreads Μινέρβα, αναφέρει: «Στη Μινέρβα ανέκαθεν επενδύαμε στις αξίες εκείνες που δημιούργησαν και καθιέρωσαν τα προϊόντα μας, όπως η πίστη στην ποιότητα, το πάθος για καινοτομία και η αίσθηση ευθύνης απέναντι στους καταναλωτές. Έχοντας ήδη δυναμική παρουσία 25 χρόνων στην κατηγορία της μαργαρίνης, το 2004 επεκτείναμε το χαρτοφυλάκιό μας στο χώρο των λειτουργικών τροφίμων με μια σειρά προϊόντων κάτω από ένα νέο brand, το Μινέρβα Benecol. Σύμφωνα με στοιχεία του ΠΟΥ, ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός και σχεδόν 1 στους 2 Έλληνες άνω των 25 ετών έχουν αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης, ενώ οι μελέτες στη χώρα μας επιβεβαιώνουν την τεράστια δημογραφική αλλαγή λόγω της αύξησης του γηράσκοντος πληθυσμού. Η σειρά Benecol με φυτικές στανόλες ήρθε να απαντήσει στην ανάγκη για τρόφιμα που συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης. Σύμφωνα με τον EFSA (Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων), αλλά και έρευνα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, οι φυτικές στανόλες αποδεδειγμένα μειώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης και επομένως μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων. Τα τελευταία 12 χρόνια, εμπλουτίσαμε τη σειρά λειτουργικών τροφίμων με προϊόντα που ταιριάζουν στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων, όπως τη μαργαρίνη Μινέρβα Benecol με ελαιόλαδο, αλλά και το λευκό τυρί Μινέρβα Benecol, το οποίο μάλιστα είναι το μοναδικό ελληνικό λευκό τυρί που συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης και για το οποίο υπάρχει πατέντα ευρωπαϊκής ευρεσιτεχνίας. Επιπλέον, αναγνωρίζοντας την ανάγκη των καταναλωτών για ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη μείωση της χοληστερίνης, το 2015 λανσάραμε το Μινέρβα Benecol Max, μια λειτουργική μαργαρίνη με 30% περισσότερες φυτικές στανόλες, που αποτελεί το πιο αποτελεσματικό τρόφιμο με στανόλες για τη μείωση της χοληστερίνης. Το λανσάρισμα του νέου προϊόντος αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχές, αφού το Benecol Max κέρδισε γρήγορα την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού και μάλιστα αύξησε τις συνολικές πωλήσεις του brand».
Οι προτάσεις της Μεβγάλ
Με πολύχρονη εμπειρία στο χώρο των γαλακτοκομικών προϊόντων, η Μεβγάλ, έδωσε τη δική της απάντηση στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των λειτουργικών τροφίμων. Όπως σημειώνει η Ιωάννα Τζούλη, Group Category Manager Μεβγάλ, «οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής, το στρες και οι πολλαπλές απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας έχουν δημιουργήσει νέες διατροφικές ανάγκες και οδηγούν τον άνθρωπο στην αναζήτηση υγιεινών τροφών με προστιθέμενη αξία, που θα τον βοηθήσουν να αντεπεξέλθει τόσο σωματικά όσο και πνευματικά. Στη χώρα μας, όπου ακολουθείται το δυτικό πρότυπο διαβίωσης, καταγράφεται μεγάλο ενδιαφέρον για την παραγωγή, την κατανάλωση και την προώθηση των υπερ-τροφών. Μέσα σε αυτές, και μάλιστα σε υψηλή ζήτηση, εντάσσονται το Goji Berry, η κινόα και ακολουθούν η αλόη και το ιπποφαές. Η Μεβγάλ, έχοντας πολύχρονη εμπειρία στο χώρο των γαλακτοκομικών προϊόντων και διαρκή και δυνατή παρουσία στην κατηγορία των γιαουρτιών, προχώρησε στη διερεύνηση της συγκεκριμένης αγοράς, με σκοπό τον εντοπισμό ευκαιριών ανάπτυξής της και γνώμονα την καινοτομία. H Μεβγαλ καινοτομεί στη κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού με φρούτα και παρουσίασε τέσσερα προϊόντα, τα οποία, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, συνδυάζουν τις ευεργετικές ιδιότητες του λευκού γιαουρτιού και αυτές των υπερ-τροφών. Τα πρωτοπόρα αυτά προϊόντα κυκλοφόρησαν τον Αύγουστο του 2015 και εντάσσονται κάτω από την ομπρέλα της βραβευμένης για την ποιότητά της σειράς Harmony. Πρόκειται για μία καινοτομία που διατηρεί τη μοναδικότητά της στην ελληνική αγορά γαλακτοκομικών.
Όσον αφορά το feedback της απόφασης αυτής, διαγράφεται μέσα από τις συνεχόμενες βραβεύσεις του προϊόντος. Συγκεκριμένα: απέσπασε το Μετάλλιο Καλύτερου Λανσαρίσματος στην κατηγορία γιαουρτιού για το 2015, ως καινοτόμο προϊόν στο πλαίσιο του 15ου Συνεδρίου Marketing & Πωλήσεων, το οποίο διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του οικονομικού περιοδικού «Τhe Business Review», στα βραβεία Made In Greece της Ελληνικής Ακαδημίας Marketing κέρδισε τιμητική διάκριση για καινοτόμα προϊόντα, στα βραβεία Packaging Innovation Awards 2016, τα οποία διοργάνωσε η «Boussias Communications», η εταιρεία βραβεύτηκε στην κατηγορία Food με Silver βραβείο για την καινοτομία στο σχεδιασμό της συσκευασίας της σειράς προϊόντων «Ηarmony 1% Plus» και, τέλος, στα βραβεία Digital Media Awards 2016 στην κατηγορία Best Launch and Re-launch Campaign / Media, απέσπασε Bronze Βραβείο αναφορικά με την Digital Campaign και τη νέα σελίδα Facebook που δημιουργήθηκε για το λανσάρισμα των Harmony 1% plus».
Η παρουσία της Παπαδοπούλου
Με μια σειρά προϊόντων από αρτοσκευάσματα μέχρι μπισκότα και μπάρες δημητριακών, η εταιρεία Παπαδοπούλου έχει μια δυναμική παρουσία στην κατηγορία των λειτουργικών τροφίμων. Όπως αναφέρουν οι Έλενα Γαλάνη, Marketing Manager (Petit Beurre, Μιράντα, Digestive & Bars, Πολυδημητριακά, Cream Crackers, Χωρίς Γλουτένη) και Mαρία Λεβαντή Marketing Manager (Ψωμί σε φέτες & Αρτοσκευάσματα), «η εταιρεία Παπαδοπούλου, συνεπής στην υπόσχεσή της να προσφέρει προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, αφουγκράζεται τις ανάγκες των καταναλωτών και παρακολουθεί τις διεθνείς τάσεις διατροφής, με σκοπό να προσφέρει διαρκώς καινοτόμα προϊόντα που καλύπτουν γευστικά κάθε διατροφική ανάγκη. Εκτός από τη γνωστή ποικιλία των ποιοτικών προϊόντων της με την πλούσια γεύση και την υψηλή διατροφική αξία, την οποία εμπλουτίζει συχνά με λανσαρίσματα νέων προϊόντων, η εταιρεία Παπαδοπούλου διαθέτει και μια πλούσια γκάμα λειτουργικών προϊόντων. Η σειρά “Χωρίς Ζάχαρη”, που έκανε την εμφάνισή της το 2008, εμπλουτίστηκε σταδιακά με πολλά προϊόντα πλούσια σε γεύση αλλά χωρίς ζάχαρη, και σήμερα αποτελεί μια ολοκληρωμένη σειρά που περιλαμβάνει τα ΠολυΔημητριακά Μπισκότα Πρωινού Χωρίς Ζάχαρη, τα Mπισκότα Digestive Χωρίς Ζάχαρη, τις Μπάρες Δημητριακών Digestive Bar χωρίς προσθήκη ζάχαρης, τα Krispies Ολικής Άλεσης χωρίς προσθήκη ζάχαρης και τα Cream Crackers χωρίς ζάχαρη. Την επιτυχημένη σειρά συμπληρώνουν οι Φρυγανιές Παπαδοπούλου “Xωρίς” προσθήκη αλατιού και Ζάχαρης. H σειρά “Χωρίς Zάχαρη” απευθύνεται σε όσους θέλουν να περιορίσουν την κατανάλωση σακχάρων και να προσφέρουν στον εαυτό τους μια καθημερινή ισορροπημένη αλλά ταυτόχρονα απολαυστική επιλογή. Το λανσάρισμα της σειράς “Χωρίς Ζάχαρη” ήταν ιδιαιτέρως επιτυχημένο, με μεγάλη απήχηση στο κοινό, καθώς ήταν μια πραγματική καινοτομία για την κατηγορία που ήρθε να καλύψει μια πολύ συγκεκριμένη ανάγκη. To επόμενο βήμα έγινε το 2015, με ένα πρωτοποριακό λειτουργικό προϊόν, τα “Cream Crackers με B-Γλυκάνη”. Η Β-Γλυκάνη είναι μια διαλυτή φυτική ίνα που προέρχεται από τη βρώμη και το κριθάρι και όπως επιστημονικά έχει αποδειχθεί, μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. Επίσης, η κατανάλωση της Β-Γλυκάνης συμβάλλει στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων χοληστερόλης. Μετά την επιτυχία των Cream Crackers με Β-Γλυκάνη, η εταιρεία προχώρησε τον περασμένο Απρίλιο στο λανσάρισμα ενός ακόμα καινοτόμου λειτουργικού προϊόντος, των “Φρυγανιών Παπαδοπούλου με Β-Γλυκάνη”. Οι Φρυγανιές Παπαδοπούλου με κριθάρι, βρώμη και Β-Γλυκάνη είναι οι πρώτες φρυγανιές με Β-Γλυκάνη που μειώνουν τη χοληστερόλη με φυσικό τρόπο. Tόσο τα Cream crackers με Β Γλυκάνη, όσο και οι νέες Φρυγανιές με Β-Γλυκάνη, πέρα από την υψηλή διατροφική τους αξία, είναι και πολύ νόστιμα προϊόντα, καθώς το κριθάρι και η βρώμη προσδίδουν μια ιδιαίτερη γεύση.
Η εταιρεία Παπαδοπούλου αποφάσισε να προχωρήσει στο λανσάρισμα αυτών των ξεχωριστών προϊόντων, γιατί οι καταναλωτές ακόμα και σε περιόδους οικονομικής κρίσης, αναζητούν τα προϊόντα που τους παρέχουν λύσεις στα εξατομικευμένα θέματα διατροφής και υγείας που τους απασχολούν. Εμπιστεύονται και επιλέγουν τα λειτουργικά τρόφιμα ως συμπληρωματική λύση στο θέμα που αντιμετωπίζουν, ακόμη και αν γνωρίζουν ότι πιθανόν να τα αγοράσουν λίγο ακριβότερα. Ιδιαίτερα οι φρυγανιές αποτελούν βασικό είδος διατροφής και μάλιστα καθημερινής κατανάλωσης, καθώς εντάσσονται στο διαιτολόγιο όλες τις ώρες της ημέρας σαν μέρος των κυρίως γευμάτων αλλά και στα ενδιάμεσα γεύματα. Οπότε η προσθήκη ενός λειτουργικού χαρακτηριστικού σε μια τόσο μεγάλη κατηγορία είναι αναμενόμενο να αφορά σημαντική μερίδα του πληθυσμού. Έτσι και η ανταπόκριση των καταναλωτών που αναζητούν πιο υγιεινές επιλογές στα τρόφιμα και συγκεκριμένα αυτών που ενδιαφέρονται για τη μείωση ή τη διατήρηση των επιπέδων της χοληστερόλης, ήταν αρκετά θετική και ενέταξαν τις Φρυγανιές Παπαδοπούλου με Β-Γλυκάνη στην καθημερινή τους διατροφή.
Τέλος, το καλοκαίρι του 2016 η εταιρεία προχώρησε στο λανσάρισμα μιας νέας οικογένειας προϊόντων χωρίς γλουτένη, τα Παπαδοπούλου Χωρίς Γλουτένη. Η γκάμα αποτελείται από τέσσερα νέα προϊόντα, που είναι σχεδιασμένα να παρέχουν στους σύγχρονους καταναλωτές τη μέγιστη γεύση χωρίς τη γλουτένη. Νόστιμες και τραγανές φρυγανιές πλούσιες σε εδώδιμες ίνες, ανάλαφρες Crackinettes από ρύζι και καλαμπόκι, καθώς και απολαυστικά μπισκότα σε δύο γεύσεις, πορτοκάλι και κακάο, αποτελούν μια ιδανική επιλογή στην καθημερινή διατροφή όσων ακολουθούν μια δίαιτα ελεύθερη γλουτένης.
Όλα τα προϊόντα Παπαδοπούλου Χωρίς Γλουτένη είναι εγκεκριμένα από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Κοιλιοκάκης AOECS και φέρουν το ειδικό σύμβολο, το οποίο επιβεβαιώνει ότι μπορούν να καταναλωθούν και από άτομα που πάσχουν από τη νόσο Κοιλιοκάκη».
Η επένδυση της Μεγαφάρμ
Τα αυγά επίσης αποτελούν μια κατηγορία αρκετά ενδιαφέρουσα, προσφέροντας premium προϊόντα. O Αλέξανδρος Ελευθερίου, Εμπορικός Διευθυντής, Μεγαφάρμ ΑΕΒΕ, μας μιλάει για την απόφαση της εταιρείας να επενδύσει στον κλάδο αυτό, αναφέροντας ότι: «Η εταιρεία, θέλοντας να καλύψει τις ανάγκες του καταναλωτή ο οποίος διαρκώς αναζητεί το ποιοτικό προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας, αποφάσισε να επενδύσει στο νέο προϊόν Αυγά Premium Αχυρώνα. Σήμερα η Μεγαφάρμ διαθέτει 3 πτηνοτροφεία και εγκαταστάσεις σε Μέγαρα, Κρήτη και Ρόδο, με παραγωγή που ξεπερνάει τα 60 εκατ. αυγά ετησίως. Η πολυετής πείρα της Μεγαφάρμ στο ειδικό αυγό την οδηγεί σε συνεχή ανάπτυξη και παραγωγή του Αυγού Premium. Τα αυγά Premium Αχυρώνα, χάρη στην εμπλουτισμένη διατροφή της όρνιθας σε αρωματικά βότανα, συμβάλλουν στον υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο διατροφής. Η συνδυαστική δράση των συστατικών του μίγματος εκτροφής όπως ρίγανη, μέντα, θυμάρι, δυόσμο, τριφύλλι και τσάι του βουνού, συντελεί στη μεγάλη διαθρεπτική αξία του αυγού, ενεργοποιώντας τον καλύτερό μας εαυτό. Το μίγμα της διατροφής των ορνίθων, εμπλουτισμένο με αρωματικά βότανα, με ιδιαίτερη αντιοξειδωτική ικανότητα, συμβάλλει τόσο στην ευζωία της όρνιθας που ζει ελεύθερη σε αχυρώνα, όσο και στην ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος. Με γνώμονα τον άνθρωπο και διανύοντας µια εποχή στην οποία η υγιεινή διατροφή επιβάλλεται ως µέγιστη ανάγκη, εµείς στη Μεγαφάρμ έχουµε το όραμα για την ανάπτυξη και διάθεση νέων και ανώτερων ποιοτικά προϊόντων στους καταναλωτές µας. Στόχος και δέσμευσή µας είναι να διοχετεύουμε στην ελληνική αγορά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας µε πολλαπλά οφέλη για τον ανθρώπινο οργανισμό, γιατί όπως έλεγε και ο Ιπποκράτης, «το φάρμακό µας είναι η τροφή µας».
Η στρατηγική επικοινωνίας
CRETA FARMS
«Κάθε εταιρεία λειτουργεί με βάση τους στόχους της και το τι επιδιώκει να πετύχει», σημειώνει ο κ. Δομαζάκης. «Στην Creta Farms, βασική στρατηγική προτεραιότητα για όλα τα προϊόντα της είναι μία 360ο επικοινωνία προς το καταναλωτικό κοινό. Με αυτόν τον τρόπο έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να βοηθήσει τον καταναλωτή να κατανοήσει και να εκπαιδευτεί πάνω στον κλάδο του τροφίμου, ώστε να μπορεί με τη σειρά του να κάνει τη σωστή επιλογή σε σχέση με τις δικές του διατροφικές συνήθειες και ανάγκες. Και το 2017, η εταιρεία θα συνεχίσει δυνατά με στοχευμένο επικοινωνιακό πλάνο σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, παραδοσιακό τύπο και digital. Παράλληλα, όπως και κάθε χρονιά, με συνέπεια και συνέχεια θα ακολουθήσει την πολιτική προσφορών αλλά και προωθητικών ενεργειών, γιατί θεωρεί ότι είναι απαραίτητα εργαλεία για την περαιτέρω διείσδυση των προϊόντων στο μυαλό και τη συνείδηση του αγοραστικού κοινού».
ΜΙΝΕΡΒΑ
Όπως αναφέρει ο κ. Κορδός, «η στρατηγική μας για το Μινέρβα Benecol βασίζεται στην προσφορά προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας που συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης και παράλληλα ταιριάζουν απόλυτα στις ελληνικές διατροφικές συνήθειες. Στο πλαίσιο αυτό, αιχμή της επικοινωνίας μας αποτελεί αφενός η υψηλή διατροφική αξία των προϊόντων και αφετέρου τα σημεία διαφοροποίησης αυτών, που δίνουν μεγαλύτερη επιλογή στον καταναλωτή, όπως το Μινέρβα Benecol Μax και το Μινέρβα Benecol λευκό τυρί».
ΜΕΒΓΑΛ
Η κ. Τζούλη εξηγεί: «Τα Harmony Plus με Goji Berry και Harmony Plus με Κινόα, Harmony Plus Αλόη και Harmony Plus με Ιπποφαές είναι αποτέλεσμα πολλών εξειδικευμένων ερευνών και έχουν στόχο να μας βοηθήσουν να κερδίσουμε υγεία, ευεξία και ενέργεια παράλληλα με την υπέροχη πλούσια γεύση τους. Η Μεβγάλ στηρίζει το Harmony 1% plus με ένα μίγμα διαφόρων προωθητικών ενεργειών: τηλεοπτική καμπάνια, καταχωρίσεις και advertorials, Digital καμπάνιες, Facebook Page (https://www.facebook.com/MevgalHarmonyPlus) και Τrade ενέργειες στις αλυσίδες Σ/M (Προωθητική ενέργεια με έκπτωση και δείκτες ραφιού)».
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Οι κυρίες Γαλάνη και Λεβαντή αναφέρουν: «Ο τρόπος που επιλέξαμε να προβάλουμε τις Φρυγανιές με Β-Γλυκάνη ήταν κυρίως μέσω της τηλεόρασης, με στόχο να ενημερώσουμε μαζικά το κοινό μας, ενώ συμπληρωματικά απευθυνθήκαμε και πιο στοχευμένα μέσω digital media στο core κοινό μας. Το δημιουργικό που επιλέξαμε για την καμπάνια μας δείχνει με ευρηματικό τρόπο την αξία της σωστής διατροφής όταν αυτή συνδυάζεται με σωματική άσκηση και έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Παράλληλα, στηρίξαμε το νέο μας λανσάρισμα μέσα στα σημεία πώλησης με διάφορες προωθητικές ενέργειες. Η ενημέρωση του κοινού για τα νέα προϊόντα Παπαδοπούλου Χωρίς Γλουτένη ξεκίνησε και συνεχίζεται μέσα από το διαδίκτυο με στόχευση στα κοινά ενδιαφέροντος αλλά και με ενέργειες στα καταστήματα».
ΜΕΓΑΦΑΡΜ ΑΕΒΕ
Ο κ. Ελευθερίου επισημαίνει: «Η εταιρεία διανέμει σε ειδικά stand το προϊόν σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, deli και σε καταστήματα υγιεινής διατροφής. Επίσης, ενημερωτικά έντυπα διανέμονται στους χώρους πώλησης του προϊόντος, για να γνωρίσει ο καταναλωτής τα μεγάλα οφέλη του προϊόντος».
Πώς ξεχωρίζουμε τα λειτουργικά τρόφιμα
Τα λειτουργικά τρόφιμα αποτελούν μια σύγχρονη πραγματικότητα, για την οποία όμως ο κόσμος δεν έχει την κατάλληλη επιστημονική πληροφόρηση.
Δεν είναι λίγες οι φορές που τα τρόφιμα αυτά καταναλώνονται πιο πολύ από περιέργεια παρά από ενσυνείδητη επιλογή. Άλλες φορές καταναλώνεται ένα φυσικό λειτουργικό τρόφιμο χωρίς να υπάρχει γνώση πως είναι λειτουργικό, π.χ. είναι πολλοί αυτοί που δεν ξέρουν πως τα καρύδια και τα αμύγδαλα συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερίνης. Παρ’ όλ’ αυτά, υπάρχουν και λειτουργικά τρόφιμα τα οποία δεν έχουν φυσική προέλευση αλλά προκύπτουν μετά από εμπλουτισμό.
Τι είναι τα λειτουργικά τρόφιμα
Τα λειτουργικά τρόφιμα είναι τα τρόφιμα που έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν όφελος στην υγεία, πέρα από το όφελος της καλής βασικής διατροφής και της φυσικής, θρεπτικής αξίας που ήδη προσφέρουν. Οι ενεργές βιολογικά συνθέσεις των λειτουργικών τροφίμων προσφέρουν υγιεινά οφέλη και επιθυμητές φυσιολογικές επιδράσεις, όπως καλύτερη πέψη, καλύτερη εντερική λειτουργία, πρόληψη καρκίνου και βελτιώσεις στους μεταβολικούς ρυθμούς, πίεση του αίματος, ενεργειακά επίπεδα κ.λπ. Η συγκεκριμένη αγορά είναι αυξανόμενη, καθοδηγούμενη κυρίως από τις νέες καταναλωτικές στάσεις σχετικά με τη δίαιτα και την υγεία. Η ζήτηση επηρεάζεται, μεταξύ άλλων, από οργανωμένες καταναλωτικές ομάδες, ενώ ως προς την προσφορά, η αγορά κατευθύνεται διεθνώς από τη βιομηχανία τροφίμων και από το εκπαιδευτικό Marketing των πιο μεγάλων και οργανωμένων εταιρειών τροφίμων διεθνώς. Σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη νέων προϊόντων δίνει ένας μεγάλος αριθμός αποτελεσμάτων, που εξάγονται με συχνότητα πια από μακροχρόνιες έρευνες, οι οποίες συνδέουν συγκεκριμένα συστατικά των τροφίμων με σημαντικά οφέλη για την υγεία.
Διαχείριση βάρους
Η βιομηχανία τροφίμων δραστηριοποιείται έντονα τα τελευταία χρόνια στο χώρο του σχεδιασμού και της εισαγωγής στην αγορά νέων τροφίμων τα οποία καλούνται λειτουργικά τρόφιμα. Μάλιστα, τα τρόφιμα που συμβάλλουν στη διαχείριση του βάρους, στη γνωσιακή ικανότητα και τη διάθεση, και που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και φυ- τικές ίνες, φαίνεται να ηγούνται στην κατηγορία των λειτουργικών τροφίμων. Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση βάρους, μεγάλες βιομηχανίες διεθνώς προωθούν στην αγορά διάφορα προϊόντα, τα οποία περιορίζουν την όρεξη και την πείνα. Συνήθως τα προϊόντα αυτά είναι υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, οι οποίες φαίνεται ότι αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού. Το πεδίο της διατροφής σε σχέση με τη γνωσιακή λειτουργία αποκτά έντονο ενδιαφέρον, καθώς η επιστημονική γνώση επ’ αυτού ολοένα και αυξάνεται. Η δημιουργία προϊόντων τα οποία μπορούν να αποτρέψουν τη μείωση της γνωσιακής λειτουργίας, ενδεχομένως θα βοηθήσει πολλά άτομα της τρίτης ηλικίας που πάσχουν από διάφορα νοσήματα όπως είναι η άνοια. Βότανα όπως είναι το ginkgo και ginseng φαίνεται ότι βελτιώνουν τη γνωσιακή λειτουργία, όπως επίσης και το πράσινο τσάι. Επιπλέον, τα ω-3 λιπαρά οξέα και το DHA έχουν οδηγήσει στη δημιουργία πολλών καινοτόμων τροφίμων σε αυτή την κατηγορία, κυρίως στα πεδία της βρεφικής διατροφής και σε προϊόντα που προορίζονται για άτομα που πά- σχουν από τη νόσο Alzheimer. Στην ελληνική αγορά, προϊόντα πλούσια σε ω-3 συναντάμε σε διάφορες κατηγορίες τροφίμων, όπως μαργαρίνες, αρτοσκευάσματα, όπως τα κράκερς, σε χυμούς φρούτων, σε αυγά και άλλα.
Προϊόντα ολικής άλεσης
Τα προϊόντα ολικής άλεσης δεν αφορούν πλέον μόνο την αγορά των δημητριακών πρωινού. Πλέον, πολλά σνακ είναι ολικής άλεσης. Στην Ελλάδα τα συναντάμε σε πολλές κατηγορίες, από αρτοσκευάσματα μέχρι μπισκότα, κράκερς σικάλεως και πάρα πολλά άλλα. Επίσης, στην ελληνική αγορά κυκλοφορεί και χυμός εμπλουτισμένος με φυτικές ίνες, ώστε να μπορεί να καλύπτεται η ανάγκη κατανάλωσης φρούτων και από χυμούς, χωρίς να υπάρχει το πρόβλημα της έλλειψης φυτικών ινών. Μεγάλο ενδιαφέρον όμως υπάρχει και για τα προϊόντα της βρώμης και της β-γλυκάνης, που μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα. Τα δύο αυτά συστατικά ήδη έχουν προστεθεί σε κάποια δημητριακά πρωινού και σε αρτοσκευάσματα, όπως το ψωμί του τοστ, αλλά και σε κράκερς. Επίσης, μεγάλες σοκολατοβιομηχανίες εμπλουτίζουν τις σοκολάτες με αντιοξειδωτικά, κάτι που παρατηρείται επίσης και στους χυμούς. Τέλος, στο επίπεδο της αντιμετώπισης της υπερχοληστερολαιμίας, είναι γνωστή από παλαιότερα η συνεισφορά των φυτοστερολών, που στην Ελλάδα βρίσκουμε σε μαργαρίνες και γαλακτοκομικά προϊόντα, ενώ για την καλύτερη λειτουργία του εντέρου σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζουν τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά, που προς το παρόν μπορούμε να πάρουμε κυρίως από γαλακτοκομικά προϊόντα.
Πηγή: Iatronet.gr
Νίκος Κορδός, Product Manager - Spreads, Μινέρβα
Η επιτυχία του Μινέρβα Benecol
Tα χαρακτηριστικά και τα οφέλη των προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας της Μινέρβα που συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερίνης και παράλληλα είναι συμβατά με τις ελληνικές διατροφικές συνήθειες.
adb: Τι περιλαμβάνει η γκάμα των προϊόντων Benecol της Μινέρβα και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά και οφέλη της;
N.K.: Τα προϊόντα Μινέρβα Benecol είναι μια σειρά τροφίμων που περιέχουν ένα μοναδικό και πατενταρισμένο συστατικό, τη φυτική στανόλη, η οποία έχει αποδειχθεί -με περισσότερες από 70 δημοσιευμένες κλινικές μελέτες- ότι μειώνει αποτελεσματικά τη χοληστερίνη. Τα προϊόντα Μινέρβα Benecol στην Ελλάδα περιλαμβάνουν τη σειρά μαργαρινών Benecol, που είναι προϊόντα επάλειψης εμπλουτισμένα με φυτικές στανόλες, και το Benecol λευκό, που είναι ένα τυροκομικό προϊόν από 100% αιγοπρόβειο γάλα εμπλουτισμένο με φυτικές στανόλες. Συγκεκριμένα, το Benecol λευκό είναι ένα πραγματικά καινοτόμο προϊόν, με πανευρωπαϊκή πατέντα ευρεσιτεχνίας, που αναπτύχθηκε από τη Μινέρβα μετά από επισταμένη μελέτη και έρευνα της ενσωμάτωσης φυτικών στανολών στην τυροκόμηση, εξασφαλίζοντας μείωση της χοληστερίνης και διατηρώντας παράλληλα την πλούσια γεύση και τα αρώματα που έχει η κλασική ελληνική φέτα.

adb: Ποιες ήταν οι προκλήσεις το 2004 όταν έγινε η είσοδος των προϊόντων στην αγορά και ποια είναι η εικόνα σήμερα; Πώς έχει αντιμετωπίσει τη σειρά το ελληνικό καταναλωτικό κοινό;
N.K.: Το 2004, όταν έγινε η είσοδός μας στην αγορά, το κοινό ήταν επιφυλακτικό ως προς το πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι ένα τρόφιμο στη μείωση της χοληστερίνης. Σήμερα, δεκατρία χρόνια μετά, οι καταναλωτές είναι πλέον πεπεισμένοι για τη συμβολή του Μινέρβα Benecol στη μείωση της χοληστερίνης, και μάλιστα ζητούν προϊόντα με ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Απόδειξη αυτού είναι η επιτυχία του Benecol Max, που είναι το πιο αποτελεσματικό τρόφιμο με στανόλες στη μείωση της χοληστερίνης, και το οποίο έγινε πολύ γρήγορα το πρώτο Benecol στην προτίμηση των καταναλωτών.
adb: Υπάρχουν νέα λανσαρίσματα στο πλαίσιο της σειράς Benecol;
N.K.: Αναγνωρίζοντας την ανάγκη των καταναλωτών για ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, λανσάραμε το Benecol Max, το οποίο περιέχει 30% περισσότερες στανόλες και ως εκ τούτου είναι το πιο αποτελεσματικό τρόφιμο με στανόλες στη μείωση της χοληστερίνης. Συνεχίζοντας την επιτυχία του λανσαρίσματος, εμπλουτίσαμε πρόσφατα τη σειρά Benecol Max με έναν νέο κωδικό, το Benecol Max με ελαιόλαδο, δίνοντας έτσι στους καταναλωτές μας μια ακόμα γευστική επιλογή.
adb: Ποια είναι η γενικότερη στρατηγική της Mινέρβα για την προώθηση των προϊόντων Benecol;
N.K.: Η στρατηγική μας για το Μινέρβα Benecol βασίζεται στην προσφορά προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας που συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης και παράλληλα είναι συμβατά με τις ελληνικές διατροφικές συνήθειες. Στο πλαίσιο αυτό, αιχμή της επικοινωνίας μας αποτελούν τα ισχυρά σημεία διαφοροποίησης των προϊόντων που δίνουν μεγαλύτερη αξία στον καταναλωτή, όπως το Μινέρβα Benecol Μax και το Μινέρβα Benecol λευκό τυρί.
*** Διαβάστε το αφιέρωμα με ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΖΙΓΟΥ
Στην ουσία λειτουργικά τρόφιμα καταναλώνουμε χρόνια τώρα, καθώς υπάρχουν άφθονα στη
φύση. Τα λεγόμενα λοιπόν φυσικά λειτουργικά (δηλαδή τρόφιμα της καθημερινής µας διατροφής, µη γενετικά τροποποιημένα) περιλαμβάνουν τροφές όπως φρούτα, λαχανικά κ.ά., τα οποία από μόνα τους αποτελούν προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας. Ωστόσο, η βιομηχανία τροφίμων τα «πήγε» ένα βήμα παραπέρα, δημιουργώντας τα λεγόμενα «εµπλουτισµένα» προϊόντα, δηλαδή αυτά που έχουν υποστεί τροποποίηση έτσι ώστε να αυξηθεί η περιεκτικότητά τους στο οποιοδήποτε συστατικό τους προσδίδει όφελος για την υγεία του καταναλωτή.
Έτσι σήμερα συναντάμε προϊόντα όπως μαργαρίνες με φυτικές στανόλες, αυγά με ω-3 λιπαρά οξέα, γαλακτοκομικά με προβιοτικά ή ενισχυμένα με ασβέστιο, χυμούς πλούσιους σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά, αρτοσκευάσματα (ψωμί του τοστ, κράκερ, μπισκότα) εμπλουτισμένα με ισοφλαβόνες, δημητριακά πρωινού επίσης πλούσια σε αντιοξειδωτικά, προϊόντα χωρίς γλουτένη ή λακτόζη, ενώ αρκετά αναπτυγμένη είναι και η κατηγορία των βρεφικών προϊόντων.
Εμπλουτισμένα ή μη, το σίγουρο είναι ότι τα λειτουργικά τρόφιμα δεν αποτελούν άλλη μια διατροφική «μόδα», αλλά πλέον μια συνειδητή επιλογή των καταναλωτών, προκειμένου να θωρακίσουν τον οργανισμό τους ή και να βελτιώσουν την υγεία τους. Στη συνέχεια, εκπρόσωποι από το χώρο της βιομηχανίας τροφίμων, από διάφορους κλάδους, μας μιλούν για τη διατροφική αξία των προϊόντων τους, αλλά και πώς οδηγήθηκαν στην απόφαση να επενδύσουν σε αυτή την κατηγορία των προϊόντων.
Η «επανάσταση» της Creta Farms

Η Creta Farms δεν εφησυχάζει αλλά συνεχίζει να απαντά σε όλες τις διατροφικές ανησυχίες με μία ακόμη καινοτομία για το 2017, το νέο χοιρινό κρέας Εν Ελλάδι. Ως ο μεγαλύτερος παραγωγός χοιρινού κρέατος στην Ελλάδα παρουσιάζουμε 100% ελληνικό κρέας που εκτρέφεται με καρπούς της κρητικής διατροφής. Ελληνικό χοιρινό κρέας με κρητική καταγωγή! Χρειάστηκαν 4 χρόνια εργαστηριακής μελέτης με ελληνικό πανεπιστήμιο, για να φέρουμε στο καθημερινό πιάτο, νόστιμο, τρυφερό και κυρίως ζουμερό χοιρινό κρέας. Οι συγκεκριμένοι χοίροι εκτρέφονται με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και 100% φυτικές τροφές, πλούσιες σε Ω3 και φυσικά αντιοξειδωτικά, όπως χαρούπι και κρητικά βότανα (ρίγανη, θυμάρι, δίκταμο, φασκόμηλο, αλαδανιά) και εσπεριδοειδή. Όλα αυτά τα πολύτιμα συστατικά δημιουργούν μια παραδοσιακή εκτροφή, που βελτιώνει όχι μόνο την υγεία του ζώου, αλλά και τα διατροφικά χαρακτηριστικά του κρέατος. Με απλά λόγια, πρόκειται για ένα θρεπτικό προϊόν για τον οργανισμό, που περνάει από 47 στάδια ελέγχου από τους ειδικούς της Creta Farms, για να ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό καταναλωτή που αναζητά σήμερα τρόφιμα αγνά και πιο φυσικά.
Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί ότι το 2017 βρίσκει την εταιρεία σε μία συνολική αναζήτηση λύσεων για τα τελευταία trends στη διατροφή, με επίκεντρο την ανάγκη του καταναλωτή για γρήγορο και υγιεινό φαγητό. Έτσι ολοκληρώνοντας ενδελεχείς έρευνες πάνω σε αυτήν την τάση, η Creta Farms θα είναι σε θέση να προσφέρει ακόμα μία δυνατή λύση με ποιοτικά και γευστικά προϊόντα στην κατηγορία του πρωτεϊνικού snack.
Η Creta Farms έχει δημιουργήσει μια εξαιρετικά στενή σχέση με τους καταναλωτές, για την οποία είναι ιδιαίτερα υπερήφανη. Επενδύει σε πόρους και τεχνογνωσία και τολμάει να καινοτομεί με πρωτοποριακές και ποιοτικές προτάσεις, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών. Καταφέραμε να αλλάξουμε τις διατροφικές συνήθειες στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό, κερδίζοντας την αναγνώριση της διεθνούς επιστημονικής και επιχειρηματικής κοινότητας. Η εταιρεία ωθείται σε μια δυναμικά ανοδική πορεία, η οποία ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα! Η ισχυρή παρουσία και οι συνεργασίες μας στις διεθνείς αγορές, ενισχύουν το προφίλ της ελληνικής επιχειρηματικότητας παγκοσμίως».
ΓΙΩΤΗΣ Α.Ε.
Διεθνής διάκριση για τις σοκολάτες Sweet & Balance

Πέντε βραβεία Ανώτερης Γεύσης (Superior Taste Awards) απέσπασαν το 2016 τα Sweet & Balance της Γιώτης από τον διεθνώς αναγνωρισμένο οργανισμό International Taste & Quality Institute (iΤQi). Τα βραβεία απέσπασαν οι σοκολάτες Γάλακτος με Αμύγδαλα και οι τέσσερις Γεμιστές με γεύση Cappuccino, Φράουλα, Πραλίνα και Πορτοκάλι. Οι σοκολάτες Sweet & Balance διακρίθηκαν άλλη μια χρονιά για την εξαιρετική τους γεύση, αποδεικνύοντας ότι η απόλαυση μπορεί να είναι μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Οι σοκολάτες, όπως και όλα τα προϊόντα της ομώνυμης πρωτοποριακής σειράς Sweet & Balance, δεν περιέχουν ζάχαρη, αλλά γλυκαντικό φυσικής προέλευσης από το φυτό stevia, έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, περιορισμένες θερμίδες και περιορισμένα λιπαρά, γι’ αυτό και τα προτιμούν εκείνοι που «ζουν χωρίς ζάχαρη, αλλά δεν ζουν χωρίς γλυκό»! Για το λόγο αυτό, τα επιδόρπια Sweet & Balance αποτελούν ιδανική λύση, στο πλαίσιο μιας ποικίλης και ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Η ολοκληρωμένη σειρά επιδορπίων Sweet & Balance είναι το αποτέλεσμα καινοτόμων εφαρμογών του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας Γιώτης, που θεωρείται ένα από τα πλέον προηγμένα στην ελληνική βιομηχανία τροφίμων.
Η σειρά Μινέρβα Benecol

Οι προτάσεις της Μεβγάλ

Όσον αφορά το feedback της απόφασης αυτής, διαγράφεται μέσα από τις συνεχόμενες βραβεύσεις του προϊόντος. Συγκεκριμένα: απέσπασε το Μετάλλιο Καλύτερου Λανσαρίσματος στην κατηγορία γιαουρτιού για το 2015, ως καινοτόμο προϊόν στο πλαίσιο του 15ου Συνεδρίου Marketing & Πωλήσεων, το οποίο διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του οικονομικού περιοδικού «Τhe Business Review», στα βραβεία Made In Greece της Ελληνικής Ακαδημίας Marketing κέρδισε τιμητική διάκριση για καινοτόμα προϊόντα, στα βραβεία Packaging Innovation Awards 2016, τα οποία διοργάνωσε η «Boussias Communications», η εταιρεία βραβεύτηκε στην κατηγορία Food με Silver βραβείο για την καινοτομία στο σχεδιασμό της συσκευασίας της σειράς προϊόντων «Ηarmony 1% Plus» και, τέλος, στα βραβεία Digital Media Awards 2016 στην κατηγορία Best Launch and Re-launch Campaign / Media, απέσπασε Bronze Βραβείο αναφορικά με την Digital Campaign και τη νέα σελίδα Facebook που δημιουργήθηκε για το λανσάρισμα των Harmony 1% plus».
Η παρουσία της Παπαδοπούλου

Η εταιρεία Παπαδοπούλου αποφάσισε να προχωρήσει στο λανσάρισμα αυτών των ξεχωριστών προϊόντων, γιατί οι καταναλωτές ακόμα και σε περιόδους οικονομικής κρίσης, αναζητούν τα προϊόντα που τους παρέχουν λύσεις στα εξατομικευμένα θέματα διατροφής και υγείας που τους απασχολούν. Εμπιστεύονται και επιλέγουν τα λειτουργικά τρόφιμα ως συμπληρωματική λύση στο θέμα που αντιμετωπίζουν, ακόμη και αν γνωρίζουν ότι πιθανόν να τα αγοράσουν λίγο ακριβότερα. Ιδιαίτερα οι φρυγανιές αποτελούν βασικό είδος διατροφής και μάλιστα καθημερινής κατανάλωσης, καθώς εντάσσονται στο διαιτολόγιο όλες τις ώρες της ημέρας σαν μέρος των κυρίως γευμάτων αλλά και στα ενδιάμεσα γεύματα. Οπότε η προσθήκη ενός λειτουργικού χαρακτηριστικού σε μια τόσο μεγάλη κατηγορία είναι αναμενόμενο να αφορά σημαντική μερίδα του πληθυσμού. Έτσι και η ανταπόκριση των καταναλωτών που αναζητούν πιο υγιεινές επιλογές στα τρόφιμα και συγκεκριμένα αυτών που ενδιαφέρονται για τη μείωση ή τη διατήρηση των επιπέδων της χοληστερόλης, ήταν αρκετά θετική και ενέταξαν τις Φρυγανιές Παπαδοπούλου με Β-Γλυκάνη στην καθημερινή τους διατροφή.
Τέλος, το καλοκαίρι του 2016 η εταιρεία προχώρησε στο λανσάρισμα μιας νέας οικογένειας προϊόντων χωρίς γλουτένη, τα Παπαδοπούλου Χωρίς Γλουτένη. Η γκάμα αποτελείται από τέσσερα νέα προϊόντα, που είναι σχεδιασμένα να παρέχουν στους σύγχρονους καταναλωτές τη μέγιστη γεύση χωρίς τη γλουτένη. Νόστιμες και τραγανές φρυγανιές πλούσιες σε εδώδιμες ίνες, ανάλαφρες Crackinettes από ρύζι και καλαμπόκι, καθώς και απολαυστικά μπισκότα σε δύο γεύσεις, πορτοκάλι και κακάο, αποτελούν μια ιδανική επιλογή στην καθημερινή διατροφή όσων ακολουθούν μια δίαιτα ελεύθερη γλουτένης.
Όλα τα προϊόντα Παπαδοπούλου Χωρίς Γλουτένη είναι εγκεκριμένα από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Κοιλιοκάκης AOECS και φέρουν το ειδικό σύμβολο, το οποίο επιβεβαιώνει ότι μπορούν να καταναλωθούν και από άτομα που πάσχουν από τη νόσο Κοιλιοκάκη».
Η επένδυση της Μεγαφάρμ

Η στρατηγική επικοινωνίας
CRETA FARMS
«Κάθε εταιρεία λειτουργεί με βάση τους στόχους της και το τι επιδιώκει να πετύχει», σημειώνει ο κ. Δομαζάκης. «Στην Creta Farms, βασική στρατηγική προτεραιότητα για όλα τα προϊόντα της είναι μία 360ο επικοινωνία προς το καταναλωτικό κοινό. Με αυτόν τον τρόπο έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να βοηθήσει τον καταναλωτή να κατανοήσει και να εκπαιδευτεί πάνω στον κλάδο του τροφίμου, ώστε να μπορεί με τη σειρά του να κάνει τη σωστή επιλογή σε σχέση με τις δικές του διατροφικές συνήθειες και ανάγκες. Και το 2017, η εταιρεία θα συνεχίσει δυνατά με στοχευμένο επικοινωνιακό πλάνο σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, παραδοσιακό τύπο και digital. Παράλληλα, όπως και κάθε χρονιά, με συνέπεια και συνέχεια θα ακολουθήσει την πολιτική προσφορών αλλά και προωθητικών ενεργειών, γιατί θεωρεί ότι είναι απαραίτητα εργαλεία για την περαιτέρω διείσδυση των προϊόντων στο μυαλό και τη συνείδηση του αγοραστικού κοινού».
ΜΙΝΕΡΒΑ
Όπως αναφέρει ο κ. Κορδός, «η στρατηγική μας για το Μινέρβα Benecol βασίζεται στην προσφορά προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας που συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης και παράλληλα ταιριάζουν απόλυτα στις ελληνικές διατροφικές συνήθειες. Στο πλαίσιο αυτό, αιχμή της επικοινωνίας μας αποτελεί αφενός η υψηλή διατροφική αξία των προϊόντων και αφετέρου τα σημεία διαφοροποίησης αυτών, που δίνουν μεγαλύτερη επιλογή στον καταναλωτή, όπως το Μινέρβα Benecol Μax και το Μινέρβα Benecol λευκό τυρί».
ΜΕΒΓΑΛ
Η κ. Τζούλη εξηγεί: «Τα Harmony Plus με Goji Berry και Harmony Plus με Κινόα, Harmony Plus Αλόη και Harmony Plus με Ιπποφαές είναι αποτέλεσμα πολλών εξειδικευμένων ερευνών και έχουν στόχο να μας βοηθήσουν να κερδίσουμε υγεία, ευεξία και ενέργεια παράλληλα με την υπέροχη πλούσια γεύση τους. Η Μεβγάλ στηρίζει το Harmony 1% plus με ένα μίγμα διαφόρων προωθητικών ενεργειών: τηλεοπτική καμπάνια, καταχωρίσεις και advertorials, Digital καμπάνιες, Facebook Page (https://www.facebook.com/MevgalHarmonyPlus) και Τrade ενέργειες στις αλυσίδες Σ/M (Προωθητική ενέργεια με έκπτωση και δείκτες ραφιού)».
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Οι κυρίες Γαλάνη και Λεβαντή αναφέρουν: «Ο τρόπος που επιλέξαμε να προβάλουμε τις Φρυγανιές με Β-Γλυκάνη ήταν κυρίως μέσω της τηλεόρασης, με στόχο να ενημερώσουμε μαζικά το κοινό μας, ενώ συμπληρωματικά απευθυνθήκαμε και πιο στοχευμένα μέσω digital media στο core κοινό μας. Το δημιουργικό που επιλέξαμε για την καμπάνια μας δείχνει με ευρηματικό τρόπο την αξία της σωστής διατροφής όταν αυτή συνδυάζεται με σωματική άσκηση και έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Παράλληλα, στηρίξαμε το νέο μας λανσάρισμα μέσα στα σημεία πώλησης με διάφορες προωθητικές ενέργειες. Η ενημέρωση του κοινού για τα νέα προϊόντα Παπαδοπούλου Χωρίς Γλουτένη ξεκίνησε και συνεχίζεται μέσα από το διαδίκτυο με στόχευση στα κοινά ενδιαφέροντος αλλά και με ενέργειες στα καταστήματα».
ΜΕΓΑΦΑΡΜ ΑΕΒΕ
Ο κ. Ελευθερίου επισημαίνει: «Η εταιρεία διανέμει σε ειδικά stand το προϊόν σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, deli και σε καταστήματα υγιεινής διατροφής. Επίσης, ενημερωτικά έντυπα διανέμονται στους χώρους πώλησης του προϊόντος, για να γνωρίσει ο καταναλωτής τα μεγάλα οφέλη του προϊόντος».
Πώς ξεχωρίζουμε τα λειτουργικά τρόφιμα
Τα λειτουργικά τρόφιμα αποτελούν μια σύγχρονη πραγματικότητα, για την οποία όμως ο κόσμος δεν έχει την κατάλληλη επιστημονική πληροφόρηση.
Δεν είναι λίγες οι φορές που τα τρόφιμα αυτά καταναλώνονται πιο πολύ από περιέργεια παρά από ενσυνείδητη επιλογή. Άλλες φορές καταναλώνεται ένα φυσικό λειτουργικό τρόφιμο χωρίς να υπάρχει γνώση πως είναι λειτουργικό, π.χ. είναι πολλοί αυτοί που δεν ξέρουν πως τα καρύδια και τα αμύγδαλα συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερίνης. Παρ’ όλ’ αυτά, υπάρχουν και λειτουργικά τρόφιμα τα οποία δεν έχουν φυσική προέλευση αλλά προκύπτουν μετά από εμπλουτισμό.
Τι είναι τα λειτουργικά τρόφιμα
Τα λειτουργικά τρόφιμα είναι τα τρόφιμα που έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν όφελος στην υγεία, πέρα από το όφελος της καλής βασικής διατροφής και της φυσικής, θρεπτικής αξίας που ήδη προσφέρουν. Οι ενεργές βιολογικά συνθέσεις των λειτουργικών τροφίμων προσφέρουν υγιεινά οφέλη και επιθυμητές φυσιολογικές επιδράσεις, όπως καλύτερη πέψη, καλύτερη εντερική λειτουργία, πρόληψη καρκίνου και βελτιώσεις στους μεταβολικούς ρυθμούς, πίεση του αίματος, ενεργειακά επίπεδα κ.λπ. Η συγκεκριμένη αγορά είναι αυξανόμενη, καθοδηγούμενη κυρίως από τις νέες καταναλωτικές στάσεις σχετικά με τη δίαιτα και την υγεία. Η ζήτηση επηρεάζεται, μεταξύ άλλων, από οργανωμένες καταναλωτικές ομάδες, ενώ ως προς την προσφορά, η αγορά κατευθύνεται διεθνώς από τη βιομηχανία τροφίμων και από το εκπαιδευτικό Marketing των πιο μεγάλων και οργανωμένων εταιρειών τροφίμων διεθνώς. Σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη νέων προϊόντων δίνει ένας μεγάλος αριθμός αποτελεσμάτων, που εξάγονται με συχνότητα πια από μακροχρόνιες έρευνες, οι οποίες συνδέουν συγκεκριμένα συστατικά των τροφίμων με σημαντικά οφέλη για την υγεία.
Διαχείριση βάρους
Η βιομηχανία τροφίμων δραστηριοποιείται έντονα τα τελευταία χρόνια στο χώρο του σχεδιασμού και της εισαγωγής στην αγορά νέων τροφίμων τα οποία καλούνται λειτουργικά τρόφιμα. Μάλιστα, τα τρόφιμα που συμβάλλουν στη διαχείριση του βάρους, στη γνωσιακή ικανότητα και τη διάθεση, και που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και φυ- τικές ίνες, φαίνεται να ηγούνται στην κατηγορία των λειτουργικών τροφίμων. Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση βάρους, μεγάλες βιομηχανίες διεθνώς προωθούν στην αγορά διάφορα προϊόντα, τα οποία περιορίζουν την όρεξη και την πείνα. Συνήθως τα προϊόντα αυτά είναι υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, οι οποίες φαίνεται ότι αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού. Το πεδίο της διατροφής σε σχέση με τη γνωσιακή λειτουργία αποκτά έντονο ενδιαφέρον, καθώς η επιστημονική γνώση επ’ αυτού ολοένα και αυξάνεται. Η δημιουργία προϊόντων τα οποία μπορούν να αποτρέψουν τη μείωση της γνωσιακής λειτουργίας, ενδεχομένως θα βοηθήσει πολλά άτομα της τρίτης ηλικίας που πάσχουν από διάφορα νοσήματα όπως είναι η άνοια. Βότανα όπως είναι το ginkgo και ginseng φαίνεται ότι βελτιώνουν τη γνωσιακή λειτουργία, όπως επίσης και το πράσινο τσάι. Επιπλέον, τα ω-3 λιπαρά οξέα και το DHA έχουν οδηγήσει στη δημιουργία πολλών καινοτόμων τροφίμων σε αυτή την κατηγορία, κυρίως στα πεδία της βρεφικής διατροφής και σε προϊόντα που προορίζονται για άτομα που πά- σχουν από τη νόσο Alzheimer. Στην ελληνική αγορά, προϊόντα πλούσια σε ω-3 συναντάμε σε διάφορες κατηγορίες τροφίμων, όπως μαργαρίνες, αρτοσκευάσματα, όπως τα κράκερς, σε χυμούς φρούτων, σε αυγά και άλλα.
Προϊόντα ολικής άλεσης
Τα προϊόντα ολικής άλεσης δεν αφορούν πλέον μόνο την αγορά των δημητριακών πρωινού. Πλέον, πολλά σνακ είναι ολικής άλεσης. Στην Ελλάδα τα συναντάμε σε πολλές κατηγορίες, από αρτοσκευάσματα μέχρι μπισκότα, κράκερς σικάλεως και πάρα πολλά άλλα. Επίσης, στην ελληνική αγορά κυκλοφορεί και χυμός εμπλουτισμένος με φυτικές ίνες, ώστε να μπορεί να καλύπτεται η ανάγκη κατανάλωσης φρούτων και από χυμούς, χωρίς να υπάρχει το πρόβλημα της έλλειψης φυτικών ινών. Μεγάλο ενδιαφέρον όμως υπάρχει και για τα προϊόντα της βρώμης και της β-γλυκάνης, που μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα. Τα δύο αυτά συστατικά ήδη έχουν προστεθεί σε κάποια δημητριακά πρωινού και σε αρτοσκευάσματα, όπως το ψωμί του τοστ, αλλά και σε κράκερς. Επίσης, μεγάλες σοκολατοβιομηχανίες εμπλουτίζουν τις σοκολάτες με αντιοξειδωτικά, κάτι που παρατηρείται επίσης και στους χυμούς. Τέλος, στο επίπεδο της αντιμετώπισης της υπερχοληστερολαιμίας, είναι γνωστή από παλαιότερα η συνεισφορά των φυτοστερολών, που στην Ελλάδα βρίσκουμε σε μαργαρίνες και γαλακτοκομικά προϊόντα, ενώ για την καλύτερη λειτουργία του εντέρου σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζουν τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά, που προς το παρόν μπορούμε να πάρουμε κυρίως από γαλακτοκομικά προϊόντα.
Πηγή: Iatronet.gr
Νίκος Κορδός, Product Manager - Spreads, Μινέρβα
Η επιτυχία του Μινέρβα Benecol
Tα χαρακτηριστικά και τα οφέλη των προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας της Μινέρβα που συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερίνης και παράλληλα είναι συμβατά με τις ελληνικές διατροφικές συνήθειες.
adb: Τι περιλαμβάνει η γκάμα των προϊόντων Benecol της Μινέρβα και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά και οφέλη της;
N.K.: Τα προϊόντα Μινέρβα Benecol είναι μια σειρά τροφίμων που περιέχουν ένα μοναδικό και πατενταρισμένο συστατικό, τη φυτική στανόλη, η οποία έχει αποδειχθεί -με περισσότερες από 70 δημοσιευμένες κλινικές μελέτες- ότι μειώνει αποτελεσματικά τη χοληστερίνη. Τα προϊόντα Μινέρβα Benecol στην Ελλάδα περιλαμβάνουν τη σειρά μαργαρινών Benecol, που είναι προϊόντα επάλειψης εμπλουτισμένα με φυτικές στανόλες, και το Benecol λευκό, που είναι ένα τυροκομικό προϊόν από 100% αιγοπρόβειο γάλα εμπλουτισμένο με φυτικές στανόλες. Συγκεκριμένα, το Benecol λευκό είναι ένα πραγματικά καινοτόμο προϊόν, με πανευρωπαϊκή πατέντα ευρεσιτεχνίας, που αναπτύχθηκε από τη Μινέρβα μετά από επισταμένη μελέτη και έρευνα της ενσωμάτωσης φυτικών στανολών στην τυροκόμηση, εξασφαλίζοντας μείωση της χοληστερίνης και διατηρώντας παράλληλα την πλούσια γεύση και τα αρώματα που έχει η κλασική ελληνική φέτα.

adb: Ποιες ήταν οι προκλήσεις το 2004 όταν έγινε η είσοδος των προϊόντων στην αγορά και ποια είναι η εικόνα σήμερα; Πώς έχει αντιμετωπίσει τη σειρά το ελληνικό καταναλωτικό κοινό;
N.K.: Το 2004, όταν έγινε η είσοδός μας στην αγορά, το κοινό ήταν επιφυλακτικό ως προς το πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι ένα τρόφιμο στη μείωση της χοληστερίνης. Σήμερα, δεκατρία χρόνια μετά, οι καταναλωτές είναι πλέον πεπεισμένοι για τη συμβολή του Μινέρβα Benecol στη μείωση της χοληστερίνης, και μάλιστα ζητούν προϊόντα με ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Απόδειξη αυτού είναι η επιτυχία του Benecol Max, που είναι το πιο αποτελεσματικό τρόφιμο με στανόλες στη μείωση της χοληστερίνης, και το οποίο έγινε πολύ γρήγορα το πρώτο Benecol στην προτίμηση των καταναλωτών.
adb: Υπάρχουν νέα λανσαρίσματα στο πλαίσιο της σειράς Benecol;
N.K.: Αναγνωρίζοντας την ανάγκη των καταναλωτών για ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, λανσάραμε το Benecol Max, το οποίο περιέχει 30% περισσότερες στανόλες και ως εκ τούτου είναι το πιο αποτελεσματικό τρόφιμο με στανόλες στη μείωση της χοληστερίνης. Συνεχίζοντας την επιτυχία του λανσαρίσματος, εμπλουτίσαμε πρόσφατα τη σειρά Benecol Max με έναν νέο κωδικό, το Benecol Max με ελαιόλαδο, δίνοντας έτσι στους καταναλωτές μας μια ακόμα γευστική επιλογή.
adb: Ποια είναι η γενικότερη στρατηγική της Mινέρβα για την προώθηση των προϊόντων Benecol;
N.K.: Η στρατηγική μας για το Μινέρβα Benecol βασίζεται στην προσφορά προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας που συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης και παράλληλα είναι συμβατά με τις ελληνικές διατροφικές συνήθειες. Στο πλαίσιο αυτό, αιχμή της επικοινωνίας μας αποτελούν τα ισχυρά σημεία διαφοροποίησης των προϊόντων που δίνουν μεγαλύτερη αξία στον καταναλωτή, όπως το Μινέρβα Benecol Μax και το Μινέρβα Benecol λευκό τυρί.