To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

AMEC Summit: AI, άνθρωπος και οι δείκτες μέτρησης της επικοινωνίας στο επίκεντρο

AMEC Summit: AI, άνθρωπος και οι δείκτες μέτρησης της επικοινωνίας στο επίκεντρο

Στελέχη γνωστών brands, ακαδημαϊκοί, εκπρόσωποι εταιρειών επικοινωνίας, δημοσίων σχέσεων, αποδελτίωσης και τεχνολογίας, συμμετείχαν στο ετήσιο συνέδριο του Διεθνούς Οργανισμού για τη Μέτρηση και την Αξιολόγηση της Επικοινωνίας (AMEC-International Association for Measurement and Evaluation of Communication) που πραγματοποιήθηκε 21-23 Μαΐου 2024 στη Σόφια της Βουλγαρίας. Στόχος ήταν να προάγουν τα διεθνή πρότυπα για την ορθή και αποτελεσματική μέτρηση της επικοινωνίας στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο.

Η εταιρεία Clip News, ως μέλος της AMEC, ήταν εκεί με την VP Media Intelligence, Κατερίνα Κεχαγιά, και την Marketing Associate της εταιρείας, Κωνσταντίνα Σταυροπούλου, οι οποίες μάς μετέφεραν όλα τα ενδιαφέροντα που συζητήθηκαν και αφορούν τους επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων και της επικοινωνίας.

Ορθές πρακτικές μέτρησης & αξιολόγησης

Έμφαση δόθηκε στην αναγκαιότητα για ποιοτικότερη ανάλυση της επικοινωνίας και στην εκπαίδευση των επαγγελματιών επικοινωνίας στην κατανόηση αναβαθμισμένων reports και περίπλοκων dashboards οπτικοποίησης των δεδομένων. Όπως τονίστηκε από τους ομιλητές, η μέτρηση της επικοινωνίας σε όλες τις εκφάνσεις της (διαφήμιση, social media, εκδηλώσεις, καμπάνιες) χρειάζεται να συνδυάσει τα ποσοτικά metrics με πιο ποιοτικές αναλύσεις, προκειμένου να λαμβάνονται πραγματικά data-driven επιχειρηματικές αποφάσεις. Παράλληλα, απαιτείται η εκ των προτέρων διασύνδεση των τελικών στόχων με τα κατάλληλα ποσοτικά και ποιοτικά metrics για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας των ενεργειών.

Σε αυτό το πλαίσιο, εκτενείς αναφορές έγιναν και για την ανάλυση της δημοσιότητας, η οποία σταδιακά αποδεσμεύεται από τον υπολογισμό της διαφημιστικής δαπάνης του εκάστοτε δημοσιεύματος, το γνωστό στην αγορά ως «AVE», metric που άρμοζε περισσότερο στην εποχή που κυριαρχούσαν τα έντυπα. Επίσης, η συνολική μέτρηση του Volume και του Share of Voice (SoV) στα reports δημοσιότητας συνδυάζονται με πιο ποιοτικά metrics, όπως είναι η αξιολόγηση του sentiment, η βαρύτητα της πηγής (συνολικά και όχι μόνο βάσει των impressions), και τα επιμέρους σχόλια των χρηστών στα social media.

Ως παραδείγματα από την πραγματική αγορά μπορούν να αναφερθούν διαφημιστικές καμπάνιες, π.χ. στο YouTube, που έχουν γίνει «viral» και θεωρήθηκαν επιτυχημένες, με κριτήριο τον αριθμό των video views. Ωστόσο, η περαιτέρω μελέτη της ανταπόκρισης του κοινού στα social media, μέσω των υπηρεσιών social listening, συχνά αποκαλύπτει πληθώρα επικριτικών σχολίων αρνητικού sentiment, γεγονός που χρειάζεται να συνεκτιμηθεί από το εκάστοτε brand στον τελικό απολογισμό της ενέργειας.

AI: Ενσωμάτωση, προβληματισμοί και ο... απαραίτητος άνθρωπος

Σημαντικό μέρος του συνεδρίου αφορούσε, φυσικά, τους προβληματισμούς που υφίστανται παγκοσμίως για την περαιτέρω ανάπτυξη και χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Αναφορά έγινε σε μηνύσεις κατά εταιρειών ανάπτυξης τεχνολογίας generative AI για το ζήτημα των δικαιωμάτων, καθώς και σε ολοένα αυξανόμενα περιστατικά online παραπληροφόρησης και με χρήση εργαλείων AI. Σταδιακά διάφορες χώρες ξεκινούν να εργάζονται προς τη δημιουργία ενός νομικού πλαισίου, με στόχο την προστασία των δημιουργών περιεχομένου, καθώς και των δεδομένων των επιχειρήσεων, αλλά και των μεμονωμένων χρηστών.

Σε επίπεδο ενσωμάτωσης των τεχνολογιών AI και machine learning στον τομέα της επικοινωνίας, υπογραμμίστηκε ότι πρόκειται για μια διαδικασία που αναπτύσσεται ταχύτατα, παρέχοντας νέες δυνατότητες στους επαγγελματίες του κλάδου. Εκτός από τη δημιουργία περιεχομένου, αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες media intelligence, που αφορούν τη συλλογή, ανάλυση και οπτικοποίηση των χιλιάδων δεδομένων δημοσιότητας από διαφορετικές πηγές (έντυπα, internet, social media) με απώτερο σκοπό τον εντοπισμό actionable insights.

Ωστόσο, παράλληλα με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτών, τονίστηκε η ανάγκη για «φιλτράρισμα» των πληροφοριών που παρέχει η τεχνητή νοημοσύνη είτε από τους μεμονωμένους χρήστες είτε από τις επιχειρήσεις. Ειδικά για τις τελευταίες, παραμένει απαραίτητος και κρίσιμος ο συνδυασμός των εργαλείων AI με την κριτική σκέψη και την ενσυναίσθηση του ανθρώπινου παράγοντα, προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθότητα και η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.

Η Clip News πρεσβευτής των αρχών της AMEC


Ως επίσημο μέλος της AMEC, η Clip News φροντίζει πάντα να είναι ενήμερη για τις εξελίξεις του κλάδου και εφαρμόζει τις διεθνείς προδιαγραφές στις υπηρεσίες αποδελτίωσης (media monitoring) και ανάλυσης της επικοινωνίας (media analysis) που παρέχει στην ελληνική και κυπριακή αγορά. Παράλληλα, οι προσφερόμενες υπηρεσίες της εταιρείας στηρίζονται στο δίπολο «AI-αναλυτής» διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αξιοπιστία τους.

Όπως δήλωσε η κα Κεχαγιά: «Η συμμετοχή της Clip News στο φετινό ετήσιο Global Summit της AMEC αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία να ενημερωθούμε για τα τελευταία trends στον τομέα της επικοινωνίας και του media intelligence, να συναντήσουμε από κοντά διεθνείς συνεργάτες μας, αλλά και να ανταλλάξουμε απόψεις με επαγγελματίες του κλάδου από άλλες χώρες».

Τέλος, από την πλευρά της, η κα Σταυροπούλου επεσήμανε: «Από τα highlights των ομιλιών αξίζει να επισημάνουμε τον προγραμματισμό στόχων, ενεργειών και μέτρησης, την αξιολόγηση της αυθεντικότητας της πληροφορίας στο online και AI περιβάλλον, και την εκπαίδευση της αγοράς με στόχο την υιοθέτηση μιας ποιοτικότερης προσέγγισης στη μέτρηση και αξιολόγηση της επικοινωνίας».