Η δύναμη του ελληνικού προϊόντος
Η δύναμη του ελληνικού προϊόντοςΜε μεγάλη επιτυχία και με συμμετοχές που ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Συνεδρίου «Ελληνικό Προϊόν! Δύναμη Ανάπτυξης και Εξωστρέφειας της Ελληνικής Οικονομίας» που διοργάνωσε η Εταιρεία Ανάπτυξης και Προόδου ΕΒΕΑ (ΕΤΑΠ), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την υποστήριξη του ΕΒΕΑ και την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στο ξενοδοχείο Divani Caravel.
Το ελληνικό προϊόν, τα κριτήρια προσδιορισμού της ελληνικότητας ενός προϊόντος, η συμβολή της ελληνικής παραγωγής στην ελληνική οικονομία και η εξωστρέφεια της ελληνικής παραγωγής, ήταν μερικά από τα θέματα που βρέθηκαν στο επίκεντρο του συνεδρίου.
Στον χαιρετισμό που απηύθυνε ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, έκανε λόγο για την «ανάγκη να διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο πλαίσιο προδιαγραφών βάσει των οποίων ένα προϊόν μπορεί να χαρακτηρίζεται και να προβάλλεται ως ελληνικό», αλλά και για την «εντυπωσιακή πορεία των ελληνικών εξαγωγών το τελευταίο διάστημα» και τόνισε ότι το ΕΒΕΑ, παρέχει ένα ολοκληρωμένο πλέγμα υπηρεσιών σε θέματα εξωστρέφειας. Κλείνοντας τον χαιρετισμό του ο κ. Μίχαλος δήλωσε: «Πεποίθησή μας ήταν και είναι ότι μέσα από το διάλογο και τη συνεργασία, μεταξύ Πολιτείας και επιχειρήσεων, μπορούμε να στηρίξουμε την αναγέννηση της ελληνικής παραγωγής. Μπορούμε να αναδείξουμε τα ελληνικά προϊόντα σε δύναμη εξωστρέφειας και ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία».
«Θα ήταν τεράστιο λάθος να περιορίσουμε το θέμα της ελληνικής ταυτότητας στο στενό πεδίο του εσωτερικού ανταγωνισμού» τόνισε από την πλευρά του ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Αθανάσιος Σκορδάς και σημείωσε ότι «η ιδιότητα του ελληνικού προϊόντος πρέπει να αντικατοπτρίζει μια συνολική, σύγχρονη αντίληψη για την ελληνική παραγωγή», ενώ το ίδιο το ελληνικό προϊόν θα πρέπει να αποτελεί «εχέγγυο ποιότητας».
Οι εργασίες του συνεδρίου, περιελάμβαναν επίσης ομιλίες και χαιρετισμούς από τους: Γιώργο Αυλωνίτη (Πρόεδρος τμήματος Μάρκετινγκ του ΟΠΑ), Γιώργο Μπάλτα (καθηγητής μάρκετινγκ του ΟΠΑ), Νίκο Ζέρβα (Οικον. Δ/ντης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας), Ευανθία Δήμου (Πρόεδρος και Δ/νουσα Σύμβουλος της 520 Barcode), Ιάκωβο Καργαρώτο (Γεν. Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων της Παπαστράτος), Θοδωρή Τσεμπερούλη (διευθυντής μάρκετινγκ της Μαρινόπουλος), Χριστίνα Σακελλαρίδη (Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων), Δημήτρη Λακασά (Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας), Αλκιβιάδη Καλαμπόκη (Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΠΕ), Κωνσταντίνο Παππά (Δ/νων Σύμβουλος της SP Pythagoras ΑΕ), Βαλέριο Σοκολίδη (εκπρόσωπος της Terra Grata), Ιωάννη Στεφανή (Αντιπρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της Σελόντα), Ντίνο Αδριανόπουλο (ΓΓ της ΕΔΕΕ) και Βίκυ Κωστοπούλου (Γεν. Διευθύντρια Sopexa),
Ενδιαφέρουσες ήταν και οι απόψεις που ακούστηκαν στη διάρκεια των συζητήσεων των δύο πάνελ τόσο από τους συμμετέχοντες σε αυτά κ.κ. Ι. Θεοτοκά (Όλυμπος ΑΕ), Π. Σκαγιά-Σταματοπούλου (Skag), Β. Στεφανή (Σελόντα), Ι. Τζουμάκη (Παπουτσάνη), Ν. Ζώη (Αθηναϊκή Ζυθοποιία), Δ. Λακασά (ΣΕΒΕ), Θ. Σκαγιά (Skag), Α. Χασάπη (Eurobank) όσο και από το κοινό.
Τη διοργάνωση και επικοινωνία του συνεδρίου υποστήριξε η CIVITAS ενώ μεταξύ των χορηγών επικοινωνίας ήταν και η Direction.