Effie Hellas 2020: Οι δηλώσεις των νικητών

Εκπρόσωποι εταιρειών που βραβεύθηκαν στα φετινά Εffie Awards, τόσο από την πλευρά των agencies όσο και των διαφημιζομένων, μας μίλησαν για το τι σημαίνει η διάκριση, δεδομένης και της δύσκολης περιόδου της κρίσης της πανδημίας, ενώ καταθέτουν και την άποψή τους για τη virtual Τελετή Απονομής
Γιάννης Ευσταθιάδης, Πρόεδρος Οgilvy
Ένας θρίαμβος που αποτελεί πραγματικά εμβόλιο αισιοδοξίας

Έχουμε πετύχει, δηλαδή, το απόλυτο ζητούμενο της εμπορικής επικοινωνίας, με υψηλή δημιουργικότητα και άμεση αποτελεσματικότητα. Στις δύσκολες μέρες (και μήνες) που περνάμε, αυτός ο θρίαμβος αποτελεί πραγματικά ένα εμβόλιο αισιοδοξίας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους πελάτες μας, που μας εμπιστεύονται και προχωρούν δυναμικά μαζί μας, κι ένα μεγάλο μπράβο σε όλους και όλες που συνεργάστηκαν ιδανικά και δημιούργησαν τις μεγάλες επιτυχίες της χρονιάς.
Κλείνοντας, όπως είπα και στη live μετάδοση της βραδιάς, μια και ζούμε σε δύσκολους καιρούς πανδημίας, μια ευχή: «Και εις άλλα… με υγείαν!».
Χάρης Παριανός CEO ΜcCann Worldgroup
Κάτι παραπάνω από μια σημαντική βράβευση

Αποτελεί το τελευταίο στάδιο απολογισμού των συνεργασιών μας με τους πελάτες και τα brands που χειριζόμαστε. Αναλύσαμε καλά την κατηγορία; Βρήκαμε το σωστό insight; Χρησιμοποιήσαμε σωστά τα στρατηγικά εργαλεία του δικτύου μας; Κινητοποιήσαμε τους καταναλωτές; Πιάσαμε τα KPIs; Φέραμε πωλήσεις; Έναν-έναν κάθε πελάτη μας, κάθε project το ζυγίζουμε. Φέτος είχαμε πολλές ιστορίες αποτελεσματικότητας να πούμε: για την ActionAid, την Amita, την Amita Motion, τη Δωδώνη, την Elpedison, τη Fanta, τα Nestlé Fitness, τον Λουμίδη, τη L’Oréal, τη Schweppes, τη Unicef, τη Wikifarmer και πολλές άλλες ιστορίες που, δυστυχώς, δεν μας επιτράπηκε να μοιραστούμε με το κοινό! Όλες καμπάνιες της τελευταίας διετίας! Δεν πήραν όλες βραβείο, βέβαια, κάποιες δεν έγιναν καν shortlists. Αλλά για εμάς, καθένα από τα 22 case studies ήταν και ένας λόγος να φουσκώνουμε από υπερηφάνεια. Ειδικά γιατί αυτά τα αποτελέσματα ήρθαν και σε μια περίοδο πάρα πολύ δύσκολη, εν μέσω πανδημίας, όπου τα πάντα γύρω μας μετρούσαν αρνητικά. Είμαστε πολύ χαρούμενοι ακόμα και με τη δεύτερη θέση στη φετινή κατάταξη των ελληνικών Effie Awards, ακόμα και για το ότι συνεισφέρουμε κάθε φορά στο να βγαίνει το δί- κτυο της McCann No1 στον κόσμο και στην Ευρώπη σε αποτελεσματικότητα.
Η τελετή απονομής ήταν άψογη, σύντομη και ουσιαστική, δυστυχώς ήταν virtual, αλλά τι να κάνουμε; Ας επικεντρωθούμε στα θετικά, στο γεγονός ότι σε μια δύσκολη χρονιά με πολλές ανατροπές, υπάρχουν σημαντικοί λόγοι να γιορτάζουμε και να χαμογελάμε.
Πάνος Σαμπράκος Chief Creative Officer Ogilvy
Η συνέπεια μας δείχνει πως τίποτα δεν είναι τυχαίο

Ευχαριστούμε τους πελάτες μας και τους συγχαίρουμε για τις διακρίσεις που κέρδισαν. Ευχαριστούμε επίσης τους σπουδαίους συνεργάτες μας.
Και πολλά μπράβο στις ταλαντούχες ομάδες μας, σε όλα τα «πόστα» που δημιουργούν επικοινωνία, που κάνει τα brands να μεγαλώνουν, σε αξία, φήμη και αγάπη από το κοινό.
Ιόλη Στάθη Δεδάκη, Senior Brand Manager Chocolate Mondelēz International
Μιλήσαμε στους καταναλωτές και όχι μόνο μας άκουσαν, αλλά μας εμπιστεύτηκαν

Τι σημαίνει για την εταιρεία η διάκριση στα Εffie Awards 2020 δεδομένης και της δύσκολης περιόδου εντός της οποίας ήρθε, με την κρίση της πανδημίας να έχει δημιουρ-γήσει νέα δεδομένα για όλους μας;
Οι πολλαπλές διακρίσεις της καμπάνιας της Lacta “Act for Love” στα Εffie Awards 2020 φέτος αποκτούν μεγαλύτερη σημασία για το brand, για την ομάδα μας, για την εταιρεία μας και φυσικά για τους συνεργάτες μας στην Ogilvy, διότι ήρθαν μέσα σε μια από τις δυσκολότερες περιόδους που έχουμε ζήσει ποτέ! Στόχος μας από την αρχή ήταν να αναδείξουμε το purpose του brand με δημιουργικό τρόπο, και αυτό να επιτευχθεί με απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα. Το “Act for Love” αντανακλά αυτό που χαρακτηρίζει το DNA και την ψυχή της Lacta, που την καθοδηγούν όλα αυτά τα χρόνια, μιλώντας στην καρδιά και το μυαλό των καταναλωτών. Όταν οι αξίες και το purpose ενός brand συναντούν την εμπιστοσύνη, την επιβράβευση και την επιλογή της αγοράς και των καταναλωτών, τότε η διαφήμιση αποκτά υπόσταση και εκπληρώνει τον προορισμό της. Μέσα σε ένα πρωτόγνωρο περιβάλλον για όλους, μιλήσαμε στους καταναλωτές και όχι μόνο μας άκουσαν, αλλά μας εμπιστεύτηκαν, όπως κάνουν άλλωστε εδώ και πολλά χρόνια, βλέποντας στη Lacta έναν μοναδικό τρόπο να εκφρά- ζουν την αγάπη τους.
Ποιο είναι το σχόλιό σας για τη virtual τελετή απονομής;
Μακάρι οι συνθήκες να ήταν διαφορετικές και να μπορούσαμε να απολαύσουμε αυτήν τη γιορτή της διαφήμισης από κοντά. Δυστυχώς, αυτό δεν ήταν εφικτό, ωστόσο αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στην Οργανωτική Επιτροπή και όλους τους συντελεστές για την εξαιρετική διοργάνωση. Ήταν ένα virtual event με παλμό, θετικά vibes και με μηνύματα αισιοδοξίας για την επόμενη μέρα της διαφήμισης.
Γιώργος Διαμαντόπουλος, Chairman Soho Square Athens
Η διάκριση υπενθυμίζει και ταυτόχρονα επιβεβαιώνει το ρόλο μας

Τι σημαίνει για την εταιρεία η διάκριση στα Εffie Awards 2020 δεδομένης και της δύσκολης περιόδου εντός της οποίας ήρθε, με την κρίση της πανδημίας να έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα για όλους μας;
Σίγουρα, εν μέσω της πρωτόγνωρης υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε το τελευταίο έτος, με τον κλάδο της επικοινωνίας να συγκαταλέγεται στους βαριά πληττόμενους, μία διάκριση από τα Effie Awards μάς υπενθυμίζει και ταυτόχρονα επιβεβαιώνει το ρόλο μας. Με ένα κοινό όραμα, διαφημιζόμενος και διαφημιστική εταιρεία, συμπορευόμενοι, να δημιουργούμε πραγματική αξία για τις μάρκες που αντιπροσωπεύουμε. Το βραβείο που μας απονεμήθηκε, αποδεικνύει τη σημασία των «δυνατών ανθρώπινων δεσμών» που είναι πιο σχετικοί από ποτέ και αντικατοπτρίζει το αποτέλεσμα της δουλειάς μας τα τελευταία 4 χρόνια για την Μπύρα Άλφα, όπου με συνέπεια κατέκτησε και διατήρησε την κορυφή.
Ευχαριστούμε από καρδιάς τους συνεργάτες μας στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία για την εμπιστοσύνη τους!
Ποιο είναι το σχόλιό σας για τη virtual τελετή απονομής;
Θερμά συγχαρητήρια στην Οργανωτική Επιτροπή και στη Foss Productions για την παραγωγή μιας άρτιας virtual εκδήλωσης, η οποία επέτρεψε να γιορτάσει ο κλάδος μας τις επιτυχίες του. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε και να νιώθουμε, έστω και από απόσταση, ότι ανήκουμε σε μια ευρύτερη κοινότητα με χαρισματικούς ανθρώπους, που παλεύουν για τα brands τους και τις ιδέες τους. Και ακόμα, βλέποντας ξανά από τις οθόνες μας τις βραβευμένες δουλειές των συναδέλφων μας, να ανεβάζουμε συνεχώς τα standards της δουλειάς μας, έτσι ώστε στην επόμενη -virtual ή physical- τελετή να έχουμε πάει τον κλάδο ένα βήμα πιο μπροστά.
Βαγγέλης Δαβιτίδης, Co-founder / Head of Creative 4 Wise Monkeys
Στην digital first era η δημιουργική ιδέα έχει ακόμη περισσότερη αξία

Στη 4WiseMonkeys αγαπάμε τα Effies, γιατί αναδεικνύουν μια από τις σημαντικότερες αξίες του agency μας: τη δημιουργικότητα, που σπάει το διαφημιστικό clutter και κάνει αποτελεσματική την επικοινωνία ενός brand. Δεν είναι τυχαίο ότι βραβευόμαστε για τρίτη συνεχόμενη διοργάνωση. Θα ήθελα να συγχαρώ την ομάδα μας διπλά, γιατί εκτός από silver πήραμε και gold βραβείο, από τα μόλις τέσσερα που δόθηκαν συνολικά στη διοργάνωση.
Μιας και ζητάτε να σχολιάσουμε τη διάκριση σχετικά με τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, είναι πολύ σημαντικό το εξής: το ότι η καμπάνια μας δεν είχε μεγάλο media spent αποδεικνύει ότι στην digital first era η δημιουργική ιδέα έχει ακόμη περισσότερη αξία. Ειδικά η κατηγορία του Branded Content, όπου διακριθήκαμε με το Gold Award είναι μια τάση που ήρθε για να μείνει. Επιτρέπει στα brands να κάνουν το πολυπόθητο storytelling, που τόσο χρειάζονται, αλλά ταυτόχρονα είναι και πελατοκεντρικό, αφού αν δεν φέρει «αξία» στον καταναλωτή, δεν θα καταναλωθεί. Ακριβώς γι’ αυτόν το λόγο δεν χρειάζεται μεγάλο media spend, αφού ο πελάτης θα το αναζητήσει. Αυτό προϋποθέτει βέβαια ότι παράγεται από ένα φρέσκο agency, το οποίο είναι μέσα στα πράγματα. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον πελάτη μας, Beiersdorf Hellas, για την εμπιστοσύνη όλα αυτά τα χρόνια και ένα επίσης μεγάλο μπράβο σε όλους τους νικητές της φετινής διοργάνωσης.
Σχετικά με τη virtual τελετή απονομής, θα ήθελα να δώσω τα συγχαρητήριά μου στην Οργανωτική Επιτροπή και στην ΕΔΕΕ. Μας έδωσε μια δόση κανονικότητας, που όλοι χρειαζόμαστε αυτή την περίοδο.
Έλια Μπαϊμά Marketing Director ΔΕΛΤΑ
Τιμή και ευθύνη να συνεχίσουμε να δημιουργούμε επικοινωνίες και concepts με μεγάλη απήχηση
Για εμάς στη Δέλτα είναι ιδιαίτερα τιμητικό να λαμβάνουμε την υψηλότερη διάκριση στα φετινά Effie Awards στην κατηγορία «Μη αλκοολούχα ποτά», για τους φυσικούς χυμούς ψυγείου Life, μια δουλειά που αγαπήσαμε πολύ και στην οποία πιστέψαμε και επενδύσαμε σημαντικά. Η ανώτατη αυτή διάκριση μας γεμίζει χαρά και περηφάνια, καθώς οι νέοι χυμοί Life αγαπήθηκαν αμέσως μετά το επαναλανσάρισμά τους από το καταναλωτικό κοινό, ενώ το επιστέγασμα αυτής της προσπάθειας ήρθε με την απονομή αυτού του πολύ σημαντικού βραβείου. Ειδικά σε καιρούς κρίσης, όπως αυτοί που διανύουμε, η αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας γίνεται ακόμα πιο επιτακτική, και το να βραβεύεται η ομάδα μας για την αποτελεσματικότερη επικοινωνία, μας κάνει να αισθανόμαστε τιμή και ευθύνη να συνεχίσουμε να δημιουργούμε επικοινωνίες και concepts με μεγάλη απήχηση.
Ποιο είναι το σχόλιό σας για τη virtual τελετή απονομής;
Σε ό,τι αφορά τη φετινή απονομή, παρότι λόγω της κατάστασης ήταν virtual, θεωρούμε ότι ήταν αντάξια ενός τέτοιου κορυφαίου θεσμού για το μάρκετινγκ και την επικοινωνία: λιτή, επί της ουσίας, αλλά με την απαραίτητη λάμψη.Λάζαρος Ευμορφίας, Executive Creative Officer Wunderman Thompson
Ακόμη υπάρχει έδαφος να ανθίζουν δημιουργικές δουλειές και να φέρνουν χειροπιαστά αποτελέσματα
Κι αυτό γιατί αυτές οι βραβεύσεις έρχονται να διαψεύσουν ότι αυτήν τη χρονιά κατά γενική ομολογία όλα πήγαν στραβά και θέλουμε να την αφήσουμε πίσω μας. Ζήσαμε και ζούμε αναμφισβήτητα πρωτόγνωρες καταστάσεις, αλλά ακόμα και μέσα σε όλα αυτά, υπάρχει έδαφος να ανθίζουν δημιουργικές δουλειές και να φέρνουν χειροπιαστά αποτελέσματα. Να εμπνέουν και να κινητοποιούν καταναλωτές που κάποιος θα έλεγε ότι αρκετά προβλήματα έχουν για να ασχοληθούν με διαφημίσεις και καμπάνιες. Κι όμως…
Το Generation Next της Vodafone κατάφερε να προσελκύσει χιλιάδες νέους και νέες από κάθε άκρη της Ελλάδας, με ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων. Μια καμπάνια που ξεδιπλώθηκε σε τρεις φάσεις, μιλώντας κατευθείαν στην καρδιά των νέων όλης της χώρας, εκ των οποίων η καμπάνια των νικητών έγινε με τις αληθινές νικήτριες, τρεις κοπέλες από την Κρήτη.
Οι χυμοί Life άλλαξαν τόσο σε επίπεδο γεύσεων όσο και σε επίπεδο συσκευασίας και συνολικής επικοινωνίας, κι έτσι το μπουκάλι του Life τοποθετήθηκε στο επίκεντρο των στιγμών μας κι έγινε ο πρωταγωνιστής της καμπάνιας. Με τους στίχους και τη μουσική των Onirama, δόθηκε φωνή στο ίδιο το brand, που μας μίλησε για τη ζωή, που είναι στιγμές, με τον πιο φυσικό και δροσερό τρόπο.
Λιάνα Μόσχου, Marketing Communications Strategy Director COSMOTE
Ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σε όλους
*Μπορείτε να διαβάσετε την ειδική έκδοση του adbusiness για τα Εffie Awards Hellas 2020 EΔΩ