Ανάπτυξη για την επικοινωνία το 2010
Ανάπτυξη για την επικοινωνία το 2010Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της πανευρωπαϊκής έρευνας που πραγματοποίησε η European Association of Communications Agencies (EACA). Βασισμένη σε απαντήσεις από τα 31 National Association μέλη της, η μελέτη της EACA καλύπτει τρία βασικά θέματα: το επιχειρηματικό βαρόμετρο του 2009, τις αλλαγές στη συμπεριφορά του πελάτη και τις προοπτικές ανάπτυξης μέσα στο 2010. Συνολικά, το 2009 ήταν μια απογοητευτική χρονιά, καθώς το 71% των ερωτηθέντων παρουσίασαν πτώση στα αποτελέσματα, το 23% κινήθηκαν στο μέσο όρο και μόλις το 6% (Κύπρος, Ελβετία) παρουσίασαν βελτίωση. Αναφορικά με τις βασικές απαιτήσεις των πελατών, κυριαρχούν δυο τάσεις σε ποσοστό 100%: «περισσότερες υπηρεσίες για το συμφωνηθέν ποσό» και «μικρότερη χρέωση για την ίδια δουλειά», ενώ ακολουθεί η τάση για «έξτρα δωρεάν υπηρεσίες» σε ποσοστό 89,7%. Σχετικά με την τρέχουσα χρονιά, το κλίμα είναι καλύτερο, με το 40% να προβλέπουν σταθερότητα στο επιχειρηματικό περιβάλλον, ενώ οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη ποικίλλουν (από το 15% μέχρι το… -25%).
Μεγάλος «χαμένος» της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί είναι τα mass media, με το 54% των συμμετεχόντων να περιμένουν καθοδική πορεία μέσα στο 2010.