Αύξηση διαφημιστικής επένδυσης με κυρίαρχη την TV
Ποιες είναι οι τάσεις της διαφημιστικής επένδυσης στην Ελλάδα του 2016 και πως διαμορφώνεται η εικόνα για το βασικό διαφημιστικό μέσο, την τηλεόραση σύμφωνα με έρευνα της Gravity The Newtons.
Στα 340,0 Εκ. Ευρώ ανήλθε, σύμφωνα με την Gravity The Newtons, η εκτίμηση της Διαφημιστικής Δαπάνης για την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2016,συμπεριλαμβανομένων και των αποδιδόμενων φόρων (καθαρό έσοδο 284,0 εκ. Ευρώ).Με βάση την έρευνα της Gravity Τhe Newtons, η επένδυση παρουσιάζεται αυξητική (+12%), συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, ενώ προέρχεται από όλες τις κατηγορίες των Μέσων, εξαιρουμένων των Έντυπων Mέσων.
Η κατανομή της παραπάνω Επένδυσης ανά κατηγορία Μέσου απεικονίζεται στο παρακάτω γράφημα, όπου σαφώς διαφαίνεται η κυρίαρχη θέση της Τηλεόρασης στην απορρόφηση αυτής της δαπάνης με δεύτερη κατηγορία ακολουθούμενη αυτής των Ψηφιακών Μέσων.
Κατανομή Διαφημιστικής Δαπάνης
Η παραπάνω κατανομή εκτιμάται ότι θα διαφοροποιηθεί ελάχιστα έως τέλος έτους με την Gravity να προβλέπει συνολικό τζίρο Διαφημιστικής Επένδυσης 537 Εκ. Ευρώ και αύξηση 4-5%
Κυριαρχεί η τηλεόραση
Όπως προκύπτει από την μελέτη της Gravity The Newtons, η τηλεόραση αποτελεί την κατηγορία Μέσου που παραδοσιακά απορροφά μερίδιο (50% +) της Διαφημιστικής Επένδυσης. Για την περίοδο Ιανουαρίου Αυγούστου 2016 παρουσίασε εκτιμώμενη μεταβολή αύξησης (+19%), λόγω της περιορισμένης περσινής Διαφημιστικής Δραστηριότητας (Εκλογές, Δημοψήφισμα, Capital Controls).
Η εκτίμηση είναι ότι η συνολική τηλεοπτική Επένδυση θα ανέλθει στα (295,0 Εκ. Ευρώ /ή 220 Εκ.Ευρώ Έσοδο στα κανάλια) παρουσιάζοντας μεταβολή σε σχέση με το 2015 (11 %).
Η εικόνα μεριδίου των εν λειτουργία Πανελλαδικών Καναλιών για το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2016, εκτιμάται ως εξής :
ALPHA : 26%
ΑΝΤ1 : 23%
STAR : 17%
MEGA : 16%
ΣΚΑΪ : 10%
E CHANNEL : 4%
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ : 4%
Τέλος οι κατηγορίες που επενδύουν κυρίως στην τηλεόραση είναι οι εξής :