Το χιούμορ είναι το πλέον αποτελεσματικό στη διαφήμιση

Το χιούμορ στη διαφήμιση έχει μειωθεί κατά 37% τα τελευταία 20 χρόνια, σύμφωνα με την Kantar, αλλά τα στοιχεία δείχνουν ότι παραμένει ένα ισχυρό εργαλείο για την ανάκληση της μάρκας στη μνήμη, για τη μεγαλύτερη συναισθηματική δέσμευση των καταναλωτών με αυτή, αλλά και για μακροπρόθεσμη επιτυχία.
Η νέα έκθεση της WARC με τίτλο «What's Working in Humorous Advertising» παρουσιάζει πώς οι μάρκες σε όλους τους κλάδους - από τα Snickers μέχρι τα Specsavers - χρησιμοποιούν το χιούμορ για να αναδειχτούν και να δημιουργήσουν μόνιμες συνδέσεις με τους καταναλωτές.
Γιατί το χιούμορ όμως έχει σημασία;
Οι άνθρωποι θυμούνται αυτό που τους έκανε να αισθανθούν κάτι και το χιούμορ είναι ένας από τους ταχύτερους τρόπους για να επιτευχθεί αυτή η σύνδεση. Προσελκύει την προσοχή και κάνει τις μάρκες πιο συμπαθείς. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι διαφημίσεις που βασίζονται στο χιούμορ - όπως της Specsavers ή της Snickers - να έχουν μείνει στο μυαλό των ανθρώπων για χρόνια.
Αλλά δεν είναι μόνο το να είσαι αστείος, είναι και το να είσαι ανθρώπινος. Ένα καλά δομημένο αστείο μπορεί να μετατρέψει εντελώς μια απρόσωπη μάρκα, κάνοντάς την να γίνει συμπαθής και οικεία στους καταναλωτές. Σε πολυπληθείς ή παραδοσιακά «ανιαρές» κατηγορίες, το χιούμορ είναι συχνά αυτό που κάνει τη διαφορά μεταξύ του να αγνοηθεί κάτι και του να μην ξεχαστεί ποτέ, όπως η Liquid Death που έκανε το νερό δροσερό, ή η Xero που μετέτρεψε τη λογιστική σε ψυχαγωγία.
Tips για το πώς και γιατί οι μάρκες μπορούν να το χρησιμοποιούν:
• Το χιούμορ ως αγκίστρι μνήμης: Η κωμωδία ξεπερνά όλες τις προσδοκίες, κάνει τους καταναλωτές να σταματήσουν, να εμπλακούν και στη συνέχεια να θυμηθούν.
• Η σχετικότητα είναι το κλειδί: Οι ιδέες, όπως το «Δεν είσαι ο εαυτός σου όταν πεινάς» της Snickers έχουν απήχηση σε όλους τους πολιτισμούς και όλες τις αγορές.
• Το χιούμορ σε συνδυασμό με κάποια διασημότητα οδηγεί στη φήμη: Το καλά εκτελεσμένο χιούμορ σε συνδυασμό με την υποστήριξη διασημοτήτων (όπως η καμπάνια του Rick Astley της Specsavers) ενισχύουν τον αντίκτυπο της μάρκας.
• Η κωμωδία είναι μια καλή εμπορικά επένδυση: Το χιούμορ μπορεί να αυξήσει την απόδοση της επένδυσης (ROI). Οι διαφημίσεις με χιούμορ είναι 6,1 φορές πιο αποτελεσματικές στην αύξηση του μεριδίου αγοράς σε σχέση με τις ουδέτερες ή τις «ανιαρές» διαφημίσεις.
Το χιούμορ δεν είναι μόνο μια δημιουργική επιλογή, είναι στρατηγικό πλεονέκτημα. Κάντε το σωστά και μπορείτε να είστε σίγουροι ότι η μάρκα σας θα μένει περισσότερο στη μνήμη των καταναλωτών, θα επιτύχετε υψηλότερη δέσμευση μαζί τους και θα έχετε ένα ισχυρότερο εμπορικό αντίκτυπο. Προσοχή όμως, γιατί η χρήση του χιούμορ στην επικοινωνία απαιτεί βαθιά γνώση του καταναλωτή, του πολιτισμού, αλλά και συνέπεια για να επιτύχει.