To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Soho Square: Μία διαφημιστική εταιρεία πρέπει να δημιουργεί την ασφάλεια για το διαφορετικό

Soho Square: Μία διαφημιστική εταιρεία πρέπει να δημιουργεί την ασφάλεια για το διαφορετικό

H δηµιουργικότητα ήταν πάντα βασικό κοµµάτι του DNA και παράγοντας διαφοροποίησης της Soho Square στην αγορά. Για τον ρόλο της δηµιουργικότητας σήµερα, τις προκλήσεις που αντιµετωπίζει  αλλά και το όραµα της Soho Square στο µεταβαλλόµενο τοπίο  της επικοινωνίας µας µίλησαν η Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative και ο Kώστας Ταµπουράκης, CEO της Soho Square, στη συνέντευξή τους στο adbusiness.

adb: Στα πρόσφατα Ermis Awards έγινε πολύ λόγος όχι µόνο για τη σηµασία της δηµιουργικότητας αλλά και την ανάγκη ενίσχυσης και ανάδειξής της. Ως µέλος του Steering Committee των Ermis Awards  αλλά και Head του ∆ηµιουργικού µίας από τις εταιρείες που έχει κατακτήσει πολυάριθµες διακρίσεις σε επίπεδο δηµιουργικότητας, ποιο είναι το δικό σας σχόλιο; Ποιους κινδύνους/προκλήσεις αντιµετωπίζει σήµερα η δηµιουργικότητα στην ελληνική αγορά και πώς µπορεί να υποστηριχθεί για να εκπληρώσει τη δυναµική της;

Καλλίνα Κυρατσούλη: ∆υστυχώς, η διαφήµιση φαίνεται να έχει χάσει δύο ικανότητες που είχε παλιά. Η µία είναι να ψυχαγωγεί και η άλλη να δηµιουργεί τάσεις. Είναι πολύ δύσκολο, όταν πρέπει να ακολουθείς τα trends, ακριβώς επειδή πάντα έπεσαι και αυτό από µόνο του δεν είναι δηµιουργικό, εκτός αν γίνεται µε έναν µοναδικό τρόπο. Αντί λοιπόν να προσπαθείς συνέχεια και µε αγωνία να τα κυνηγάς (µε την ταχύτητα που γεννιούνται και πεθαίνουν τα trends στο tiktok οριακά είναι αδύνατο!) µάλλον είναι πιο έξυπνο και αποτελεσµατικό να δηµιουργείς καινούργια.

adb: Η Soho Square έχει καθιερωθεί ως µια ιδιαίτερα δηµιουργική εταιρεία, και µέσα από πολύχρονες συνεργασίες µε brands όπως η  Άλφα, η Μάµος ή η Βίκος, έχει υπογράψει κάποιες από τις πιο δηµοφιλείς καµπάνιες των τελευταίων χρόνων. Πώς έγινε η δηµιουργικότητα βασικό κοµµάτι του DNA και παράγοντας διαφοροποίησης της εταιρείας στην αγορά και πώς έχει επηρεάσει το χτίσιµο της συνεργασίας µε τους βασικούς πελάτες  της εταιρείας;

Καλλίνα Κυρατσούλη: Όταν οι συνάδελφοι δουλέψανε την µπίρα  Άλφα (και ειδικά την ταινία µε την περίφηµη «νύφη»), δηµιούργησαν ένα trend κόντρα στα επικοινωνιακά δεδοµένα της κατηγορίας. Σε µια κατηγορία που επικοινωνούσε µε έναν πολύ συγκεκριµένο τρόπο άλλαξαν τις σταθερές, και αυτό δηµιούργησε µια τάση που πολλοί µετά ακολούθησαν. Το ίδιο έκανε και ο Μάµος µε την επικοινωνία του, µε τη χρήση του illustration και του animation.  Όπως και ο Βίκος, που σε κατηγορία αρκετά παγιωµένη άλλαξε το αφήγηµα και δηµιούργησε µια αρκετά συναισθηµατική και εµπνευστική επικοινωνία. Είµαστε πολύ τυχεροί που έχουµε πελάτες που πήραν το ρίσκο να µιλήσουν διαφορετικά και, όπως φάνηκε, απέδωσε και εµπορικά. Οπότε για µας αυτός είναι ένας οδηγός, ότι γίνεται να δηµιουργήσεις και να προτείνεις κάτι διαφορετικό για την κατηγορία, και αυτό να µιλήσει στο κοινό και να δουλέψει και δηµιουργικά και εµπορικά.



adb: Θεωρείτε πως έχουν αλλάξει οι ανάγκες, οι απαιτήσεις και οι προσδοκίες των πελατών από µια διαφηµιστική εταιρεία; Πώς διαχειρίζεται αυτό το ζήτηµα η Soho Square Αthens;

Kώστας Ταµπουράκης: Στη βάση του, το ζητούµενο από µια διαφηµιστική εταιρεία παραµένει το ίδιο. Η δηµιουργική και στρατηγική σκέψη που µετουσιώνεται σε ιδέες που κερδίζουν το µυαλό και τις καρδιές των καταναλωτών, διαµορφώνουν αντιλήψεις και επηρεάζουν συµπεριφορές σε σχέση µε τα brands και τις κατηγορίες τους. Όµως αυτό το ζητούµενο, µε την εξέλιξη της τεχνολογίας, τον συνδεδεµένο καταναλωτή, τα διαφορετικά touchpoints και τα σύνθετα customer journeys, παίρνει σήµερα πολύ περισσότερες διαστάσεις. O σύγχρονος CMO έχει ανάγκη από τον επικοινωνιακό του συνεργάτη να λειτουργεί περισσότερο σαν growth partner, που είναι σε θέση να βλέπει το επόµενο που έρχεται και να διακρίνει τις ευκαιρίες, να µπορεί να έχει τη µεγάλη εικόνα για τα brands που διαχειρίζεται, να αξιοποιεί τη δηµιουργικότητα για να επηρεάζει το engagement του καταναλωτή και να µεγαλώνει την αξία του brand σε πολλά διαφορετικά επίπεδα και να µπορεί να διαµορφώνει ουσιαστικές εµπειρίες για τα κοινά σε όλα τα σηµεία επαφής.

Στη Soho Square ήµασταν από πάντα προσανατολισµένοι στη δηµιουργία στρατηγικών σχέσεων µε τους πελάτες µας. Κάθε συνεργασία για εµάς είναι µια συνεχής διαδικασία χτισίµατος εµπιστοσύνης και εξέλιξης. Μέσα από κοινό όραµα και διαρκή στρατηγική αναζήτηση έχουµε καταφέρει να βοηθήσουµε τις µάρκες που χειριζόµαστε να αποκτήσουν ένα πολύ ξεχωριστό δικό τους στίγµα και σε πολλές περιπτώσεις να βρεθούν µέσω της επικοινωνίας τους ένα βήµα µπροστά από την αγορά και τις κατηγορίες τους. 

Για εµάς αυτό είναι µια διαχρονική στάση, που έχει δουλέψει τόσο σε αποτελέσµατα όσο και σε µακροχρόνιες σχέσεις µε τους περισσότερους από τους βασικούς µας πελάτες, ενώ ταυτόχρονα είναι πολύ επίκαιρη σε αυτό που χρειάζεται η αγορά σήµερα.

adb: Κατά την γνώµη σας, πώς πρέπει να µοιάζει και τι υπηρεσίες πρέπει να προσφέρει ένα agency που βασίζεται στη δηµιουργικότητα, στη σηµερινή εποχή αλλά και στο άµεσο µέλλον;

Kώστας Ταµπουράκης: Θα πρέπει να µπορεί να λειτουργεί σαν ένα powerhouse για τα brands, προκειµένου να τα υποστηρίζει στις πολυδιάστατες προκλήσεις τους.

Για να το πετύχει, θα πρέπει να µπορεί να συνεργάζεται µε πραγµατικά multi-skilled οµάδες, που τις αποτελούν επαγγελµατίες από διαφορετικά µεταξύ τους πεδία και εξειδικεύσεις. Θα πρέπει να έχει ισχυρή στρατηγική εστίαση και, κυρίως, µεγάλο βαθµό ευελιξίας στο να προσεγγίζει µε διαφορετικό τρόπο διαφορετικά projects. Στο µέλλον η προσαρµογή στις ανάγκες κάθε πελάτη και κάθε project θα είναι το κλειδί.

Καλλίνα Κυρατσούλη: Νοµίζω ότι µια διαφηµιστική εταιρεία πρέπει να δηµιουργεί την ασφάλεια για το διαφορετικό. Ασφάλεια για την ανασφάλεια, δηλαδή ακούγεται οξύµωρο, αλλά η δουλειά µας θέλει θάρρος αλλά και γνώση και σχεδιασµό.




adb: Το γεγονός πως η εταιρεία ανήκει στο δίκτυο του WPP Group ποια οφέλη προσφέρει σε διαφηµιζόµενους και brands και πώς ενισχύει τη δηµιουργική και στρατηγική πρόταση της εταιρείας;

Kώστας Ταµπουράκης: Σε µια εποχή που οι εξελίξεις σε παγκόσµιο επίπεδο διαµορφώνουν ραγδαία το τοπίο της επικοινωνίας και ανεβάζουν διαρκώς τον πήχυ της αποτελεσµατικότητας και στην τοπική αγορά, το να ανήκουµε και να είµαστε συνδεδεµένοι µε το µεγαλύτερο δίκτυο εταιρειών επικοινωνίας στον κόσµο, µας δίνει προφανή πλεονεκτήµατα, τόσο στον τρόπο που λειτουργούµε όσο και στις υπηρεσίες που προσφέρουµε στους πελάτες µας.

Η πρόσβαση σε µια τεράστια δεξαµενή τεχνογνωσίας, εργαλείων και δεξιοτήτων, σε data και insights από κάθε γωνιά του πλανήτη που µε τη βοήθεια του ΑΙ γίνονται άµεσα αξιοποιήσιµα και προσαρµόζονται στα δικά µας ζητούµενα, µπορεί να έχει άµεση εφαρµογή σε πιο αποτελεσµατικές στρατηγικές για τους πελάτες µας.

Το γεγονός ότι η WPP είναι ο no1 partner των µεγαλύτερων παγκοσµίων πλατφορµών που ορίζουν σήµερα το παιχνίδι στην επικοινωνία -όπως meta, google, amazon- ο στρατηγικός συνεργάτης µερικών από τα µεγαλύτερα παγκόσµια brands, ενώ θέτει τα standards στη χρήση των data και της τεχνητής νοηµοσύνης παγκοσµίως, αυτόµατα µας τοποθετεί στην καρδιά των εξελίξεων σε ό,τι αφορά την επικοινωνία σε παγκόσµιο επίπεδο.

adb: Από το καλοκαίρι του 2024 η Soho Square Athens έχει περάσει σε µια νέα εποχή. Ποιο είναι το όραµά σας για αυτήν τη νέα εποχή; Τι θέλετε να δείτε την εταιρεία να κατορθώνει;

Kώστας Ταµπουράκης: Θέλουµε να συνεχίσουµε να κάνουµε αυτό που κάναµε πάντα καλά: να δηµιουργούµε επιδραστικές επικοινωνίες που διαµορφώνουν τάσεις στις κατηγορίες που δραστηριοποιούνται τα brands που διαχειριζόµαστε.

Στόχος µας είναι να είµαστε σηµείο αναφοράς για τη δηµιουργικότητα στη νέα εποχή, προσφέροντας ιδέες µε ουσιαστικό αντίκτυπο και αξιοποιώντας πλατφόρµες, τεχνολογίες και στρατηγικές για να δηµιουργούµε αυθεντικές εµπειρίες εκεί που βρίσκονται οι καταναλωτές µας και έρχονται σε επαφή µε τα brands. 

Θέλουµε να γίνουµε η πιο επιθυµητή εταιρεία για τους πιο δηµιουργικούς ανθρώπους της αγοράς, χτίζοντας ένα περιβάλλον που εµπνέει, προκαλεί και δίνει χώρο για εξέλιξη.  Παράλληλα, να επενδύσουµε σε νέους ανθρώπους που φέρνουν όχι µόνο µια έµφυτη κατανόηση του digital κόσµου αλλά και µια νέα αντίληψη για το πώς τα brands πρέπει να συµπεριφέρονται σε αυτόν.

Τέλος, θέλουµε να ενισχύσουµε το αποτύπωµά µας σαν σηµαντικός πόλος της WPP στην Ελλάδα, διευρύνοντας συνεργασίες µε εξειδικευµένα teams του δικτύου µας σε όλο τον κόσµο και αξιοποιώντας τη διεθνή τεχνογνωσία, ώστε να προσφέρουµε προηγµένες λύσεις προσαρµοσµένες στις ανάγκες της τοπικής αγοράς και των πελατών µας.

Καλλίνα Κυρατσούλη: Το όραµα για τη Soho είναι πάντα να είναι µια εταιρεία δηµιουργική. Αλλά να είναι και µια εταιρεία µε ήθος, ενσυναίσθηση και, κυρίως, µε σεβασµό στους ανθρώπους της και το χρόνο τους, όχι επειδή είναι το νέο trend, αλλά επειδή µόνο έτσι µπορεί να υπάρξει το κλίµα στο οποίο η δηµιουργικότητα µπορεί να εκκολαφθεί.