To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Διαφημιστικές: Τι περιμένει η αγορά το 2019

Διαφημιστικές: Τι περιμένει η αγορά το 2019
Πορεία ανάπτυξης κατέγραψε η αγορά των διαφημιστικών εταιρειών το 2017, σύμφωνα με τα επίσημα οικονομικά στοιχεία των επιχειρήσεων. 

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των 48 μεγαλύτερων διαφημιστικών εταιρειών της εγχώριας αγοράς, που συγκέντρωσε και ανέλυσε ηDirection Business Reports,τα συνολικά μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 7,18% αγγίζοντας τα 85,01 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 79,31 εκατομμύρια ευρώ του 2016. Ο δε συνολικός κύκλος εργασιών των 48 εταιρειών αυξήθηκε κατά 7,52%καθώς από τα 282,9 εκατ. ευρώ του 2016 ανήλθε σε 304,18 εκατ. ευρώ το 2017.

Στην κατάταξη με βάση τα μικτά αποτελέσματα του 2017, την πρώτη πεντάδα (με σειρά εμφάνισης) αποτελούν οι Bold Ogilvy (9,1 εκατ. ευρώ με 7% άνοδο), ΜΜS (8,2 εκατ. ευρώ και άνοδος 47,51%), Spot Thompson (6,4 εκατ. ευρώ και άνοδος 1,71%), McCann Erickson (5,5 εκατ. ευρώ και άνοδο 7,61%) και The Newtons Laboratory (5,4 εκατ. ευρώ με κάμψη 2,51%). Αυτές, μάλιστα, οι 5 εταιρείες είναι και οι μόνες που κινήθηκαν πάνω από το «ψυχολογικό όριο» των 5 εκατ. ευρώ όσον αφορά τα μικτά τους αποτελέσματα. Mε κριτήριο τον κύκλο εργασιών του 2017, την πρώτη πεντάδα αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι Βοld Ogilvy (55,3 εκατ. ευρώ), MMS (43,67 εκατ. ευρώ), Spot Thompson(23,63 εκατ. ευρώ), DDB (19,62 εκατ. ευρώ) και The Newtons Laboratory (17,6 εκατ. ευρώ). Aπό τις 48 εταιρείες του δείγματος το 68,75% (33 εταιρείες) κατόρθωσαν να αυξήσουν τα μικτά τους αποτελέσματα το 2017, ενώ το 66,67% (32 εταιρείες) είδε τον τζίρο τους να αυξάνεται.

































Η άποψη της αγοράς

Το θετικό tempo της αγοράς το 2017 εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και το 2018, ενώ για το 2019 η αγορά φαίνεται πως «κρατάει» μικρό καλάθι, ένεκα εκλογών.













Ο Παναγιώτης ΜπούκαςManaging Director της SolidHavas, κληθείς να σχολιάσει την εικόνα της αγοράς με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα των (διαθέσιμων) 48 εταιρειών για το 2017, ανέφερε: «Φαίνεται ότι η αγορά έκανε ένα “πήδημα” περίπου 7% και στα μικτά αποτελέσματα και στον τζίρο το 2017 και φαντάζομαι όλοι οι συνάδελφοι θα το κρίνουν πολύ ικανοποιητικό. Νομίζω το 2018 θα υπάρχει και πάλι αύξηση, αλλά αυτή τη φορά πολύ μικρότερη και θα “κάτσει” κοντά και λίγο πάνω από το 2017!».

Όσον αφορά το αμφίρροπο 2019, ο κ. Μπούκας σημειώνει: «Το 2019, που είναι σίγουρα χρονιά εκλογών, ας ευχηθούμε όλοι να κρατηθούμε στο 2018». Παράλληλα, ο ίδιος εστιάζει στο θέμα της πίεσης που υπάρχει στο περιθώριο κέρδους των διαφημιστικών, τονίζοντας πως η αγορά της επικοινωνίας πρέπει να βρει και πάλι την «αίγλη» της. «Παρόλο που τα στοιχεία δείχνουν ανάκαμψη στα μικτά και στους τζίρους των εταιρειών, αυτά που δεν φαίνονται από τα νούμερα που δημοσιεύτηκαν είναι τα κέρδη, μικτά και καθαρά. Προτείνω από φέτος να αρχίσουμε να βλέπουμε και τι μέσο κέρδος υπήρξε στην αγορά, καθώς πιστεύω ότι αντιστρόφως ανάλογη με την αύξηση των μικτών και του τζίρου θα είναι η πτώση των μικτών και συνεπώς και των καθαρών κερδών. Η πίεση στα περιθώρια κέρδους στην αγορά μας είναι για όλους νομίζω πολύ προφανής, βαίνει συνεχώς αυξανόμενη και αντικατοπτρίζει την απαξίωση των υπηρεσιών επικοινωνίας, ειδικά σε αυτά που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα! Ελπίζω να βρούμε τρόπους να αντεπεξέλθουμε σύντομα…», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μπούκας.














Τη διατήρηση της θετικής πορείας του κλάδου και το 2018 εκτιμά και ο Χάρης Παριανός, CEOMcCann Worldgroup, ο οποίος τονίζει ότι παρά το γεγονός ότι το 2019 αναμένεται μια δύσκολή χρονιά, λόγω εκλογών, η αγορά θα σταθεί στο «ύψος των περιστάσεων». Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του 2017, ο κ. Παριανός αναφέρει ότι «το 2017 δείχνει μια θετική εικόνα για έναν κλάδο που υπέφερε τα τελευταία χρόνια. Πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το θετικό πρόσημο έχει μοιραστεί σε μεγάλες και μικρές εταιρείες, μια ένδειξη υγιούς ανάπτυξης».  Όσον αφορά την εξέλιξη του κλάδου, σημειώνει: «Πιστεύω ότι το 2018 θα συνεχιστεί η θετική πορεία του κλάδου, αρκεί να παρακολουθήσει κανείς την αντίστοιχη τάση της διαφημιστικής δαπάνης, που ήταν και αυτή θετική το 2018. Το 2019 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για προβλέψεις με 3 προεκλογικές περιόδους - αν κι εγώ πιστεύω ότι η θετική πορεία, παρ’ όλες τις δυσκολίες, θα διατηρηθεί».














Άμεσα συνυφασμένος με την κοινωνικοοικονομική κατάσταση της χώρας είναι ο κλάδος της διαφήμισης, όπως επισημαίνει η Εύη Σισαμή, Γενική Διευθύντρια Cream-Rascal, και για το λόγο αυτό η εικόνα της παρουσιάζει «σκαμπανεβάσματα». 

«Ο κλάδος της διαφήμισης αποτελεί το άμεσο αποτύπωμα της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης της χώρας μας.  Όταν οι συνθήκες είναι αναπτυξιακές, η διαφήμιση είναι σε άνοδο, ενώ όταν είναι υφεσιακές, βρίσκεται σε κάθοδο. Θυμίζω ότι το 2008, που ξεκίνησε η κρίση στην Ελλάδα, η αγορά μας ήταν η πρώτη που έδειξε σημάδια κόπωσης.Σε ό,τι έχει να κάνει με το 2017, το μεγάλο κοινωνικοοικονομικό γεγονός της χώρας στα μέσα της χρονιάς ήταν το οριστικό κλείσιμο της 2ης αξιολόγησης και η εκταμίευση των 8,5 δισ. ευρώ. Αυτό έδωσε άμεσα ώθηση στη διαφημιστική αγορά και το εισπράξαμε όλοι. Οι διαφημιζόμενοι επένδυσαν περισσότερο και οι καταναλωτές, ακόμα και μέσα στις δύσκολες οικονομικά συνθήκες, αναθάρρησαν και με κάποιο τρόπο “κατανάλωσαν”». 

Για το 2018 η κ. Σισαμή εκτιμά ότι η αγορά έκλεισε ανοδικά, αναφέροντας ότι «το 2018 ήταν η χρονιά που τελειώσαμε με τα μνημόνια και βγήκαμε στις αγορές. Η εκτίμησή μου, κρίνοντας όχι μόνο εξ ιδίων, αλλά μιλώντας με τον κλάδο, είναι πως η πορεία ήταν ανοδική, με μονοψήφιο νούμερο, αλλά ανοδική». 

Σε ό,τι αφορά το 2019, η ίδια δηλώνει συγκρατημένα μεν αισιόδοξη δε για την πορεία της αγοράς, σημειώνοντας ότι «το 2019, που στην πραγματικότητα είναι μια εκλογική χρονιά για τη χώρα, άρα και χρονιά μη σταθερότητας, εκτιμώ πως μέχρι τις εκλογές τα πράγματα θα είναι συγκρατημένα και θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα"