ΣΔΕ: Ο απολογισμός του 2018 και οι δράσεις του 2019

Τον απολογισμό του 2018 κάνει σε μήνυμά του που έχει αναρτηθεί στη σελίδα του ΣΔΕ, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου, Γρηγόρης Αντωνιάδης. Σχετικά με τη διαφημιστική επένδυση, αναφέρει πως το πρόσημο ήταν θετικό, αλλά τονίζει πως «η πτήση ήταν χαμηλή».
Όπως σημειώνει, «αύξηση στο μερίδιο δαπάνης εμφάνισαν η τηλεόραση (η οποία, σε αντίθεση με την παγκόσμια τάση, παραμένει πρώτο Μέσο σε απορρόφηση διαφημιστικής δαπάνης στην Ελλάδα), το digital και τα ραδιόφωνα. Χαμένοι για μία ακόμα χρονιά οι εφημερίδες, τα περιοδικά και το outdoor».
Ακόμη, ο κ. Αντωνιάδης αναφέρεται στα σημαντικά θέματα που βρέθηκαν στην agenda του ΣΔΕ το 2018 και, μεταξύ άλλων, στέκεται στην Ειδική Εισφορά 2% στο digital υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ καθώς και στο «Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου», για το οποίο αναφέρει πως «η δημιουργία της εταιρείας καταγραφής της διαφημιστικής επένδυσης στην τηλεόραση βρίσκεται πλέον σε διαδικασία υλοποίησης».
Όσον αφορά το 2019, το περιγράφει σαν «μια χρονιά πολλαπλών εκλογών, τη χρονιά λειτουργίας της πλατφόρμας καταγραφής της τηλεοπτικής επένδυσης, της προκήρυξης αδειών για περιφερειακά ή/και θεματικά κανάλια, τη χρονιά που πιθανά θα παρακολουθήσουμε προϊόντα που έρχονται από διεθνείς πλατφόρμες όπως το YouTube, το Netflix κ.ά., να αλλάζουν το τοπίο και να απορροφούν ολοένα περισσότερο από τον διαθέσιμο συνολικό χρόνο των δυνητικών καταναλωτών διαφημιστικού χρόνου».
Φέτος ο ΣΔΕ σχεδιάζει να πραγματοποιήσει την 8η Διοργάνωση των Αριστείων Εταιρικής Υπευθυνότητας, ενώ έχει αποφασίσει την περαιτέρω ενασχόληση της Ομάδας Digital με το Global Media Charter που δημοσιοποίησε η WFA το 2018. Όπως σημειώνει ο κ. Αντωνιάδης το Global Media Charter είναι «ένα μανιφέστο που λέει για πρώτη φορά τα πράγματα με το όνομά τους, ορίζει 8 principles για θέματα viewability, ad fraud, brand safety, media supply chain transparency, data transparency, “walled gardens”, user experience και third party verification & measurement και καλεί agencies, ad-tech companies, media owners και platforms να συνεργαστούν με τους διαφημιζόμενους για τη δημιουργία ενός πιο ασφαλούς, πιο διαφανούς και πιο φιλικού προς τον καταναλωτή digital περιβάλλον».
Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τον απολογισμό του ΣΔΕ για το 2018 εδώ.