Ποιος φοβάται τους «γάμους» των εταιρειών;
Ποιος φοβάται τους «γάμους» των εταιρειών;Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ
Με την εικόνα να παραμένει θολή, άπαντες θεωρούν πρώιμη την όποια συζήτηση αναφορικά με το μέλλον του προσεχώς ενοποιημένου διαφημιστικού λογαριασμού Ολυμπιακής και Aegean Airlines, αφότου οι δύο αεροπορικές ήλθαν… εις σάρκαν μίαν.
Παράλληλα, νέα σενάρια για το μέλλον των ταμείων των διαφημιστικών εξυφαίνουν και οι υπόλοιπες συγχωνεύσεις-εξαγορές που δρομολογούνται δεδομένης της κρίσης. Πολύ βιαστικές πάντως θεωρούν οι εμπλεκόμενοι στο τρίγωνο διαφημιζόμενοι - διαφημιστικές -Media τις όποιες προβλέψεις αναφορικά με το πόσο θα ψαλιδιστούν να «αναπτερωμένα» φτερά της δαπάνης των αεροπορικών μετά το επαναλανσάρισμα και rebranding της Ολυμπιακής. Θυμίζουμε ότι η αεροπορική εταιρεία, που παρέμεινε για λίγο χρονικό διάστημα στα χέρια της MIG, για να συγχωνευθεί πρόσφατα με την Aegean, που έχει αναλάβει και το management, έριξε στην αγορά διόλου ευκαταφρόνητο κονδύλι της τάξεως των 5,25 εκατ. ευρώ το 2009, μια εξαιρετικά σημαντική επίδοση, αν λάβει κανείς υπόψιν του ότι το 2008 η δαπάνη των αεροπορικών ανήλθε σε 7,1 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, μόνο τον Ιανουάριο του 2010 η Olympic δαπάνησε για την προβολή της περί τα 230.000 ευρώ. Ο πρώην εθνικός αερομεταφορέας ισοσκέλισε τη δαπάνη του με αυτήν της Aegean, που δαπάνησε το 2009 περί τα 5,8 εκατ. ευρώ, για να διαθέσουν τελικά και οι δύο μαζί συνολικά 11,1 εκατ. ευρώ.
Σενάρια
Χωρίς να στερούνται λογικής, οι όποιες ανησυχίες των διαφημιστικών και media unit που χειρίζονται τους λογαριασμούς (Cream, Carat για Olympic, UpSet! για Aegean), θεωρείται πρόχειρο και επιπόλαιο να μιλά ήδη κάποιος για άμεση και επείγουσα μείωση του budget ή για «συγχώνευση» των λογαριασμών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς η διαδικασία της συγχώνευσης θα αρχίσει ουσιαστικά τον ερχόμενο Οκτώβριο, για να ολοκληρωθεί σε 3 χρόνια, θεωρείται ως δεύτερης σημασίας το θέμα της επικοινωνίας των δύο εταιρειών.
Βέβαια οι επαΐοντες μιλούν για διατήρηση των επιμέρους εκστρατειών στο μεταβατικό στάδιο και φυσικά για λανσάρισμα καμπάνιας που θα ενημερώνει τον καταναλωτή για τη συγχώνευση και τις συνέπειές της. Στη συνέχεια θεωρείται δεδομένη η ενοποίηση τόσο των λογαριασμών όσο και η περικοπή… του συνολικού budget.
Ερώτημα παραμένει αν η εταιρεία που έχει το management (η Aegean) θα αποφασίσει να διατηρήσει τον συνεργάτη της (UpSet!) ή τον συνεργάτη της μειοψηφίας (Cream) ή και τους δύο μαζί… Ή αν θα μπει στη διαδικασία του spec, όταν και όποτε η περίστασις το απαιτήσει.
Το ΤΑΧ.ΤΑΜ.
Στο μέτωπο του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου η αιφνίδια ανακοπή του διαγωνισμού 4 ημέρες πριν από
την καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών, με τη δικαιολογία της επικείμενης επέκτασης του ΤΑΧ. ΤΑΜ. στον τραπεζικό τομέα (εξαγορά Aspis Bank), πάγωσε το χαμόγελο σε όσες διαφημιστικές είχαν ονειρευτεί τη διαχείριση 20 εκατ. ευρώ για 2 χρόνια και βέβαια ο λογαριασμός παραμένει στην Ashley and Holmes.
Επίσης είναι νωρίς να μιλά κανείς για επίπτωση στους λογαριασμούς του ΤΑΧ. ΤΑΜ. και της Aspis Bank, καθώς πρέπει να προηγηθεί η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Aspis, η συμμετοχή του ΤΑΧ. ΤΑΜ. στο κεφάλαιο της υπό εξαγορά τράπεζας, η οριστικοποίηση της απορρόφησης ή άλλης μορφής συγγένειας με την Aspis και μετά η ενοποίηση των λογαριασμών, αν και εφόσον χρειασθεί.
Έτος διαφήμισης | Περιγραφή διαφ/νου | Συντ. | Εμφαν. | Αξία |
2009 | OLYMPIC AIR ΑΕ ΑΕΡ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | ΕΦ | 71 | 1.233.586,75 |
2009 | OLYMPIC AIR ΑΕ ΑΕΡ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | ΠΕ | 49 | 474.692,40 |
2009 | OLYMPIC AIR ΑΕ ΑΕΡ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | ΡΦ | 1851 | 429.142,35 |
2009 | OLYMPIC AIR ΑΕ ΑΕΡ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | ΤV | 1335 | 1.697.376,57 |
2009 | OLYMPIC AIR ΑΕ ΑΕΡ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | ΣΥΝΟΛΟ | 3306 | 3.834.798,07 |
2009 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ (ΒΑΣΙΛΑΚΗ) | ΡΦ | 1376 | 263.339,45 |
2009 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ (ΒΑΣΙΛΑΚΗ) | ΠΕ | 13 | 115.724,70 |
2009 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ (ΒΑΣΙΛΑΚΗ) | ΕΦ | 196 | 2.738.920,81 |
2009 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ (ΒΑΣΙΛΑΚΗ) | TV | 2985 | 2.779.067,24 |
2009 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ (ΒΑΣΙΛΑΚΗ) | ΣΥΝΟΛΟ | 4570 | 5.897.052,20 |
2009 | ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΕ | TV | 451 | 694.068,03 |
2009 | ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΕ | ΠΕ | 5 | 2.721,60 |
2009 | ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΕ | ΕΦ | 36 | 620.898,61 |
2009 | ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΕ | ΡΦ | 492 | 1.317.688,24 |
2009 | ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΕ | ΣΥΝΟΛΟ | 8368 | 11.049.538,51 |
2010 | OLYMPIC AIR ΑΕ ΑΕΡ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | ΠΕ | 3 | 25.515,00 |
2010 | OLYMPIC AIR ΑΕ ΑΕΡ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | ΡΦ | 69 | 12.485,54 |
2010 | OLYMPIC AIR ΑΕ ΑΕΡ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | TV | 160 | 192.054,68 |
2010 | OLYMPIC AIR ΑΕ ΑΕΡ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | ΣΥΝΟΛΟ | 232 | 230.055,22 |
2010 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ (ΒΑΣΙΛΑΚΗ) | ΕΦ | 5 | 120.087,41 |
2010 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ (ΒΑΣΙΛΑΚΗ) | ΡΦ | 15 | 11.680,05 |
2010 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ (ΒΑΣΙΛΑΚΗ) | TV | 8 | 108,8 |
2010 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ (ΒΑΣΙΛΑΚΗ) | ΠΕ | 28 | 131.876,26 |
2010 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ (ΒΑΣΙΛΑΚΗ) | ΣΥΝΟΛΟ | 260 | 361.931,48 |