To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

#Timeliners_ads 21.10.13: Καβάφης, #ΜΜΜ_poetry και όλα #forsale

#Timeliners_ads 21.10.13: Καβάφης, #ΜΜΜ_poetry και όλα #forsale

Και ψάχναμε τα ωραία εκείνα χρόνια να βρούμε το μέσο και το κατάλληλο μήνυμα που θα ήταν σχετικό και θα αξιοποιούσε τη φύση και θέση του μέσου σε σχέση με την κατάσταση και πιθανές σκέψεις  του  καταναλωτή ούτως ώστε όχι απλά να του τραβήξουμε την προσοχή και να προσέξει το μήνυμα αλλά και να του κατακτήσουμε την καρδιά.

Το 2013 είναι  Έτος Καβάφη με αφορμή τα 150 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου ποιητή κι εκεί που η χρονιά τελείωνε το Ίδρυμα Ωνάση  (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών) που έχει στη δικαιοδοσία του το πλήρες  αρχείο του ποιητή  βγάζει την προηγούμενη εβδομάδα στον αέρα καμπάνια στα ΜΜΜ βασισμένη σε στίχους του Καβάφη.

Την καμπάνια έχει δημιουργήσει η Beetroot  και είναι προφανές ότι  προσπάθησε με αρκετά "ποπ" διάθεση  τόσο εικαστικά όσο και σε σχέση με την επιλογή των στίχων να καταφέρει αυτό που χρόνια παλεύουμε στη διαφήμιση κι όπως περίπου  το περιγράψαμε στην πρώτη παράγραφο αυτού του κειμένου.

Δεν ξέρουμε ποιοί ήταν οι στόχοι της καμπάνιας και το κυριότερο ποιο είναι το κοινό- στόχος της. Κι ίσως αυτό είναι το πιο σημαντικό να ορισθεί  για να μπορέσει κανείς να κρίνει αν ο χαμός που έγινε στα κοινωνικά δίκτυα με αφορμή την έξοδό της στον αέρα ωφέλησε τελικά τους στόχους του διαφημιζόμενου ή όχι.

Η καμπάνια είναι πολυθεματική  και βασίζεται σε στίχους ή τμήματα στίχων του ποιητή  τα οποία αν τα δει κανείς αποσπασμένα από το περιβάλλον του υπόλοιπου ποιήματος  κι ενταγμένα μέσα ή πάνω στο περιβάλλον του μέσου αποκτούν σχετική έννοια με αυτά που μπορεί να σκέφτεται κανείς όταν περιμένει το μετρό, είναι στα φανάρια πίσω από ένα λεωφορείο και γενικά είναι στο δρόμο και μεταχειρίζεται τα ΜΜΜ.

Με αυτή τη λογική θίγονται θέματα όπως το ότι μπορεί κάποιος να μην έχει εκείνη τη στιγμή ‘κεφάλι για δουλειά’ , το θέμα της αποξένωσης ή τέλος πάντων του ότι είμαστε όλοι άγνωστοι ανάμεσα σε αγνώστους σε μια πολυσύχναστη στάση του μετρό  και άλλα.

Και  ίσως όλα να τελείωναν εδώ  και να είχαμε απλά την breakthrough καμπάνια της χρονιάς- έστω στην κατηγορία Outdoor - μέχρι που είδαμε και το θέμα περί "βίας":



O συγκεκριμένος στίχος είναι από το ποίημα "Εν μεγάλη ελληνική αποικία, 200 π.Χ." και όπως είναι σαφές ο ποιητής αναφέρεται στη βιασύνη και ο διαφημιστής που επέλεξε τον στίχο μάλλον κι αυτός εκεί ήθελε να κάνει αναφορά.

Όμως αν δεν ξέρεις το ποίημα και την έννοια της βίας- βιασύνης, πράγμα πολύ πιθανό σήμερα και όσον αφορά  την μεγάλη πλειοψηφία του πληθυσμού κι απλά δεις τον στίχο έξω από την Βουλή και στη συγκεκριμένη ‘των δύο άκρων’ περίοδο  ε, αυτό όπως και να το κάνουμε είναι ένα θέμα.

Ένα θέμα που δεν ξεκίνησε απλά μια μεγάλη κουβέντα  στα κοινωνικά δίκτυα αλλά γέννησε ίσως την μεγαλύτερη  Crowdsourced "αντικαμπάνια" που έχουμε δει ποτέ στην Ελλάδα  με τα περισσότερα και πιο ευρηματικά memes που έγιναν φυσικά viral  παντού. Να μερικά από αυτά:

 

Ο θόρυβος  στα κοινωνικά δίκτυα  (όλα από το #MMM_poetry εδώ) γρήγορα καταλάγιασε , η καμπάνια συνεχίζει να είναι στον αέρα φέρνοντας πιο κοντά τον ποιητή στον απλό ανώνυμο Έλληνα ( που ίσως δεν είχε δεί και όλα αυτά τα memes αν δεν τα αναπαρήγαγαν και όλα τα ΜΜΕ και blogs) και δύο μαθήματα μπορούμε να πάρουμε από όλο αυτό:

1.10 να σκέφτεσαι - 1 να γράφεις ή να λες.
2.Πριν γράψεις δες και τι γράφουν οι άλλοι, ίσως το θέμα σου να είναι σπουδαίο για ένα μέσο αλλά αν το εντάξεις μέσα στην ευρύτερη πραγματικότητα να μην είναι απλά άσχετο αλλά και επικίνδυνο ειδικά όταν είναι #diplis

Εδώ τέσσερα άρθρα σχετικά με το θέμα:

Δεν έχω σήμερα κεφάλι για δουλειά
Σαν βγεις στον πηγαιμό για την στάση
Η Αθήνα τρολάρει τον Καβάφη
Επικοινωνιακό μπούμερανγκ

Ας επιστρέψουμε στην πεζή πραγματικότητα. Θέλετε να πουλήσετε κάτι? Αγγελίες τέρμα. Μπορείτε να πουλήσετε τα πάντα στο #forsale στο  instagram.Είναι το hashtag  που δημιουργεί μια εντελώς νέα παγκόσμια αγορά  που δεν χρειάζεται καμία χρηματική επένδυση παρά δημιουργικότητα και χρόνο.

Κι εν πάσει περιπτώσει αυτά για σήμερα, αγάπη μόνον και μουσικές και