To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Τα συνηθέστερα λάθη του «αφεντικού»

Τα συνηθέστερα λάθη του «αφεντικού»

Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων είναι ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του επιχειρείν ειδικά τη σημερινή εποχή καθώς καλούνται να παίξουν ένα πολύ πιο σύνθετο ρόλο από όσο στο παρελθόν.

Τα λάθη λοιπόν της «κεφαλής» μίας επιχείρησης όχι μόνο φαίνονται πολύ εντονότερα αλλά κοστίζουν και πολύ ακριβότερα από τα λάθη των εργαζομένων. Θα μπορούσαμε μάλιστα να κατατάξουμε τα λάθη των «αφεντικών» σε δύο βασικές κατηγορίες.

Από τη μία τα σφάλματα που κάνουν και άμεσα αναγνωρίζουν δίνοντας οριστική λύση αλλά και τα σφάλματα που κάνουν κατ’ εξακολούθηση και δεν δείχνουν να κατανοούν. Στη μεν πρώτη κατηγορία ο επικεφαλής θα πάρει ολόκληρο το credit για την επίλυση μίας κατάστασης καθώς αναγνώρισε άμεσα ένα πρόβλημα (άσχετα εάν προέκυψε από δικό του λάθος χειρισμό ή εκτίμηση) ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα βάλει ολόκληρη την επιχείρησή του σε κατάσταση «υψηλού κινδύνου».

Ακολουθεί μία «λίστα» με τα 7 συνηθέστερα λάθη που κάνουν σήμερα οι επικεφαλής:

1. Αποτυχία επικοινωνίας. Η πληροφορία και η άρτια πληροφόρηση είναι κινητήριος δύναμη στη σημερινή επιχειρηματικότητα. Όσο πληρέστερη και αρτιότερη είναι η πληροφόρηση που θα λάβουν οι εργαζόμενοι τόσο ποιοτικότερα θα είναι τα αποτελέσματα. Ειδικά μάλιστα εάν η σωστή πληροφόρηση συνδυαστεί και με το σύντομο σε χρονικό επίπεδο είναι εφικτή η ραγδαία εξέλιξη της επιχείρησης. Σε αντίθετη περίπτωση τα πράγματα ίσως να είναι «δραματικά». Θα πρέπει οι «επικεφαλείς» των επιχειρήσεων να κατανοήσουν πως η θέση τους, από μόνη της δεν εξασφαλίζει άριστη επικοινωνιακή και μεταδοτική ικανότητα.
 
2. Το γοργόν και χάρη έχει … δεν κερδίζει την παρτίδα στις επιχειρήσεις. Οι γρήγορες λύσεις είναι δυνατό να δώσουν παροδικά ισορροπία σε μία επιχείρηση. Επι της ουσίας όμως το μόνο που κάνει μία κίνηση τέτοιας υφής είναι να μεταθέτει ή ακόμη χειρότερα και να διογκώνει ένα ζήτημα. Ακόμη κι αν έχει κόστος οι επικεφαλείς θα πρέπει ανάλογα με τη φύση του προβλήματος να δώσουν τον απαραίτητο χρόνο για την οριστική επίλυση των σοβαρών καταστάσεων.

3. Ανικανότητα Ανάθεσης. Όσο ικανός κι αν είναι ο επικεφαλής σε μία εταιρεία, όσο ταλέντο κι αν διαθέτει όσο ισχυρός κι αν αισθάνεται είναι αδύνατο να κάνει τα πάντα μόνος του. Σε περίπτωση που ένας «ηγέτης» δεν αναθέτει στους κατάλληλους υπαλλήλους τις κατάλληλες εργασίες χάνει και ακυρώνει σημαντική από τη δυναμική εξέλιξης της ίδιας του της εταιρείας. Η ανάθεση σε ικανούς ανθρώπους του κατάλληλου έργου είναι δυνατό να πολλαπλασιάσει την παραγωγικότητα ενός οργανισμού.

4. Οι στόχοι με του εργαζομένους είναι ζωτικής σημασίας. Εάν δεν θέσετε από κοινού στόχους με τους υπαλλήλους-εργαζομένους τότε ακυρώνεται ή προσπαθείτε να ακυρώσετε ένα βασικό κομμάτι της ανθρώπινης φύσης, τη φιλοδοξία. Η φιλοδοξία ακόμη και η προσωπική στους κόλπους της επιχείρησης μπορεί να λειτουργήσει εξαιρετικά δημιουργικά ειδικά όταν είναι ελεγχόμενη.

5. Πόλεμος στην εξέλιξη. Οι εποχές και τα δεδομένα αλλάζουν πλέον με εξαιρετικά ταχείς ρυθμούς. Οι ανάγκες δημιουργούνται ακόμη και με ημερήσια συχνότητα και οι σταθερές και το άβατο είναι πλέον έννοιες που τείνουν να εξαφανιστούν. Μη μένετε σε καταστάσεις που ίσχυαν κατά κανόνα κάποτε καθώς η εποχή μπορεί να σας έχει ξεπεράσει. Σκεφτείτε τις σύγχρονες καταστάσεις και απαιτήσεις και ακολουθήστε νέους δρόμους.

6. Η μη αναγνώριση των επιτευγμάτων των άλλων. Είναι από τα συνηθέστερα σφάλματα που κάνουν οι επικεφαλείς διαχρονικά. Και είναι τόσο εύκολο και απλό για έναν ηγέτη με μία απλή πράξη να αναγνωρίσει την επιτυχία ή την καλή πορεία ενός υπαλλήλου.

7. Άλλο σοβαρότητα άλλο σοβαροφάνεια. Η επιχείρησή σας θα πρέπει να είναι ο χώρος που οι υπάλληλοί σας θα επιθυμούν να εργάζονται κάθε ημέρα. Δεν είναι ανάγκη ο χώρος εργασίας να μοιάζει με εργοτάξιο την περίοδο της βιομηχανικής επανάστασης. Μπορείτε να δημιουργήσετε κλίμα αρμονίας ή ακόμη και εύθυμο χωρίς να χαθούν οι ισορροπίες και το μέτρο.