To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Τα παγόβουνα της αγοράς

Τα παγόβουνα της αγοράς

Το workshop, του workshop, τα workshops, ω workshop και πάει λέγοντας. Όλα τα workshops έχουν και κάποιο φάρμακο - αντίδοτο στην κρίση των brands. Αυτό στη θεωρία, γιατί στην πράξη και σε περιόδους ύφεσης είναι δύσκολο για ένα brand να σωθεί, όση μεγάλη πιστότητα κι αν έχει. Κι ας λένε στα workshops για τη δύναμη του brand. Brand με brand έχει διαφορά.

Σε περιόδους κρίσης, αναλλοίωτα και ανθεκτικά μένουν μόνο τα πολύ - πολύ ισχυρά brands, που είναι brands με ταυτότητα, προϊοντική ουσία και οικονομική αντοχή και όχι τα «δήθεν» επώνυμα προϊόντα. Ένα workshop σε ποια brands αναφέρεται; Ασπίδα προστασίας των αρνητικών επιπτώσεων μιας οικονομικής κρίσης και ύφεσης είναι τις περισσότερες φορές η μείωση των τιμών και η αύξηση των προσφορών. Νομοτελειακή ανάγκη.

Φυσικά, παρά την αύξηση του όγκου των πωλήσεων θα μειωθούν τα κέρδη της επιχείρησης, αλλά τουλάχιστον θα κρατήσει το υψηλό μερίδιό της στην αγορά. Διαφορετικά θα ψάχνει το προϊόν της στα αζήτητα. Θα έχει εκτοπιστεί από ένα άλλο πιο φθηνό και ανώνυμο. Κι αυτό δεν πρόκειται να το ακούσουμε σε κανένα workshop, θα το βιώσουμε όμως στην πράξη.

Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν διακηρύσσω τον απόλυτο «θάνατο» της στρατηγικής και του μάρκετινγκ, αλλά όπως και να το κάνουμε δεν μετράει στις μέρες μας όσο μέτραγε σε άλλες εποχές. Άλλωστε, η αυστηρή προσήλωση στα θεσμικά παραδοσιακά θυμίζει την ορχήστρα του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ που έπαιζε εύθυμους σκοπούς ενώ το πλοίο βυθιζόταν.

Η κρίση άλλαξε τον κόσμο και στο τιμόνι των περισσότερων επιχειρήσεων βρίσκονται «καπεταναίοι» που πιστεύουν περισσότερο στις παραδοσιακές αρχές της αγοράς, αγνοώντας τα παγόβουνα!