To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Συγχωνεύσεις; Ευκαιρία για Διαφήμιση...

Συγχωνεύσεις; Ευκαιρία για Διαφήμιση...

«Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα έχει επηρεαστεί δραματικά από την οικονομική κρίση και μικρότερες εταιρείες δίνουν έναν καθημερινό αγώνα επιβίωσης. Κατά συνέπεια, η σημερινή κατάσταση οδηγεί αναπόφευκτα σε συγχωνεύσεις και δημιουργία μεγαλύτερων εταιρειών. Με τη συγχώνευσή τους σε έναν μεγαλύτερο οργανισμό, οι μικρότερες εταιρείες διασφαλίζουν τόσο τη βιωσιμότητά τους αλλά και την επικράτηση έναντι του ανταγωνισμού, αφού αποκτούν ισχυρότερα κεφάλαια και περισσότερους πόρους. Παράλληλα, παγιώνουν το μερίδιο αγοράς που διαθέτουν και ισχυροποιούν την παρουσία τους.
Πιστεύουμε ότι είναι ενθαρρυντικό γεγονός το ότι υπάρχουν συγχωνεύσεις αυτή την περίοδο γιατί βοηθούν στη σταθεροποίηση της αγοράς και αποτελούν μια κάποιας μορφής επένδυση σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από αδράνεια, αβεβαιότητα και πάγωμα γενικότερα των επιχειρηματικών κινήσεων σε όλα τα επίπεδα. Η συγχώνευση είναι μια επιχειρηματική δράση που μπορεί να γίνει κινητήριος δύναμη για περαιτέρω ανάπτυξη, να ωθήσει τον ανταγωνισμό σε νέες επενδύσεις και να ενισχύσει σημαντικά τη ρευστότητα σε συγκεκριμένους κλάδους.

Σε καμία περίπτωση δεν πιστεύουμε ότι η εξέλιξη αυτή θα αποτελέσει ένα πλήγμα για τον κλάδο της Επικοινωνίας, απεναντίας το ξεκαθάρισμα του τοπίου συνεπάγεται δυναμική επικοινωνία και πιθανότατα δέσμευση περισσότερων κονδυλίων για να επικρατήσει μια εταιρεία έναντι του ανταγωνισμού. Γενικότερα, οι μεγαλύτερες εταιρείες τείνουν να δεσμεύουν περισσότερα χρήματα για την επικοινωνία τους, διότι το μέγεθός τους προϋποθέτει κάτι τέτοιο, ενώ συγχρόνως τείνουν να διοικούνται από στελέχη περισσότερο εκπαιδευμένα σε αυτό το κομμάτι. Μία ακόμη θετική παράμετρος των συγχωνεύσεων, την οποία δεν πρέπει να αγνοήσουμε, είναι ότι η συγχώνευση μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων, που κυριαρχούν στον κλάδο τους δημιουργεί πανίσχυρους οργανισμούς που συχνά χρειάζονται πολυεθνική επικοινωνία λόγω της παρουσίας τους εκτός συνόρων. Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες που ανήκουν σε πολυεθνικά δίκτυα ευνοούνται.

Θα πρέπει να επισημάνουμε ακόμη ότι οι μεγάλες εταιρείες συνήθως είναι περισσότερο αυστηρές στην επιλογή των στρατηγικών τους συνεργατών, στοιχείο που πιστεύουμε ότι θα συμβάλει σε ένα ξεκαθάρισμα του τοπίου στον κλάδο μας. Μαζί με την εγχώρια επιχειρηματικότητα, η Επικοινωνία αλλάζει λόγω της ύφεσης. Οι συγχωνεύσεις, όπως και η χρήση νέων Μέσων, αλλά και ο περιορισμός της διαφημιστικής δαπάνης συνθέτουν αναμφίβολα μία πρόκληση για όλους τους επαγγελματίες του κλάδου. Ειδικότερα για τη Διαφήμιση και τις Δημόσιες Σχέσεις, οι συγχωνεύσεις αποτελούν μια νέα πραγματικότητα, που, όπως το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ή η ίδρυση μιας νέας εταιρείας, χρειάζεται μια καινούργια προσέγγιση».

* Το κείμενο αναδημοσιεύεται από το www.ethnos.gr