ΟΠΑΠ: Στα 120.000 € αγοράζει το PR του
ΟΠΑΠ: Στα 120.000 € αγοράζει το PR τουΝα υποστηρίξει στην πράξη και να επικοινωνήσει για λογαριασμό της ΟΠΑΠ Α.Ε., υπό το νέο της μάνατζμεντ, το υποτιμημένο της σλόγκαν (Η καλή εταιρεία), θα επιχειρήσει η εταιρεία επικοινωνίας που αναλαμβάνει τις επόμενες ημέρες το PR της «τυχερής» εταιρείας. Αν και μέχρι τη στιγμή που γράφονταν οι γραμμές αυτές δεν είχε αποφασιστεί από τους εκπροσώπους του Τσέχου δισεκατομμυριούχου Jiri Smecj που ελέγχει την εταιρεία επενδύσεων Emma Delta και του Έλληνα κροίσου των πετρελαίων Δημήτρη Μελισσανίδη ποια θα είναι η νικήτρια εταιρεία από τις 4 που έχουν προκριθεί στο PR spec, ένα είναι σίγουρο: Ότι όποιος από τους 4 κερδίσει (ΑssetOgilvy Public Relations, Advocate/Burson-Marsteller-Valuecom, Ιkon Porter Novelli/BBDO Group και V+O Group) θα κληθεί για πρώτη φορά να αναλάβει ένα σκληρό επικοινωνιακό πρόγραμμα σε μια εταιρεία που έχει σκοπό να τα αλλάξει όλα. Όχι μόνο το γραφείο Τύπου, από το οποίο αποχώρησαν εσχάτως οκτώ δημοσιογράφοι, αλλά και άλλα τμήματα και διευθύνσεις προκειμένου να λειτουργήσει η εταιρεία με το νέο ιδιοκτησιακό της καθεστώς και όραμα.
Όσον αφορά στο PR, όλα έχουν φανεί ήδη από το spec και στις παρουσιάσεις στις οποίες παρέστη ως εκπρόσωπος της διοίκησης, με την ιδιότητα του συμβούλου διοίκησης για θέματα μάρκετινγκ και επικοινωνίας στον ΟΠΑΠ, η Αλεξία Μπακογιάννη (aia relate). Οι παρουσιάσεις ζητήθηκε να γίνουν σε αυστηρά στενά χρονικά περιθώρια, οι Τσέχοι είναι «μανούλες σε αυτά» και μέσα σε μια ώρα όλα είχαν τελειώσει για κάθε συμμετέχοντα. Αυτό που ζητήθηκε κατ’ αρχήν είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα Εταιρικής, Προϊοντικής Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων, αξίας περίπου 10.000 ευρώ σε μηνιαία βάση. Εξίσου σημαντική παροχή υπηρεσιών είναι η Επικοινωνία και οι Δημόσιες Σχέσεις σε εταιρικό και προϊοντικό επίπεδο και ο σχεδιασμός στρατηγικής δημοσίων σχέσεων σε εταιρικό και προϊοντικό επίπεδο.
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία που θα επιλεγεί θα κληθεί να καταρτίσει σχέδιο επικοινωνίας, δημοσίων σχέσεων και δημοσιότητας προς όλα τα ΜΜΕ και τα social media. Επιπλέον θα πρέπει να συνεργαστεί με στελέχη της ΟΠΑΠ Α.Ε. για τη δημιουργία περιεχομένου προς δημοσίευση σε όλα τα ΜΜΕ και τα κοινωνικά δίκτυα. Έργο της θα είναι η καθημερινή παρακολούθηση, μέτρηση και αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των χορηγιών της εταιρείας, η σύνταξη προτάσεων, ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση των εκδηλώσεων των επιμέρους προϊόντων. Ένα ακόμη σημαντικό καθήκον της εταιρείας που θα επιλεγεί θα είναι η καθημερινή συνεργασία και υποστήριξη του Γραφείου Τύπου, δηλαδή η σύνταξη και η επεξεργασία δελτίων Τύπου, ανακοινώσεων, θέσεων και κειμένων της εταιρείας προς δημοσίευση σε όλα τα ΜΜΕ, η παρακολούθηση και ποιοτική και ποσοτική αξιολόγηση της δημοσιότητας δελτίων Τύπου, ανακοινώσεων κ.ά.
Η διαχείριση των σχέσεων με ψηφιακά μέσα και κοινωνικά δίκτυα θεωρείται επίσης μια υπηρεσία που εντάσσεται στο «πακέτο». Από την εταιρεία PR θα ζητηθεί να σχεδιάσει ολοκληρωμένο πλάνο επικοινωνίας, από συγκεκριμένες προτάσεις για ενημέρωση και συμμετοχή των εργαζομένων έως και εργαλεία εσωτερικής επικοινωνίας.
Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και ο προγραμματισμός της συνιστά σημαντικό κεφάλαιο των παρεχόμενων υπηρεσιών της εταιρείας που θα επιλεγεί από την ΟΠΑΠ Α.Ε. Στις υπηρεσίες του συγκεκριμένου τομέα περιλαμβάνεται η υποβολή προτάσεων, η υλοποίηση και παρακολούθηση συγκεκριμένων δράσεων ΕΚΕ με μετρήσεις απόδοσης και αποτελεσματικότητας.
Τέλος, μέγιστη σημασία αποδίδεται στην Υποστήριξη στη Διαχείριση Κρίσεων στην οποία εξετάστηκαν εξονυχιστικά και… γραπτώς οι συμμετάσχοντες στο spec, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις επί δυνητικών σεναρίων. Η συνεργασία πάντως θα διαρκέσει για διάστημα ενός έτους, με μονομερές δικαίωμα της ΟΠΑΠ Α.Ε. για παράταση κάθε σύμβασης που θα υπογραφεί έως ένα επιπλέον έτος, με τους ίδιους όρους, με κριτήριο κατακύρωσης τη συμφερότερη προσφορά.
Από τις ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ του adbusiness (Τεύχος 844)