Οι φόροι βλάπτουν σοβαρά τη δαπάνη
Οι φόροι βλάπτουν σοβαρά τη δαπάνηΠέρα από την εξαιρετική σοβαρότητα του ζητήματος της Χρυσής Αυγής και των προεκτάσεών της, το σόου πρέπει κάποτε να τελειώσει. Ενώ οι τηλεθεατές το παρακολουθούσαν άφωνοι, σαν να μη ζούσαν σε αυτήν τη χώρα, η Οικονομία «δούλευε» εσωτερικά, έκανε τη δουλειά της απρόσκοπτα, παράγοντας ιδέες και σχέδια που μάλλον θα επιβαρύνουν περαιτέρω την καμπούρα των αριθμών της διαφημιστικής δαπάνης.
Αν και οι διαφημιζόμενοι, επισήμως, μέσω του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος δεν είναι οι «επισπεύδοντες» στο θέμα του αγγελιοσήμου, όπως τόνισε εύστοχα και πολύ κομψά ο πρόεδρος του ΣΔΕ Γρ. Αντωνιάδης, σύμπασα η αγορά γνωρίζει ότι αν έφευγε από τη μέση ο φόρος αυτός υπέρ τρίτων (21,5% σε τηλεόραση/ραδιόφωνο και 20% σε έντυπα Μέσα), οι διαφημιζόμενοι θα συνέχιζαν να επένδυαν τα ίδια κονδύλια, απλά η διαφημιστική αγορά θα είχε να «τζιράρει» περισσότερα χρήματα στα Μέσα. Αν πάρουμε τοις μετρητοίς όσα λένε οι ίδιοι οι διαφημιζόμενοι- και δεν έχουμε κανέναν λόγο εν προκειμένω να τους αμφισβητήσουμε.
Οπότε, ωφελημένοι θα ήταν αφενός και εμμέσως οι διαφημιζόμενοι με μεγαλύτερο μερίδιο φωνής στα Μέσα και αφετέρου, ευθέως αυτή τη φορά, τα Μedia και οι διαφημιστές. Όμως το αγγελιόσημο παραμένει ακέραιο και στη θέση του, όπως τουλάχιστον διαμήνυσε προ 10ημέρου από τα έδρανα της Βουλής ο υπουργός Εργασίας Ι. Βρούτσης. Όμως αυτό μέχρι νεωτέρας, μια και οι δικές μας πληροφορίες αναφέρουν ότι η τρόικα τελικά δεν θα αποδεχθεί τη διατήρηση κανενός φόρου υπέρ τρίτων. Όσο και αν ωφελεί μέρος τους τη «μαύρη τρύπα», το Ταμείο Αλληλεγγύης ή τα ευγενή Ταμεία όπως αυτό των Δημοσιογράφων (ΕΤΑΠ ΜΜΕ, ΕΔΟΕΑΠ), που δυστυχώς και αυτά καταρρέουν παρά τις τονωτικές ενέσεις του αγγελιοσήμου.
Ενώ όμως το βλέμμα και η προσοχή είναι ακόμη κολλημένα στο φόρο αυτόν, άλλοι φόροι περνάνε σαν δηλητήριο από τις τρύπες που αφήνουν τα νομοσχέδια, οι τροπολογίες και οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Κυρίως οι νέες εισηγήσεις σε υπουργούς.
Ποιος διαφημιζόμενος εκτός από την Καπνοβιομηχανία, που εδώ που τα λέμε έχει πάψει προ πολλού να θεωρείται σοβαρός διαφημιζόμενος, έχει ασχοληθεί με το νέο φόρο που έρχεται, το νέο «χαράτσι της αμαρτίας», που αν και εφόσον επιβληθεί, τύφλα να έχει ο ΦΠΑ, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και φυσικά το αγγελιόσημο;
Δύο νέοι λοιπόν φόροι… υπέρ ΕΟΠΥΥ προτείνονται στο τρίτο πόρισμα για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας που παραδόθηκε στον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη από τον πρόεδρο του οργανισμού Δημήτρη Κοντό. Ο πρώτος είναι ο φόρος σε ποτά και τσιγάρα (από 70 λ. έως 2 ευρώ το πακέτο) -«φόρος της αμαρτίας», όπως τόνισε ο ίδιος ο Α. Γεωργιάδης- και ο δεύτερος, ο κοινωνικός ασφαλιστικός φόρος (τμήμα ΦΠΑ) που πιθανότατα θα αφορά διάφορα καταναλωτικά προϊόντα. Ποια θα είναι αυτά; Αναψυκτικά, ποτά, αλκοολούχα, ακόμη και νερά! Ναι, εμφιαλωμένα νερά που βρίσκει κανείς στο περίπτερο και θα τιμώνται πλέον, αν εφαρμοστεί το μέτρο, από 70 λεπτά έως και 1 ευρώ.
Θα αναρωτηθεί κανείς τι σχέση μπορεί να έχει ο φόρος της αμαρτίας με τη διαφήμιση. Τη μέγιστη. Και ο πιο αδύναμος φοιτητής του πρώτου έτους του Οικονομικού της Νομικής Σχολής γνωρίζει ότι αν επιβαρυνθεί με φορολογία ένα προϊόν, η τιμή αυξάνεται δραματικά και η ζήτηση μειώνεται κατακόρυφα. Όπερ σημαίνει ότι σταματά η επένδυση στη διαφήμιση κατά την προσφιλή πρακτική των διαφημιζόμενων όλα αυτά τα χρόνια. Ενώ θα έπρεπε να είχαν κάνει το ακριβώς αντίθετο, για να στηρίξουν τα προϊόντα και τα brands τους στην κρίση από τις όποιες επιθέσεις:
Φορολογικές, υφεσιακές, ανταγωνιστικές. Αλλά η διαπάλη της αυτοσυντήρησης με την επικοινωνία, δυστυχώς έρχεται προς το παρόν 1-0. Θα αλλάξει, πού θα πάει;