Και όμως, (θα) υπάρχουν ειδήσεις τον Αύγουστο!
Και όμως, (θα) υπάρχουν ειδήσεις τον Αύγουστο!Στην πραγματικότητα ο διάσημος Ιταλός λόγιος, ακαδημαϊκός, καθηγητής και συγγραφέας, εμμέσως πλην σαφώς αναφερόταν στην ανθρώπινη αποξένωση και την πλήρη αδιαφορία των λουομένων και… διακοπευόντων για τα τεκταινόμενα στην πολιτική, επιχειρηματική και κοινωνική ζωή. Όπως άλλωστε και να ερμηνεύσει κανείς τους «χρησμούς» του Ιταλού συγγραφέα, η πραγματικότητα της διαφημιστικής αγοράς παγκοσμίως, αλλά τελευταία και στην Ελλάδα, έρχεται να τον διαψεύσει, με τρανταχτά παραδείγματα -σχεδόν ακραία και κραυγαλέα- που φθάνουν μέχρι και στην ακύρωση των αδειών μεγάλης μερίδας των στελεχών της Επικοινωνίας.
Μπορεί το σαρωτικό κύμα των αναστολών λειτουργίας των διαφημιστικών εταιρειών να έχει κοπάσει και τα «λουκέτα» να μη βρίσκονται σε μεγάλη ζήτηση αυτήν την περίοδο, όμως οι εξελίξεις επιτάσσουν για αναδιάταξη του χώρου της Επικοινωνίας, που επιβάλλει η σκληρή οικονομική πραγματικότητα την οποία καλείται να χωνέψει, να «μεταβολίσει» -πρώτη απ’ όλους- η αφυπνισμένη και άκρως υποψιασμένη πλέον διαφημιστική αγορά, πριν ακόμη και από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και από τους διαφημιζόμενους.
Το mega deal μεταξύ Publicis & Omnicom αλλάζει άρδην τα δεδομένα σε παγκόσμιο επίπεδο όσον αφορά την αγορά επιικοινωνίας και έχει κάνει όλα τα μεγάλα διεθνή επιχειρηματικά media να προχωρούν σε συνεχείς και εις βάθος αναλύσεις για τον αντίκτυπο του. Για κάποιους ολόκληρος ο Αύγουστος αναμένεται να αφιερωθεί σε μεγάλο βαθμό σε αυτή τη πολύ σημαντική εξέλιξη..
Αλλά και στην χώρα μας υπάρχουν εξελίξεις. Λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της τυπικής περιόδου των θερινών διακοπών, το δίκτυο της JWT ανακοίνωσε πως μια νέα συμμαχία έχει συμφωνηθεί μεταξύ της Tribe και του Grey Group στην Ελλάδα. Η Tribe θα αντιπροσωπεύει την Grey στην Ελλάδα, ενώ το προσωπικό της Grey θα εξυπηρετεί τους πελάτες της εταιρείας υπό την καθοδήγηση του Executive Οfficer της Tribe Κώστα Ταμπουράκη και του Executive Creative Director, επίσης της Τribe, Αντώνη Σταυρόπουλου.
Ενώ κυοφορούνται και έτερες άλλες συμμαχίες, συγχωνεύσεις και απορροφήσεις και μετά τον Αύγουστο η ειδησεογραφία δεν θα προλαβαίνεται, μια άλλη είδηση ξεβολεύει ορισμένους από τη θερινή ραστώνη. Η αποχώρηση από τον Όμιλο Ogilvy & Mather του Γιώργου Σαλιάρη-Φασσέα δεν μπορεί να περάσει στα ψιλά της επικαιρότητας, μια και ο περί ου ο λόγος εκτελούσε χρέη executive director του Ομίλου από τον Ιούνιο του 2010, ενώ ασκούσε παράλληλα και καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου στη Soho Square, από το επίσημο λανσάρισμα της εταιρείας στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2012. Τη θέση του, μάλιστα, στη Soho Square θα αναλάβει ο Γιώργος Ζαρόγιαννης, αφού επαναπατρισθεί από τα Τίρανα, μια και αυτή τη στιγμή ασκεί καθήκοντα General Manager στην Ogilvy Albania.
Επίσης, ας μην ξεχνάμε πως ο Γιώργος Σαλιάρης-Φασσέας από τις 11 Σεπτεμβρίου, αναλαμβάνει καθήκοντα President South and Western World Markets στην IPG Mediabrands (UM, Initiative, Bpn, Magna Global), έχοντας την ευθύνη για τις αγορές της Ελλάδας, της Τουρκίας, της Ελβετίας, της Αυστρίας και της Πορτογαλίας. Ο Αύγουστος, φυσικά, αποτελεί μήνα προετοιμασίας για αυτόν όπως και για την Άντα Κυρκιλή, η οποία στο τέλος του τρεχοντος αναλαμβάνει καθήκοντα Γενικής Διευθύντριας στην Reprise Media, επίσης της IPG Mediabrands. Παράλληλα, η ThinkDigital καλείται να καλύψει το κενό που δημιουργεί η αποχώρηση της απο την θέση της Regional Head of Business Development της εταιρείας.
Αν και δεν αποτελεί «είδηση - είδηση» της διαφημιστικής αγοράς, η μεταβίβαση του 25,73% της Forthnet σε fund με ειδική σχέση με την Wind αγγίζει σε μεγάλο βαθμό συγκεκριμένες διαφημιστικές που συναλλάσσονται με τη συγκεκριμένη εταιρεία οικιακής Επικοινωνίας και Ψυχαγωγίας. Και τούτο γιατί η Forthnet παίρνει «τα πάνω της», κερδίζει ψήφο εμπιστοσύνης και προχωρά ολοταχώς για αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά περίπου 30 εκατ. ευρώ, η οποία είχε αποφασιστεί πέρσι τον Αύγουστο, χωρίς να έχει ακόμα υλοποιηθεί. Τυπικά η αύξηση κεφαλαίου θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, οπότε η εξέλιξη που σημειώθηκε έχει ένα επιπλέον ενδιαφέρον, γιατί δημιουργεί προσδοκίες πως η αύξηση θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία. Σημειώνεται πως η εν λόγω τηλεπικοινωνιακή εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού της (περίπου 320 εκατ. ευρώ) και οι πληροφορίες αναφέρουν πως είναι θέμα ημερών να ολοκληρωθούν. Στα συν, ότι πρόσφατα ανακοίνωσε την επέκταση του συμβολαίου της με τη SuperLeague για άλλα δύο χρόνια (2016-2017). Η συνδρομητική επελαύνει και έχει την υποστήριξη των διαφημιστικών εταιρειών και διαφημιζομένων. Το θέμα είναι τι θα πράξει η ελεύθερη τηλεόραση, που έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα. Αλλά και αυτό, σε μεγάλο βαθμό θα συζητηθεί το «νεκρό» -τύποις- μήνα Αύγουστο.