To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

10 ελεύθερα κανάλια... ψάχνουν

10 ελεύθερα κανάλια... ψάχνουν
10 ελεύθερα κανάλια... ψάχνουν

Ζητούνται τηλεθεατές και… διαφημιστές

Ένας πρωτόγνωρος για δεδομένα κρίσης ανταγωνισμός αναπτύσσεται μεταξύ των τηλεοπτικών καναλιών τη φετινή σεζόν, με παλαιούς και νέους «παίκτες» να επιδίδονται σε νέες μονομαχίες για μια καλή θέση στον ήλιο της κατάταξης της AGB (Nielsen) και της Media Services S.A.

Η σεζόν έχει ανεβάσει αυλαία και όπως όλα δείχνουν μέχρι στιγμής θα αναδειχθούν νέοι παίκτες, καινούργιες συμμαχίες, καινοφανείς αλλά και εύθραυστες ισορροπίες, με τη συρρικνωμένη πίτα να συνιστά το βαρόμετρο όλων των κινήσεων, των επενδύσεων και των μεταγραφών που ακόμη συνεχίζονται. Η μεταγραφική περίοδος, άλλωστε, μόλις άνοιξε.

Η συμμετοχή και των τριών μεγαλομετόχων της Τηλέτυπος-Mega (Μπόμπολας, Βαρδινογιάννης, Ψυχάρης) στην πανθομολογούμενα αναγκαία όσο ποτέ αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 15,1 εκατ. ευρώ δίνει το «τέμπο» για τον ανταγωνισμό αλλά και την απαραίτητη ψήφο εμπιστοσύνης στη διοίκηση του καναλιού, διαψεύδοντας τους ψευδο-προφήτες που έφεραν τον Γ. Β. Βαρδινογιάννη εκτός των τειχών της Τηλέτυπος Α.Ε., δήθεν λόγω της ενίσχυσης του ενημερωτικού βραχίονα του Star. Αντιθέτως, η οικογένεια Βαρδινογιάννη έχει αποφασίσει να ενισχύσει περαιτέρω την αισθητή όσο ποτέ παρουσία της στα media με κάθε τρόπο (παραμονή στο Mega, έστω και με έμπιστους αντιπροσώπους, ενδυνάμωση Star, διακριτική ενίσχυση σε άλλα Μέσα).

Όπως δηλώνεται στο ενημερωτικό δελτίο της Τηλέτυπος για την αύξηση του κεφαλαίου, στόχος είναι να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας και να ενισχυθεί το πρόγραμμα με φρέσκα σίριαλ και αξιόλογες παραγωγές. Στο μεταξύ, το κανάλι έλαβε περίοδο χάριτος από τις τράπεζες που χορήγησαν το ομολογιακό δάνειο των 98 εκατ. ευρώ, καθώς δεν μπορούσε να ανταποκριθεί σε δύο από τους 3 όρους που είχαν θέσει κατά τη σύναψή του. Πιο συγκεκριμένα, οι τράπεζες (Alpha, Πειραιώς, Εθνική, Eurobank, Εμπορική, Τράπεζα Κύπρου, Millenium) «συναίνεσαν σε μη καταγγελία του ομολογιακού δανείου», μετά τη μη καταβολή της δόσης των 10 εκατ. ευρώ.

Όλα αυτά ενώ ξεκίνησε το «πρωτάθλημα» των δελτίων ειδήσεων με σημαντικές αλλαγές στη σκακιέρα, με την ΕΡΤ να αποτελεί παρελθόν, τη ΔΤ να προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της έχοντας πείσει μέχρι στιγμής 120.000 τηλεθεατές που παρακολουθούν το δελτίο των 6 μ.μ. και με το ηχηρό come back του Νίκου Χατζηνικολάου και της Μάρας Ζαχαρέα στο νέο δελτίο ειδήσεων του Star Channel.

Τα στοιχεία της Nielsen είναι αποκαλυπτικά: Στη σεζόν 2012-13 «χάθηκαν», κατά μέσο όρο, 303.000 τηλεθεατές από τα δελτία ειδήσεων. Ο τηλεοπτικός πληθυσμός, ο οποίος δεν ήταν προφανώς ικανοποιημένος από το «μενού» της ενημέρωσης που προσφέρουν τα ιδιωτικά κανάλια, ενδεχομένως να επιστρέψει μετά και την έλευση νέων παικτών όπως το Ε Channel στα χέρια των Σ. Φυντανίδη και Δ. Μπέη και το Action 24 του Διονύση Παναγιωτάκη, υπό τις οδηγίες του Γιάννη Αντύπα. Το Mega κέρδισε την περσινή σεζόν με 832.000 θεατές (-142.000) έναντι 570.000 τηλεθεατών (-177.000) του ΑΝΤ1 και
632.000 (+89.000) του Alpha. Το Star με 385.000 (-21.000) ήρθε τέταρτο, το δελτίο του Σκάι ακολούθησε με 273.000 (-13.000) ενώ η ΝΕΤ είχε ένα κοινό της τάξεως των 236.000 θεατών (-39.000).

Mega: Πιστό στο προφίλ του

Το Mega ενισχύεται με νέους σχολιαστές, όπως ο Γιώργος Παπαχρήστος (στο δελτίο ειδήσεων και στην πρωινή εκπομπή δίπλα στον Δημήτρη Καμπουράκη και τον Γιώργο Οικονομέα), ενώ η πετυχημένη εκπομπή «Πρωταγωνιστές» του Σταύρου Θεοδωράκη μετατρέπεται σε εβδομαδιαία για να προβάλλεται σε ώρα μετάδοσης κοντά στο prime time της Κυριακής. «Το Mega παραμένει πιστό στο προφίλ που έχει χτίσει και που επιβραβεύεται εδώ και χρόνια με την πρώτη θέση στην τηλεθέαση» τονίζεται από το κανάλι στο «adbusiness», ενώ δηλώνεται με έμφαση ότι «από τη νέα σεζόν ενισχύεται ακόμη περισσότερο ο τομέας της μυθοπλασίας (παραδοσιακά ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του σταθμού)».

Ενώ το κανάλι έχει υποδεχθεί ήδη τον Πέτρο Κωστόπουλο για την πρωινή ζώνη, δηλώνει ότι «θα συνεχιστούν οι πετυχημένες ελληνικές σειρές από την προηγούμενη χρονιά (‘’Κλεμμένα Ονειρα’’ και‘’Με τα παντελόνια κάτω’’) και θα προστεθούν και νέες πρωτότυπες ελληνικές παραγωγές όπως ‘’Το σπίτι της Έμας’’ με τον Γιάννη Μπέζο και την Κάτια Δανδουλάκη». Πρόκειται για την τολμηρή κωμωδία που φέρει την υπογραφή του συγγραφικού διδύμου Σακαλή- Ρίσβα (τους έχουν «αποθεώσει» οι τηλεθεατές για το «Πενήντα-Πενήντα» και το «Μαύρα Μεσάνυχτα»). Οι καλά γνωρίζοντες όμως λένε πως το σίριαλ που θα κλέψει τις εντυπώσεις στο σύνολο της ελληνικής τηλεόρασης την επόμενη χρονιά δεν θα είναι άλλο από την κωμωδία που ετοιμάζει ο περίφημος Θοδωρής Πετρόπουλος (την υπογραφή του είχε το «Είσαι το ταίρι μου», τα «Εγκλήματα» κ.ά.). Στις προθέσεις του μεγάλου καναλιού είναι και η ανάπτυξη μιας νέας καθημερινής σειράς, που θα αρχίσει να προβάλλεται από το Φεβρουάριο και θα φέρει στη μικρή οθόνη σημαντικούς Έλληνες ηθοποιούς. Στόχος του καναλιού είναι να έχει 4 δυνατές ελληνικές σειρές και μία 5η από το 2014.

Δεν θα λείψουν όμως και οι ξένες σειρές όπως το «House of cards» με τον Κέβιν Σπέισι, το «Community», το «Βreaking Bad» κ.ά. «Έμφαση δίνουμε και στο πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου» σημειώνεται από τα στελέχη του καναλιού: «Από το πρωί ξεκινά το ‘’Mini Mega’’ (παιδική ζώνη) ενώ στο πρόγραμμα, εκτός από την παραδοσιακή ζώνη του ‘’Mega cinema’’ θα ενταχθούν τουλάχιστον δύο νέες ψυχαγωγικές εκπομπές. Ο τομέας της Μαγειρικής θα έχει και φέτος σημαντικό ρόλο στο πρόγραμμα.
Εντάσσονται δύο νέες εκπομπές (οδοιπορικό του Δημήτρη Σκαρμούτσου, μια ταξιδιωτική μαγειρική εκπομπή με συνταγές από την Πόλη και τη Σμύρνη) ενώ θα συνεχισθεί και το ‘’dr Cook’’ με τον Γιάννη Λουκάκο
».

Star: Επιστροφή στην ενημέρωση

Σε καλή φόρμα βρίσκεται το νέο δελτίο ειδήσεων του Star, με κεντρική παρουσιάστρια τη Μάρα Ζαχαρέα και τον Νίκο Χατζηνικολάου σε ρόλο σχολιαστή δύο με τρεις φορές την εβδομάδα από το γραφείο του στη «Real News», παράλληλα με την εβδομαδιαία εκπομπή η οποία θα μεταδίδεται ταυτόχρονα από το Star και το enikos.gr. «Δύο με τρεις φορές την εβδομάδα θα εμφανίζομαι στο κεντρικό δελτίο του Star, το οποίο θα παρουσιάζει η Μάρα Ζαχαρέα, για να σχολιάσω σημαντικά θέματα της επικαιρότητας από το γραφείο μου στη ‘’Real News’’» διευκρινίζει ο Ν. Χατζηνικολάου, ενώ προσθέτει: «Μια φορά την εβδομάδα από τον Οκτώβριο θα έχουμε την πολιτική μας εκπομπή από το enikos, η οποία εκτός από το enikos.gr θα προβάλλεται και από το Star. Μαζί οι έμπειροι δημοσιογράφοι Σταύρος Λυγερός, Κάτια Μακρή, Γιώργος Κουβαράς, Κώστας Στούπας θα σχολιάζουν τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις».

«Κάθε χρόνο όλα τα κανάλια κάνουν το καλύτερο για να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες των τηλεθεατών, τόσο σε θέματα ενημέρωσης όσο και σε περιεχόμενο ψυχαγωγίας» αναφέρει στο «adbusiness» ο Κάρολος Αλκαλάι, Γενικός Διευθυντής του Star Channel και προσθέτει: «Tο Star στέκεται στην αφετηρία της νέας σεζόν, διατηρώντας το μοναδικό χαρακτήρα του στο ψυχαγωγικό κομμάτι του προγράμματος, ενώ παράλληλα είναι εξαιρετικά ενισχυμένο στον ενημερωτικό τομέα, με τη συνεργασία με κορυφαία ονόματα της ελληνικής δημοσιογραφίας. Είμαστε σίγουροι για τη θετική ανταπόκριση των τηλεθεατών στη νέα μας ενισχυμένη, πολύχρωμη ταυτότητα. Άλλωστε, τα μηνύματα που λαμβάνουμε τους τελευταίους μήνες είναι όλα θετικά, γεγονός που μας δημιουργεί ιδιαίτερη αισιοδοξία».
 



ΑΝΤ1: Έμφαση στην Ψυχαγωγία


Mε το λανσάρισμα της εκπομπής του Γιώργου Παπαδάκη ολοκληρώθηκε η έναρξη του ενημερωτικού προγράμματος του ΑΝΤ1. Σύμφωνα με δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών του καναλιού στο «adbusiness», το κανάλι επενδύει στην πρωινή εκπομπή με τους νεοαποκτηθέντες Φαίη Σκορδά και Γιώργο Λιάγκα. Η επιτυχημένη συνταγή του late night θα συνεχιστεί με το «Όλα» και το «Ράδιο Αρβύλα». Το νέο δεδομένο είναι πως ο Θέμος Αναστασιάδης συζητάει με τη διεύθυνση του προγράμματος, προκειμένου να εξετάσουν από κοινού το ενδεχόμενο να παρουσιάζει ακόμα μια βραδινή εκπομπή, με ένα κόνσεπτ εντελώς διαφορετικό. Το κανάλι θα συνεχίσει με πετυχημένα φορμά, όπως το «Dancing with The Stars» αλλά και νέα όπως το «Τhe Voice».

Alpha: Ενίσχυση ενημερωτικού προφίλ

Ο Alpha ενισχύει το ενημερωτικό του προφίλ με την ένταξη της Σοφίας Παπαϊωάννου (από τους «Φακέλους» με τον Αλέξη Παπαχελά), εντάσσει την «Ελληνοφρένεια» και διατηρεί την «Αυτοψία» με τον Αντώνη Σρόιτερ και το «60\' Ελλάδα» με τον Νίκο Μάνεση. «Ο ALPHA επενδύει σταδιακά τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο στην Ενημέρωση, πριν αυτή γίνει η ‘’νέα μόδα’’ των καναλιών. Στην πράξη, μεγαλώσαμε τη διάρκεια και των δύο βασικών δελτίων ειδήσεων, εμπλουτίσαμε το πρόγραμμα με εκπομπές ουσιαστικής έρευνας (‘’Φως στο τούνελ’’, ‘’Αυτοψία’’, ‘’60’ Ελλάδα’’) και σε αυτά έρχεται να προστεθεί φέτος η εκπομπή «360ο» της Σοφίας Παπαϊωάννου», μας σημειώνει η Άννα Βλαβιανού, διευθύντρια Επικοινωνίας Alpha. Συνεχίζει, αναφέροντας πως στην Ψυχαγωγία ο ALPHA αποφάσισε να επενδύσει ξανά στην ελληνική μυθοπλασία, ξεκινώντας άμεσα τη σειρά «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» και προετοιμάζοντας τη σειρά «Δια ταύτα» με τη σφραγίδα του Λάκη Λαζόπουλου. «Επίσης, φέτος
εμπλουτίζουμε το ψυχαγωγικό πρόγραμμα με την εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου ‘’Στην υγειά μας’’, η οποία συμπληρώνει δέκα χρόνια ζωής και έρχεται να τα γιορτάσει στο κανάλι μας. Υπάρχει όμως και ένα ιδιαίτερο κομμάτι το οποίο θα λέγαμε με τιμή ότι αποτελεί προνομιακό μας πεδίο. Αναφέρομαι στην πολιτική σάτιρα, εκεί όπου ο ALPHA εδραιώθηκε με το «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» του Λάκη Λαζόπουλου. Φέτος τη σκυτάλη παίρνει επάξια η «Ελληνοφρένεια
», σημειώνει η κ. Βλαβιανού. Στο ερώτημά μας αν εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των καναλιών, η κ. Βλαβιανού δηλώνει πως θα πρέπει να απαντήσει απερίφραστα θετικά. «Βλέπετε, η κρίση δεν φέρνει πάντα αυτοσυγκράτηση, οδηγεί κάποιες φορές και στο άλλο άκρο, στον πανικό στις συμπεριφορές. Φέτος όλοι -βάσει των ανακοινώσεών τους- κάνουν μία επιθετική πολιτική μεταγραφών. Εκτίμησή μου είναι ότι η συνταγή δεν θα βγει σε όλους. Υπάρχουν ‘’νίκες’’ που θα μείνουν στα δελτία Τύπου και δεν θα αγγίξουν την πραγματικότητα του τηλεθεατή» αναφέρει.

Συνεχίζει λέγοντας πως «κόντρα σε αυτό το κυνήγι εντυπώσεων, ο ALPHA επέλεξε την ουσία. Αυτό αποτελεί και το συγκριτικό του πλεονέκτημα. Ανανέωσε το στελεχιακό του δυναμικό, κάνοντας μία μεγάλη επένδυση στη βάση της πυραμίδας και όχι μόνο σε ό,τι φαίνεται στο ‘’γυαλί’’. Η δύναμη ενός καναλιού είναι οι άνθρωποι που το συγκροτούν και η ομαδική εργασία τους. Σε επίπεδο τηλεοπτικού προγράμματος, το μεγάλο πλεονέκτημα του ALPHA είναι το ανθρωποκεντρικό του προφίλ, μέσα από μία πληθώρα εκφάνσεων και προσεγγίσεων. Στόχος είναι ο άνθρωπος. Να ενημερωθεί, να ευαισθητοποιηθεί, να ψυχαγωγηθεί, να παρηγορηθεί».

Σταθεροί και νέοι παίκτες

Η ΔΤ εξελίσσεται ημέρα με την ημέρα και ήδη ανακοινώθηκαν τα ονόματα των 532 εργαζομένων που επελέγησαν από την Α\' προκήρυξη για τη στελέχωσή της. Σύμφωνα με τον υφυπουργό για τη Δημόσια Τηλεόραση Π. Καψή, σε σύνολο 532 εργαζομένων που προκρίθηκαν για να εργαστούν με δίμηνες συμβάσεις, οι 459 προέρχονται από την ΕΡΤ (82%) και οι 73 (18%) από την αγορά. Οι 163 είναι δημοσιογράφοι (148 από την ΕΡΤ), οι 123 προορίζονται για το Πρόγραμμα (οι 97 από ΕΡΤ), οι 156 είναι τεχνικοί (136 από ΕΡΤ) και 90 θα στελεχώσουν διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες (78 από ΕΡΤ). Επίσης η ΔΤ ανακοίνωσε ότι οι συχνότητες από τις οποίες εκπέμπει το σήμα της είναι: από Πάρνηθα, 34 UHF, 11 VHF και ψηφιακά: 48 και 52.

Ο ΣΚΑΪ πραγματοποιεί μικρές αλλαγές στο δελτίο με τη Σία Κοσιώνη, κάνοντας focus σε ειδικές θεματικές ενότητες και αναλύοντας σε βάθος συγκεκριμένα θέματα που απασχολούν την ελληνική κοινωνία. Η Σία Κοσιώνη αναλαμβάνει και το μεσημεριανό μαγκαζίνο του ΣΚΑΪ FM στις 2 μ.μ. στη θέση της Κατερίνας Ακριβοπούλου, που έρχεται μια ώρα μπροστά με τη νέα της εκπομπή.

Στο μέτωπο του πρώην 902 (νυν E Channel) διαψεύδεται από το περιβάλλον Δ. Μελισσανίδη ότι ο επιχειρηματίας βρίσκεται πίσω από την εξαγορά του ραδιοτηλεοπτικού οργανισμού του ΚΚΕ (902 FM/TV). Το συμβόλαιο περιλαμβάνει ρήτρες και κατευθύνσεις, με τη «Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε.» του ΚΚΕ να έχει λάβει ήδη 1,5 εκατ. ευρώ προκαταβολή των 3,7 εκατ. ευρώ που δέχθηκε να καταβάλει η offshore Α-Orizon Media Ltd. Ανάμεσα στις ρήτρες η δέσμευση ότι δεν θα μεταβιβαστεί ο σταθμός σε εταιρεία που ανήκει σε άλλο κόμμα (π.χ. στον ΣΥΡΙΖΑ), καθώς σε αυτή την περίπτωση ο αγοραστής έχει πέναλτι ύψους 5 εκατ. ευρώ.

Αν και τηρείται σιγή ιχθύος για τους πραγματικούς μετόχους, τα «πηγαινέλα» στο zoom TV δείχνουν ως διαχειριστή τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο. «Θα ελέγξουμε το πρόγραμμα και θα αποφασίσουμε αν είναι σύμφωνο με το πρόγραμμα ενός καναλιού εθνικής εμβέλειας», τονίζει στο «adbusiness» ο πρόεδρος του ΕΣΡ Ι. Λασκαρίδης, ο οποίος αφήνει να εννοηθεί ότι το επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί το πρόσωπο που κρύβεται πίσω από την «Α-Orizon Media». Οι πληροφορίες πάντως επιμένουν και συγκλίνουν ότι πίσω από την εξαγορά βρίσκεται ο επιχειρηματίας Φ. Βρυώνης,

Το σήμα «Ε» που εξέπεμψε πριν από λίγες μέρες λάνσαρε το σλόγκαν «Αν θέλεις ν\' αλλάξεις τον κόσμο, άλλαξε κανάλι». Σύμφωνα με τη διεύθυνση του καναλιού, το γράμμα «Ε» είναι το νέο λογότυπο του πρώην 902 και εκπέμπει Δελτίο Ειδήσεων στις 7.30 μ.μ. με κεντρικούς παρουσιαστές εναλλάξ τον Γιώργο Καραμέρο και τον Άκη Παυλόπουλο. Ο γνωστός δημοσιογράφος Σεραφείμ Φυντανίδης είναι ο Πρόεδρος του νέου Δ.Σ. της «Ραδιοτηλεοπτικής Α.Ε.» ενώ Διευθύνων Σύμβουλος είναι ο μηχανικός Δημήτρης Μπέης και μέλος του Δ.Σ. ο νομικός Γιάννης Μπούρας. Ήδη προσλαμβάνεται δημοσιογραφικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό για την υλοποίηση των στόχων του νέου καναλιού, ενώ εντός ολίγων εβδομάδων θα παρουσιαστεί το 24ωρο πλήρες πρόγραμμα, που θα περιλαμβάνει Δελτία Ειδήσεων, ενημερωτικές, ψυχαγωγικές, πολιτιστικές και αθλητικές εκπομπές.

Στο τερέν εισέρχεται και ο περιφερειακός σταθμός Action24 (πρώην Sport TV του Π. Κυριακίδη και πάλαι Magic TV του Σωκράτη Κόκκαλη), ιδιοκτησίας κατά 85% της Rea Scenery LTD, συμφερόντων Διονύση Παναγιωτάκη και κατά 15% Πέτρου Κυριακίδη. Με το κανάλι θα συνεργαστεί η εταιρεία δημοσκοπήσεων ΑLCO, την ευθύνη της γενικής διεύθυνσης θα έχει η Τζένη Αθανασοπούλου, ενώ διευθυντής ειδήσεων και ενημέρωσης αναλαμβάνει ο διευθυντής της εφημερίδας «Στο καρφί» Γιάννης Αντύπας ο οποίος ανακοινώνει στο «adbusiness» τους υπόλοιπους συνεργάτες:

Σύμβουλος προγράμματος είναι ο Βασίλης Ταλαμάγκας ο οποίος μαζί με τον Σεραφείμ Κοτρώτσο θα παρουσιάζει την κεντρική ενημερωτική εκπομπή στις 11 μ.μ. από Τρίτη μέχρι Παρασκευή. Θα συνεργάζονται οι δημοσιογράφοι Αντώνης Δελλατόλας, Χριστίνα Κοραή, Γρηγόρης Ρουμπάνης, Βασίλης Σκουρής, Γιώργος Χουδαλάκης, Λάμπρος Καλαρρίτης, Αγγελική Σπανού, Δημήτρης Μαρκόπουλος, Γιάννης Καμπουράκης, Γιάννης Αργυρός, Γιώργος Μανουσακάκης, Ιάσων Τριανταφυλλίδης, Βαγγέλης Γιακουμής.

Σε φόρμα προγραμματικής αναμόρφωσης και το περιφερειακό κανάλι Αττικής Extra 3, στο δυναμικό του οποίου εντάχθηκε ο Γιώργος Τράγκας, αποχωρώντας από τον ΣΚΑΪ.