H Cream για το Mετρό Θεσσαλονίκης: Μια «µαγική» καµπάνια για το πιο πολυσυζητηµένο έργο στην Ελλάδα
Με µία καµπάνια που αποτυπώνει τη «µαγική» βόλτα ενός πατέρα µε τον µικρό του γιο στους χώρους του Μετρό Θεσσαλονίκης, η Cream «κλείνει το µάτι» στους κατοίκους της συµπρωτεύουσας, διαβεβαιώνοντάς τους πως το πολυαναµενόµενο έργο ολοκληρώθηκε και είναι στη διάθεσή τους.
Το metro της Θεσσαλονίκης ήταν για χρόνια το πλέον πολυσυζητηµένο έργο στην Ελλάδα. Ο χρόνος ολοκλήρωσης είχε δηµιουργήσει µια αρκετά µεγάλη κουβέντα γύρω από την ολοκλήρωσή του και αν τελικά αυτή θα επιτευχθεί ή όχι. Ειδικά για το κοινό της Θεσσαλονίκης, το ίδιο το έργο είχε περάσει αρκετά βαθιά στη «λαϊκή κουλτούρα» και είχε φτάσει στα όρια του αστείου. Ειδικά όταν η κυβέρνηση ανακοίνωσε τα εγκαίνιά του στο τέλος Νοεµβρίου πολλοί ήταν αυτοί που δεν το πίστεψαν. Αυτό για εµάς ήταν ένα αρχικό insight, που µας οδήγησε αρκετά γρήγορα και απλά στο κεντρικό µήνυµα της καµπάνιας: «Πίστεψέ το, το µετρό µας έφτασε».
adb: Ποιες προκλήσεις έκρυβε η δηµιουργία της καµπάνιας για κάτι τόσο πολυσυζητηµένο όσο η επίσηµη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης;
Η βασική πρόκληση ήταν φυσικά η δηµοσιότητα που είχε πάρει το ίδιο το έργο. Γνωρίζαµε καλά πως το βασικό κοινό, οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, είχαν µια κρυφή λαχτάρα να δουν αυτό το έργο να ολοκληρώνεται, αλλά, δυστυχώς, επικρατούσε περισσότερο ένα συναίσθηµα άρνησης και δυσπιστίας, αποτέλεσµα της καθηµερινής τους ταλαιπωρίας (λόγω των έργων) και του µεγάλου χρόνου που περίµεναν για να λειτουργήσει.
Χρειάστηκε λοιπόν, να κινηθούµε σε µια πολύ λεπτή γραµµή, καθώς έπρεπε να µην κοιτάξουµε πίσω, αλλά να κοιτάξουµε την αλήθεια και το µέλλον. Η αλήθεια έλεγε πως το έργο από την πρώτη στιγµή που το ζήσαµε από κοντά, όταν ακόµα ήταν εργοτάξιο, ήταν κάτι πραγµατικά εντυπωσιακό, σύγχρονο και όµορφο. Το µέλλον από την άλλη είναι απλό, καθώς η Θεσσαλονίκη από εδώ και στο εξής έχει µετρό - τόσο απλά.
Οπότε η ιδέα µας έπρεπε να ζήσει µεταξύ της αλήθειας και του µέλλοντος για το έργο. ∆ηλαδή, από τη µία να το παρουσιάσει όσο πιο σωστά γίνεται και από την άλλη, να παρουσιάσει µέσα από µια δηµιουργική µατιά τη θετική αλλαγή στην καθηµερινότητα των Θεσσαλονικιών όταν αρχίσουν να ζουν µε αυτό, κάτι που καταφέραµε µέσα από τη «µαγική» βόλτα ενός πατέρα µε τον µικρό του γιο.
adb: Πρόκειται για µια 360 καµπάνια. Σε ποια µέσα αναπτύχθηκε;
Η καµπάνια «έτρεξε» κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, σε τηλεόραση και ραδιόφωνο. Μην ξεχνάτε ότι είναι ένα έργο που αλλάζει τη ζωή µιας ολόκληρης πόλης, οπότε εκεί επικεντρωθήκαµε. Βγήκε βέβαια και στο digital και ξεκίνησε το ταξίδι της προς πάσα κατεύθυνση.
adb: Πώς επιλέχθηκε ο µικρός πρωταγωνιστής της ταινίας;
Ο µικρός πρωταγωνιστής της ταινίας δεν είναι ένας, είναι δύο, καθώς για να τηρήσουµε τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται σε ένα γύρισµα έπρεπε να δουλέψουµε αρκετά µε ένα παιδί λίγες ώρες, οπότε επιλέξαµε δύο αγοράκια, δίδυµα, ώστε να έχουµε τον ίδιο πρωταγωνιστή στις ώρες που τον χρειαζόµαστε. Ευτυχώς, και οι δύο µικροί µας φίλοι, εκτός από το ότι είναι πανοµοιότυποι, σε βαθµό φωτοτυπίας, ήταν και άψογοι επαγγελµατίες και διασκέδασαν πραγµατικά να είναι µέρος αυτής της ταινίας.
adb: Υπήρξαν προκλήσεις όσον αφορά την κινηµατογράφηση του spot στους χώρους του µετρό;
Οι προκλήσεις ήταν αρκετές. Κατ’ αρχήν, το λανσάρισµα της επικοινωνίας έπρεπε να γίνει την ηµέρα της επίσηµης λειτουργίας του metro, άρα έπρεπε να γυρίσουµε την ταινία κατά τη διάρκεια των τελικών δοκιµών, δύο µόλις εβδοµάδες πριν αυτό δοθεί στους Θεσσαλονικείς, κάτι που από µόνο του ήταν ένα τεράστιο challenge. Από εκεί και πέρα βέβαια είχαµε την τύχη, την τιµή και την ευκαιρία να κάνουµε την πρώτη ταινία σε ένα ολοκαίνουργιο, του κουτιού, µετρό, το οποίο ήταν ένας χώρος πεντακάθαρος και τόσο κινηµατογραφικός, που µας επέτρεψε να βγάλουµε ένα αποτέλεσµα αντάξιο µε το έργο αλλά και µε αυτό πού είχαµε από την αρχή ως σκέψη. Μια άλλη πρόκληση ήταν φυσικά η διαχείριση των 200 περίπου extras, καθώς το µετρό έπρεπε να δείχνει ότι ήταν σε λειτουργία, κάτι που θεωρούµε ότι πετύχαµε στον µέγιστο βαθµό. Φυσικά, το µεγάλο µπράβο πηγαίνει στην ευρύτερη οµάδα που δούλεψε στο έργο αυτό και, γι’ αυτό, τους ευχαριστούµε όλους.