To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η έννοια του online monitoring

Η έννοια του online monitoring

Με τον όρο online monitoring ονομάζουμε τις υπηρεσίες καταγραφής αναφορών, που γίνονται στο internet. Πρόκειται για υπηρεσίες, που εξυπηρετούν στο να ενημερωνόμαστε ανά πάσα στιγμή για το τι ‘συζητιέται’ online για το brand μας, τον ανταγωνισμό, τον κλάδο κ.ο.κ. και καταγράφουν τις αναφορές που γίνονται σε social media, blogs, sites και forums.

Μέσω της εκάστοτε πλατφόρμας καταγραφής, δεν συγκεντρώνουμε απλώς το πλήθος των αναφορών, αλλά τις επεξεργαζόμαστε και τις κατηγοριοποιούμε βάσει δημογραφικών, αισθήματος, θεματολογίας, πηγών, όγκου, χρόνου κτλ. Αυτό σημαίνει ότι χάρη στο online monitoring, ο όγκος της πληροφορίας – που όσο μεγαλύτερος, τόσο πιο μη διαχειρίσιμος – μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα, από τα τμήματα marketing και δημοσίων σχέσεων, αλλά και από τις διαφημιστικές εταιρίες των επιχειρήσεων, τα digital agencies κτλ προκειμένου να έχουν άμεσα μία αντιπροσωπευτική εικόνα για την παρουσία της επιχείρησης αλλά και του ανταγωνισμού στο internet.

Φυσικά, το online monitoring δεν απευθύνεται μόνο σε μεγάλες εταιρίες και διαφημιστικές, που δραστηριοποιούνται online, αλλά και σε μικρότερα agencies και επιχειρήσεις, που συνειδητοποιούν την αξία του online και social media ακόμη κι αν οι δραστηριότητές τους δεν είναι αποκλειστικά προσανατολισμένες στο διαδίκτυο, καθώς όλοι έχουν να ωφεληθούν από την πληροφορία, που υπάρχει στο internet, δεδομένων των διαρκώς αυξανόμενων ελλήνων χρηστών του διαδικτύου, που "τροφοδοτούν" με χρήσιμη πληροφορία.

Το monitoring μπορεί να γίνεται σε δύο επίπεδα: στο άμεσο, όπου αξιοποιείται στο έπακρο η δυνατότητα της real-time ενημέρωσης για ό,τι «γράφεται» και στο μακροπρόθεσμο, όπου δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα στην ανάλυση και επεξεργασία των δεδομένων, που έχουν συγκεντρωθεί σε βάθος χρόνου.

Το άμεσο monitoring εστιάζεται κυρίως στην αποσόβηση ή πρόληψη κρίσεων, καθώς οι αρνητικές αναφορές (δημοσιεύματα, σχόλια ή reviews) μπορούν να εντοπιστούν εν τη γενέσει τους και να αντιμετωπιστούν κατάλληλα. Τέτοιες αρνητικές αναφορές μπορεί να προέρχονται π.χ. από δυσαρεστημένο πελάτη ή από την αρνητική απήχηση, που ενδεχομένως μπορεί να έχει μία νέα διαφημιστική καμπάνια.

Το μακροπρόθεσμο monitoring συγκεντρώνει και αναλύει αναφορές και δεδομένα, από ένα μεγαλύτερο βάθος χρόνου και χρησιμοποιείται για την γενικότερη παρακολούθηση της εικόνας μιας επιχείρησης και του ανταγωνισμού της, την απήχηση μίας διαφημιστικής εκστρατείας, τον αντίκτυπο ενός γεγονότος, της θεματολογίας και τις τάσεις της αγοράς, τις κρίσεις των opinion leaders του κλάδου κτλ. Όλη αυτή η πληροφορία μπορεί να είναι \'κρυμμένη\' αλλά με την κατάλληλη ανάλυση, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εποικοδομητικά βοηθώντας στον καθορισμό της στρατηγικής της εταιρίας και όσον αφορά το marketing αλλά και σε εταιρικό επίπεδο.

Και τα δύο γίνονται ταυτόχρονα και λειτουργούν συμπληρωματικά. Οι δυνατότητες ενός εργαλείου online monitoring είναι πολλές καθώς είναι ευέλικτο και παραμετροποιείται βάσει των αναγκών της κάθε επιχείρησης.

Για να δούμε πιο συγκεκριμένα την αξία του, κάναμε μία έρευνα με επίκεντρο τις δυο εκθέσεις φαγητού-ποτού, που διεξαγονται αυτή την περίοδο: Detrop και Food Expo.

Όπως βλέπουμε στην αρχική εικόνα, στο πεδίο της αναζήτησης έχουμε βάλει τα ονόματα και των δύο εκθέσεων για να δούμε τις αναφορές στο χρονικό διάστημα των τελευταίων 30 ημερών. Έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε από ποιες πηγές (facebook, twitter, blogs, news sites, youtube, forums) θέλουμε να πάρουμε αναφορές, ενώ έχουμε τη δυνατότητα να φιλτράρουμε τα αποτελέσματά μας βάσει δημογραφικών (φύλο, ηλικία) και αισθήματος (αρνητικό, θετικό, ουδέτερο).



Από κάτω εμφανίζονται τα αποτελέσματα, τα οποία μπορούμε να ταξινομήσουμε ανά ημερομηνία και σημαντικότητα πηγής. Βάσει των αποτελεσμάτων αυτών, προκύπτουν διάφορα γραφήματα, που οπτικοποιούν την πληροφορία για να βλέπουμε συνοπτικά ποιοι μιλάνε για θέμα, που μας ενδιαφέρει, σε ποια μέσα μιλάνε, εάν μιλούν θετικά ή αρνητικά, καθώς και το πώς κυμαίνονται οι αναφορές σε βάθος χρόνου. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, βλέπουμε πως όσο πλησιάζει η ημερομηνία των εκθέσεων, οι δημοσιεύσεις αυξάνονται σημαντικά.



Με το Monitor, είναι εύκολο να εντοπίσουμε συγκεντρωμένες τις πηγές, που αναφέρονται περισσότερο στους όρους αναζήτησης, που ψάχνουμε.



Επίσης, με το wordcloud και το phrasecloud, βλέπουμε εύκολα ποιοι άλλοι όροι και φράσεις εμφανίζονται πιο συχνά, μαζί με τους όρους αναζήτησης, που έχουμε θέσει.



Σημαντική λειτουργία του Monitor είναι οι άμεσες ειδοποιήσεις (real-time alerts), που μας ειδοποιούν μέσω email μόλις δημοσιευτεί στο internet οποιαδήποτε αναφορά μας ενδιαφέρει, είτε για εμάς είτε για τον ανταγωνισμό, προκειμένου να έχουμε άμεσα μία εικόνα για το τι συζητιέται.

Αντίστοιχα, μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις μεταξύ αναζητήσεων, που μας ενδιαφέρουν, για να δούμε τον όγκο των αναφορών τους, σε ποια μέσα έγιναν οι αναφορές, το πώς κυμάνθηκαν σε βάθος χρόνου κ.ο.κ.



Το Monitor είναι η online πλατφόρμα, που έχει αναπτύξει η Sidebar και από το 2011 χρησιμοποιείται από δεκάδες εταιρίες, digital & PR agencies, που διαχειρίζονται τους λογαριασμούς των μεγαλύτερων brands της ελληνικής αγοράς.

Για περισσότερες πληροφορίες:
http://monitor.sidebar.gr

Η Μαριλού Τζεμπελίκου είναι Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Monitor http://monitor.sidebar.gr, της online monitoring πλατφόρμας, που έχει αναπτύξει η Sidebar. http://sidebar.gr

TAGS: Social Media