Η Cicero και το Υπουργείο Υγείας μας καλούν να γίνουμε όλοι… προληπτικοί

Ένα brief, πολλές προκλήσεις.
Είναι άλλο να παίρνεις brief για ένα σαμπουάν, μια μπάρα δημητριακών ή μια προσφορά κινητής και εντελώς άλλο να αναλαμβάνεις την επικοινωνία του πρώτου εθνικού προγράμματος πρόληψης. Εδώ, δεν μιλάμε για ένα προϊόν ούτε για μια υπηρεσία ούτε για άλλη μια καμπάνια ενημέρωσης, αλλά για ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο που μπορεί να αλλάξει τη ζωή όλων μας. Η αποστολή της Cicero δεν ήταν απλώς να λανσάρει το πρόγραμμα, αλλά να εμπνεύσει και να πείσει εκατομμύρια ανθρώπους να υιοθετήσουν άμεσα νέες συνήθειες, να βάλουν σε πρώτη προτεραιότητα την υγεία και τη ζωή τους. Αλλά πώς να εμπνεύσεις και πώς να κάνεις μια επικοινωνία ελκυστική, όταν πρέπει να επαναλαμβάνεις διαρκώς τις λέξεις «καρκίνος» και «νόσημα»; Πώς να κρατήσεις αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή για τόσο δυσάρεστα ζητήματα, ακριβώς τη στιγμή που εκείνος αναζητά λίγη ξενοιασιά μπροστά στην τηλεόραση ή το διαδίκτυο για να ξεφύγει από τις δυσκολίες της καθημερινότητας;
Η Senior Account Director της Cicero, Μιρέλλα Μπαϊρακτάρη, μας είπε σχετικά:
«Ακριβώς επειδή η προληπτική ιατρική μάς αφορά όλους, νομίζω πως μας ήταν εύκολο να κατανοήσουμε το ζητούμενο και να σκεφτούμε πώς θα μπορούσαμε να το αποδώσουμε, βάζοντας τους εαυτούς μας στη θέση του θεατή που εκτίθεται για πρώτη φορά σε μια τέτοια πρωτοβουλία. Πώς θα θέλαμε να μιλήσει ένας φορέας Υγείας για τη δυνατότητα που μας παρέχει να εξεταστούμε δωρεάν, εύκολα και γρήγορα; H διαδρομή από τη στρατηγική σκέψη στο δημιουργικό αποτέλεσμα ήταν σχετικά ευθεία, αφού είχαμε βαθιά κατανόηση του τελικού σκοπού. Γνωρίζαμε πολύ καλά ότι ο δρόμος έπρεπε να περάσει από την αλήθεια, την αμεσότητα και την ενσυναίσθηση, κι ότι ακόμη κι αν καταφέρουμε να αλλάξουμε τη ζωή ενός και μόνο ανθρώπου, τότε θα έχουμε πετύχει».
Εκδήλωση… συναισθημάτων
«Στον χώρο μας, κάποιες στιγμές ξεχωρίζουν όχι για το μέγεθος ή τη λάμψη τους, αλλά για την αλήθεια που βιώνουμε με τους συνεργάτες μας. Μια τέτοια στιγμή ήταν η παρουσίαση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ». Δεν ήταν απλώς μια καμπάνια, ούτε ένα ακόμα έργο προς υλοποίηση, ήταν η περίπτωση που η επικοινωνία πρέπει να εμβαθύνει στην καρδιά της πραγματικότητας. Όταν σχεδιάζαμε την εκδήλωση, θέλαμε να μιλήσουν τέσσερις γυναίκες που, μετά από ένα απλό μήνυμα στο κινητό, οδηγήθηκαν σε προληπτική εξέταση και πήραν αποφάσεις που άλλαξαν τη ζωή τους. Η σκηνή μετατράπηκε σε έναν χώρο συναισθηματικής δύναμης, θάρρους και αυθεντικής μοιρασιάς. Τότε, θυμηθήκαμε τι σημαίνει επικοινωνία με νόημα. Για εμάς στη Cicero, δεν πρόκειται απλώς για μηνύματα. Ενδυναμώνουμε ανθρώπους και οργανισμούς, δίνοντας φωνή σε ιδέες και πολιτικές με ανθρώπινο και αυθεντικό τρόπο. Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» μάς υπενθύμισε ότι η επικοινωνία είναι ένα εργαλείο με ουσία που μπορεί να οδηγήσει σε μετρήσιμα αποτελέσματα και, τελικά, να σώσει ζωές», δηλώνει η Γεωργία Κυπριανού, Head του τμήματος PR & ESG της Cicero.
Κάτω ο φόβος, ζήτω το χαμόγελο!
Στόχος του εγχειρήματος ήταν να πάψει κάθε φόβος απέναντι στην πρόληψη και να δούμε όλοι τα θετικά των προληπτικών εξετάσεων. Οι επιστημονικές μελέτες που είχε στα χέρια της η ομάδα της Cicero απεδείκνυαν αυτό που λέει το κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας, «Η πρόληψη σώζει ζωές», αφού χάρη σε αυτήν οι πιθανότητες ίασης, στην περίπτωση του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας για παράδειγμα, είναι πάνω από 91%. Τα νούμερα όμως, όσο αισιόδοξα κι αν είναι, δεν αρκούν για να άρουν καλά ριζωμένες φοβίες. Η διαφημιστική αποφάσισε να εξετάσει το χιούμορ ως λύση. Όμως πόσο χιούμορ «σηκώνει» ένα τόσο σοβαρό θέμα; Τότε ήρθε μια ιδέα στη δημιουργική ομάδα. Να αναιρέσει εντελώς την αρνητική σημασία του να είναι κανείς προληπτικός και να κρατήσει μόνο τη θετική. Χιούμορ «τόσο όσο», κανένας φόβος, μόνο αισιοδοξία! Έτσι, η νέα καμπάνια της Cicero για το Εθνικό Πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» του Υπουργείου Υγείας κινητοποιεί όλους μας να γίνουμε προληπτικοί. Όχι να φοβόμαστε τις αξιολάτρευτες μαύρες γάτες ούτε να μην ανοίγουμε ομπρέλες μέσα στο σπίτι, αλλά να κάνουμε προληπτικές εξετάσεις!
Στο κέντρο αυτής της 360ο εκστρατείας είναι το τηλεοπτικό σποτ. Τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος. Πρωταγωνίστησαν 4 καθημερινοί άνθρωποι, και 1 μαύρη γάτα που έδωσε ρεσιτάλ ερμηνείας και… γουργουρίσματος!
Το αποτέλεσμα μετράει...
Και ναι, μετράμε περισσότερους υγιείς πολίτες! Η δήλωση της, Αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας, Ειρήνης Αγαπηδάκη, η οποία σχεδίασε και υλοποίει το Πρόγραμμα, επιβεβαιώνει κάτι πολύ μεγάλο και αισιόδοξο:
«Ήδη, χάρη στις δωρεάν προληπτικές εξετάσεις, έχουμε αποτρέψει σοβαρούς κινδύνους για πάνω από 50.000 συμπολίτες μας – έναν αριθμό μεγαλύτερο από τον πληθυσμό της Λαμίας. Με το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ έχουμε επιτύχει ένα σημαντικό στόχο: να σώζουμε ζωές. Η πρόληψη είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να προστατεύσουμε την υγεία και αποτελεί χρέος μας να τη διασφαλίσουμε για όλους τους πολίτες».
Αντί επιλόγου.
Όσοι διαβάσατε αυτό το άρθρο… γίνετε κι εσείς προληπτικοί!
Μπείτε τώρα στο proliptikes.gov.gr.
Εκ του αποτελέσματος, το έργο της Cicero δεν ήταν μόνο μια επιτυχημένη καμπάνια. Ήταν μια υπενθύμιση ότι η διαφήμιση, όταν υπηρετεί τον σωστό σκοπό, μπορεί να αφήσει ένα αποτύπωμα που δε σβήνει.