Ευρωπαϊκή αισιοδοξία παρά την ελληνική κάμψη
Ευρωπαϊκή αισιοδοξία παρά την ελληνική κάμψηΣημαντική ήταν η επιχειρηματική ανάπτυξη της διαφημιστικής και marketing βιομηχανίας στην Ευρώπη το πρώτο μισό του 2015, σύμφωνα με μελέτη που δημοσίευση η European Association of Communications Agencies (EACA).
Η EACA Index, που βασίζεται σε μηνιαία στοιχεία από 43.000 εταιρείες της Κομισιόν, δείχνει αυξανόμενη αισιοδοξία στους παραπάνω τομείς, με τον δείκτη επιχειρηματικής αισιοδοξίας να φτάνει από το -2 στο +15 μέσα στο διάστημα Ιανουάριος-Ιούνιος 2015. Η ζήτηση για διαφημιστικές υπηρεσίες αυξήθηκε από το -7 στο +14, ενώ και ο δείκτης απασχόλησης πήγε από το -4 στο +5. Αισιοδοξία υπάρχει και για το μέλλον, με τις υπηρεσίες και την απασχόληση να φτάνουν σε +21 και +4 αντίστοιχα το δεύτερο εξάμηνο του 2015 από τα +2 και -1 που βρίσκονταν τον Ιανουάριο.
Σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο παρατηρούνται ποικίλα αποτελέσματα. Η επιχειρηματική εμπιστοσύνη σε διαφήμιση και marketing είναι η χαμηλότερη στην Ελλάδα (-31), ακολουθούμενη από Γαλλία (-12), Εσθονία (-7) και Κύπρο-Βέλγιο (-2). Αντίθετα, η εμπιστοσύνη είναι η υψηλότερη σε Σλοβακία (+45), Μάλτα (+40), Γερμανία (+38) και Ισπανία, Κροατία, Λιθουανία (+31). Η μεγαλύτερη αλλαγή παρατηρήθηκε στην Ιταλία, που από το -15 έφτασε στο +18 μέσα στο εξάμηνο.
Σε ότι αφορά τις διαφημιστικές εταιρείες, αυτές που εκφράζουν τη μεγαλύτερη αισιοδοξία για τη ζήτηση των υπηρεσιών τους το τρίτο τρίμηνο, έχουν έδρα στη Μεσογειακή Ευρώπη, καταγράφοντας +23 πόντους κατά μέσο όρο, παρά το γεγονός πως οι ελληνικές βρίσκονται στο -25 σε σχέση με το -2 του πρώτου τριμήνου.
Σε ότι αφορά τις προσδοκίες για την απασχόληση μέσα στο επόμενο τρίμηνο, οι εταιρείες σε Δυτική και Κεντρική/Ανατολική Ευρώπη ήταν περισσότερο θετικές σε σχέση με το ξεκίημα του έτους (από +1 και 0 του Ιανουαρίου, έφτασαν αμφότερες στο +6 τον Ιούλιο). Αισιόδοξη είναι και η Μεσογειακή Ευρώπη (+3), ενώ μονάχα η Βόρεια Ευρώπη διατηρεί αρνητική διάθεση (από το -11 στο -5).