Success stories στο e-commerce
Success stories στο e-commerceadb: H Atnet διαθέτει σημαντική δυναμική στο κομμάτι του e-commerce. Ποιες ακριβώς υπηρεσίες προσφέρει η εταιρεία σ’ αυτόν το συγκεκριμένο τομέα;
Π.Μ.: Από το 2003 η Atnet δραστηριοποιείται συστηματικά στο e-commerce. Από τότε έχουν αλλάξει πολλά. Από τη δημιουργία ενός e-shop και την υποστήριξή του με τις τότε Google πλατφόρμες έχουμε φτάσει σε ολοκληρωμένες στρατηγικές e-commerce με πολυσύνθετες προσεγγίσεις. Οι πελάτες μας απολαμβάνουν μια σειρά από υπηρεσίες οι οποίες είναι προσανατολισμένες στη μεγιστοποίηση του ROI τους. Οι υπηρεσίες επιγραμματικά που παρέχουμε στο σύνολο των e-commerce πελατών μας είναι οι εξής:
• Ολοκληρωμένη στρατηγική ανάπτυξης στο e-commerce περιβάλλον.
• Σχεδιασμός και ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματος.
• Ενεργοποίηση των κατάλληλων, ανά περίσταση, εργαλείων για την επικοινωνία και προώθηση πωλήσεων, όπως
• Search Engine Optimization σε πλήρη ανάλυση και βάθος.
• Search Engine Marketing με χρήση Google Adwords, Google Display Network, Remarketing τεχνικές κ.ά.
• Χρήση σύνθετων εφαρμογών mail marketing και ενσωμάτωσή του στο e-commerce mix.
• Social media ως εργαλείο επικοινωνίας αλλά και παρακίνησης αγοράς.
Οι σημαντικότερες «υπηρεσίες», όμως, που προσφέρουμε είναι το reporting, το οποίο αξιολογείται συνεχώς και κατόπιν μαζί με τον πελάτη σχεδιάζονται οι απαραίτητες επόμενες κινήσεις και η ζεστή σχέση συνεργασίας που έχουμε με τους πελάτες μας η οποία έχει ως αποτέλεσμα το χτίσιμο μακροχρόνιων συνεργασιών. Τέλος, θα ήθελα να τονίσω ότι όλα τα έργα που έχουμε εκπονήσει βασίζονται σε ένα πλήρως αναπτυγμένο σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (ATCMS) το οποίο εξελίσσεται συνεχώς βάσει των αναγκών των πελατών μας, αλλά και της εμπειρίας που έχουμε χτίσει στο e-commerce εδώ και 10 χρόνια.
adb: Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποιες από τις πιο πρόσφατες συνεργασίες και project σας, καθώς και το τι ακριβώς περιλάμβαναν;
Π.Μ.: Η αλήθεια είναι ότι η πλειονότητα των έργων που έχουμε αναλάβει τελευταία είναι e-commerce project. Δεν μπορώ να μην ξεχωρίσω το www.dioptra.gr των εκδόσεων Διόπτρα, ένα ιδιαίτερα απαιτητικό project με πληθώρα λειτουργιών και σύνθετων δημιουργικών και προγραμματιστικών αναγκών, το www.easygourmet.gr ένα on line σύστημα κρατήσεων σε επιλεγμένα εστιατόρια ή τα ηλεκτρονικά φαρμακεία που έχουμε αναπτύξει. Στη συγκεκριμένη αγορά έχουμε να επιδείξουμε ίσως τα πληρέστερα online φαρμακεία όπως το www.e-pharm.gr ή το www.pharmacydepot.gr. Θα πρέπει, επίσης, να τονίσω ότι τα έργα που έχουμε αναπτύξει καλύπτουν όλο το φάσμα των επιχειρηματικών αγορών. FMCG, Β2Β πλατφόρμες, e-shop μόδας, καλλυντικών και κοσμημάτων, τεχνολογίας και τουριστικές επιχειρήσεις κ.ά. Πραγματικά είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για την ευρύτητα και το πλήθος των έργων που έχουμε αναπτύξει, μερικά εκ των οποίων είναι πραγματικά success stories.
adb: Τι θα λέγατε πως διαφοροποιεί την Atnet από τον ανταγωνισμό όσον αφορά τη δραστηριοποίηση στο χώρο του e-commerce; Η παρουσία σας και σε άλλους τομείς και η προσφορά ευρύτερων λύσεων digital marketing συμβάλλει στη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας των έργων που αναλαμβάνετε;
Π.Μ.: Η Atnet έχει ένα σημαντικότατο πλεονέκτημα. Τους ανθρώπους που την αποτελούν. Πρέπει να σας πω ότι η πλειονότητα αυτών που στελεχώνουμε την Atnet είμαστε μαζί περίπου 5 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε μια ομάδα που αγαπάμε αυτό που κάνουμε και έχουμε ένα κοινό όραμα. Επίσης, έχουμε το «ένστικτο» να διαβάζουμε έγκαιρα τις τάσεις της αγοράς και των μελλοντικών αναγκών των πελατών μας. Έτσι επενδύσαμε από τους πρώτους στο e-commerce, έτσι ήμασταν από τις πρώτες εταιρείες που είχαν την επίσημη πιστοποίηση από την Google, έτσι διαγνώσαμε την τάση για το affiliate marketing, έτσι διαγνώσαμε ταχύτατα την ανάγκη για τα deal sites. Όλα τα παραπάνω, όταν τα συνδυάζεις με το υψηλό know how και την πλατφόρμα e-commerce της Atnet, τότε έχουμε ένα πετυχημένο μίγμα. Από εκεί και πέρα, έχουμε επενδύσει σημαντικά στην ανάπτυξη όλων των εργαλείων που «αγκαλιάζουν» το e-commerce. Η εμπειρία μας στο Google AdWords ξεκινάει από το Δεκέμβριο του 2005, αυτό μας κάνει μία από τις ηγέτιδες εταιρείες στο χώρο. Στην παρούσα φάση διαχειριζόμαστε παράλληλα πάνω από 70 καμπάνιες, είτε με μεγάλα budget είτε με μικρότερα. Εκπονούμε συστηματικά σημαντικότατα project Search Engine Optimization (SEO), όπως επίσης σύνθετες mail marketing καμπάνιες με CRM προσέγγιση. Δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω το affiliate marketing, με ειδικότερη αναφορά στο www.ntynomai.gr, στο www.oladeals.gr και το www.goldenwin.gr τα οποία παρέχουν υπηρεσίες που προσφέρουν προστιθέμενη αξία στο ηλεκτρονικό επιχειρείν των πελατών μας.
adb: Ποια είναι τα στοιχεία στα οποία εστιάζετε όταν πρόκειται να προχωρήσετε στη δημιουργία ενός e-shop;
Π.Μ.: Το σημαντικότερο στοιχείο είναι η αγορά που δραστηριοποιείται η επιχείρηση. Αλλιώς προσεγγίζεις ένα project από την τουριστική αγορά και αλλιώς ένα ηλεκτρονικό φαρμακείο. Ανάλογα με την αγορά και τις ιδιαιτερότητες αυτής, προσαρμόζουμε τη στρατηγική και χρησιμοποιούμε τα κατάλληλα εργαλεία, το καθένα με τη δική του δυναμική, έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί το ROI του πελάτη. Εύλογα θα ρωτούσε κανείς αν το budget είναι ένα σημαντικό κριτήριο. Ξέρετε, αυτό που μας γοητεύει περισσότερο είναι να αναλαμβάνουμε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να τις εκτοξεύουμε εμπορικά μέσω στρατηγικών e-commerce. Το να έχεις πελάτη έναν ηγέτη σε μία αγορά, με μεγάλα budget, και να κάνεις e-commerce ενέργειες
είναι σαφώς πιο εύκολο από το να αναλάβεις έναν πελάτη που το κάθε του ευρώ έχει σημασία. Αυτό για εμάς είναι η πρόκληση.
adb: Σε επίπεδο μεγέθους αγοράς υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας;
Π.Μ.: Σε γενικές γραμμές τα περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς e-commerce είναι σημαντικά. Το ποσοστό αυτών που αγοράζουν οnline συνεχώς αυξάνεται, ενώ οι επιχειρήσεις έχουν ήδη αρχίσει να δημιουργούν business plan, ειδικά για το ηλεκτρονικό επιχειρείν. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν κι άλλα στοιχεία που μπο- ρούν να βοηθήσουν την αγορά αυτή. Καταρχάς οι οικονομικές συνθήκες της χώρας. Δεν χρειάζεται, πιστεύω, περαιτέρω επιχειρηματολογία γι’ αυτό. Το ελληνικό κράτος αλλά και η κουλτούρα των ελληνικών επιχειρήσεων. Τα ΕΣΠΑ έδωσαν μια ανάσα στην αγορά, αλλά βλέπουμε πάλι ασθένειες του παρελθόντος που μας οδήγησαν εδώ που είμαστε. Επίσης, οι service provider. Όταν η αγορά είναι σωστά δομημένη και ο ανταγωνισμός είναι υγιής, τότε τα πράγματα είναι αισιόδοξα. Φαινόμενα «σκοτωμένων» τιμών και κακής ποιότητας έργων πρέπει να εξαλειφθούν έτσι ώστε να κρατήσουμε αυτήν την αγορά ψηλά και υγιή.
adb: Ποιες θα λέγατε πως είναι οι βασικές τάσεις που παρατηρούνται σήμερα στο e-commerce και τις οποίες λαμβάνετε κι εσείς υπόψη στο πλαίσιο των συνεργασιών σας;
Π.Μ.: Αυτό που βλέπουμε είναι ότι πέρα από το παραδοσιακό online shopping, η αγορά επεκτείνεται γενικότερα στο ηλεκτρονικό επιχειρείν. Online συστήματα κρατήσεων σε εστιατόρια, online δημοπρασίες, ηλεκτρονικές πλατφόρμες ανταλλαγής προϊόντων είναι μερικές από τις προσπάθειες που γίνονται και οι οποίες ανοίγουν το εύρος της e-commerce αγοράς. Οι επιχειρηματίες σκέφτονται και βρίσκουν online λύσεις προβολής και πώλησης των προϊόντων τους ή υπηρεσιών τους ενώ οι service provider, τουλάχιστον οι πιο σημαντικοί, καταλαβαίνουν τις ανάγκες του πελάτη τους και δίνουν πραγματικές και αποτελεσματικές λύσεις.
adb: Ποια είναι τα άμεσα σχέδια της Atnet όσον αφορά το e-commerce; Υπάρχουν projects «στα σκαριά»; Σχεδιάζετε να παρουσιάσετε κάποια καινούργια λύση;
Π.Μ.: Γενικότερα, στην παρούσα φάση η Atnet διανύει μια ιδιαίτερα δυναμική και παραγωγική περίοδο. Το ανθρώπινο δυναμικό αυξάνεται, οι εγκαταστάσεις μας επεκτείνονται, οι επενδύσεις μας σε διάφορους τομείς αυξάνονται. Όσον αφορά στο business κομμάτι, όπως ανέφερα και πριν, ένα από τα δυνατά στοιχεία της Atnet είναι το να προλαβαίνει ή να δημιουργεί εξελίξεις. Έτσι, έχουμε ήδη στην παραγωγή σημαντικά project δικής μας εμπορικής εκμετάλλευσης τα οποία θα φέρουν νέες τάσεις στο e-commerce. Παράλληλα, στις επόμενες εβδομάδες πρόκειται να λανσαριστούν μεγάλα e-shop από το χώρο του retail, του FMCG αλλά και σημαντικότατα έργα από τη φαρμακευτική αγορά. Κι άλλα πολλά που θα τα δείτε εν καιρώ.