Στηριζόμαστε στο «Collective Power»
Στηριζόμαστε στο «Collective Power»Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ
adb: Μετά από 22 χρόνια στα «παραδοσιακά» media σας βρίσκουμε στην ADWEB.Πώς σας φαίνεται αυτή η αλλαγή και ποιοί λόγοι σας οδήγησαν σε αυτήν την απόφαση;
Σ.Π.: Αρχικά νομίζω ότι δεν πρέπει να ξεχωρίζουμε τα media σε παραδοσιακά και μη, καθώς όλα εξελίσσονται μέσα στον χρόνο και το καθένα ανάλογα με τους φυσικούς περιορισμούς που έχει προσπαθεί να ανταποκριθεί καλύτερα στις απαιτήσεις του σή- μερα. Η τεχνολογία βέβαια παίζει ένα σημαντικό ρόλο σε όλη αυτήν την διαδικασία και τα digital media αφομοιώνουν τις τεχνολογικές εξελίξεις γρηγορότερα και πολύ καλύτερα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μέσα. Συνολικά όμως ,πρέπει να σας πω ,ότι δεν πιστεύω στα όρια κάθε είδους. Τώρα περισσότερο από ποτέ όποιος βάζει περιορισμούς στον τρόπο που προσεγγίζει την αγορά χάνει ευκαιρίες. Έτσι για να μην χάσω και εγώ μία ευκαιρία αποφάσισα από τις αρχές του 2011 να ασχοληθώ στο 100% του χρόνου μου με την ADWEB, μία εταιρεία που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην Ελληνική αγορά φέρνοντας το Hi5 σε Ελλάδα και Κύπρο το 2008 και από τις αρχές του 2010 ξεκίνησε να αναπτύσσεται σημαντικά σε επίπεδο online δικτύου. Η αλλαγή αυτή λοιπόν μου φαίνεται συναρπαστική και απολύτως αναγκαία καθώς πιστεύω ότι το επιχειρηματικό μοντέλο της ADWEB έχει μέλλον και αυτό φαίνεται και από τα μέχρι τώρα
αποτελέσματά της.
adb: Ποιό ακριβώς είναι το αντικείμενο της ADWEB;
Σ.Π.: Αν ήθελα προσδιορίσω την ουσία της ADWEB σε μία φράση αυτή θα ήταν το «Collective Power». Ένωση δυνάμεων λοιπόν με στόχο να παρουσιάσουμε στον χώρο της on-line επικοινωνίας μία πρόταση ικανή να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία τόσο στην πλευρά των συνεργατών μας όσο και στους διαφημιζόμενους και διαφημιστικές εταιρείες που μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους. Με λίγα λόγια λοιπόν συνεργαζόμαστε με publishers που αξιολογούμε ότι τα sites τους έχουν τα στοιχεία εκείνα και την δυναμική που τα κάνουν να ξεχωρίζουν και αναλαμβάνουμε την εμπορική τους ανάπτυξη διαμορφώνοντας εμπορικές προτάσεις προς όλη την αγορά προκειμένου να φέρουμε πραγματικά και μετρήσιμα αποτελέσματα στους πελάτες μας. Εκτός από τα sites, οι τεχνολογίες που δημιουργούν καινούριους τρόπους προσέγγισης του χρήστη και κατ’επέκταση της αγοράς και του κοινού του κάθε ενδιαφερόμενου πελάτη στον χώρο της digital επικοινωνίας αποτελούν πεδίο εμπορικής δραστηριότητας της AdWeb.
adb: Θέλετε να μας δώσετε κάποιες περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με τις καινούργιες προτάσεις σας προς την αγορά;
Σ.Π.: Με μεγάλη χαρά. Την αρχή της φετινής χρονιάς χαρακτηρίζει καταρχάς η εκπροσώπηση τεχνολογιών και η εμπορικής τους τοποθέτηση στην αγορά. Φέρνουμε στην Ελληνική αγορά την VideoPlaza μια τεχνολογική πλατφόρμα που κάνει δυνατό το monetization του Video περιεχομένου σε κάθε δυνατή digital πλατφόρμα και παράλληλα ξεκινάμε μία στρατηγική συνεργασία με την AdHeaven, με πρώτο αντικείμενο της συνεργασίας τα BubbleBoxClusters, μία εμπορική πρόταση που χρειάζεται μία παράγραφο από μόνη της. Επιπλέον φέτος έρχονται να προστεθούν σημαντικά properties από το χώρο των publishers. Ενδεικτικά η συνεργασία μας με το sintagestispareas.gr που είναι το μεγαλύτερο με διαφορά site για μαγειρική και το χαρακτηρίζουν δύο στοιχεία. Πρώτο στοιχείο η τεράστια επισκεψιμότητά του που είναι σταθερά πάνω από 1.000.000 μοναδικούς χρήστες το μήνα και δεύτερο η ενεργή κοινότητα χρηστών που διαθέτει, γεγονός που το κάνει μία μοναδική ευκαιρία διαδραστικής επικοινωνίας για κάθε προϊόν του χώρου. Επιπλέον μία νέα συνεργασία με τα sites της Προοπτικής Holdingς, stylewatch.gr&menslounge.gr στο χώρο του fashion&lifestyle, αποτελώντας ιδανικό περιβάλλον για όλα τα brands που στοχεύουν σε αντίστοιχα κοινά.
adb: Πείτε μας λοιπόν περρισότερα για αυτήν την δυναμική συνεργασία με την AdHeaven, προϊόν της οποίας είναι το Bubblebox Clusters. Tί ακριβώς προσφέρει αυτό το νέο μοντέλο διαφήμισης και τί άλλο επιφυλάσσει η συνεργασία με την AdHeaven;
Σ.Π.: Όπως είπα και νωρίτερα «Collective Power», πιστεύουμε στις συνεργασίες και τις στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις. Η συνεργασία μας με την AdHeaven είναι μία συζήτηση που ωριμάζει αρκετό καιρό και γίνεται τώρα πραγματικότητα. Πρακτικά τα παιδιά της Adheaven βάζουν την τεχνο- λογία και εμείς στην ADWEB διαμορφώνουμε την εμπορική στρατηγική και το προϊόν προς την αγορά. Πρώτο βήμα αυτής της συνεργασίας το Bubbleebox Clusters. Τί είναι αυτό; Μία νέα μορφή διαφήμισης που έρχεται να δώσει μία μοναδική ευκαιρία engagement του κάθε προϊόντος με τον εν δυνάμει αγοραστή του. Πρόκειται για «in-text» advertising που συνδυάζει τα καλά δύο κόσμων. Των «keywords» και της «display» επικοινωνίας. Στην πράξη έχουμε έρθει σε συμφωνία με τους μεγαλύτερους publisher του ελληνικού internet που μας επιτρέπουν να εφαρμόζουμε το συγκεκριμένο εμπορικό μοντέλο στα sites τους με όχημα την τεχνολογία Bubblebox. To Bubblebox Clusters κάνει δυνατή την contextual στόχευση, επιλέγοντας τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά για τον κάθε διαφημιζόμενο σε συναφές με την επικοινωνία του περιεχόμενο και δίνοντας του την ευκαιρία να επικοινωνεί με έναν μοναδικά αποτελεσματικό τρόπο με το κοινό του. Η όλη μέθοδος εξασφαλίζει ένα πράγμα: Αποτελέσματα.Για αυτό τον λόγο πουλάμε την συγκεκριμένη τεχνολογία με Cost.Per.Click. Ο διαφημιζόμενος δηλαδή πληρώνει μόνο για τα clicks που παραδίδονται. Πρέπει να τονίσω εδώ δύο σημεία: Πρώτον η τεχνολογία επιτρέπει στον διαφημιζόμενο να μετράει τα clicks με την δική του πλατφόρμα και άρα να είναι 100% σίγουρος για το αποτέλεσμα που του παραδίδεται. Αυτή την εγκυρότητα δεν την παρέχει κανένα άλλο σύστημα CPC. Δεύτερον με το «safecontent», που είναι χαρακτηριστικό του BubbleboxClusters, ο διαφημιζόμενος είναι ασφαλής ότι δεν θα δει την επικοινωνία του κάπου που το περιβάλλον θα είναι αρνητικό. Έτσι για παράδειγμα μία εταιρεία τηλεφωνίας δεν θα δει την διαφήμιση της σε ένα άρθρο με αρνητικό περιεχόμενο, γεγονός που στις άλλες ανταγωνιστικές πλατφόρμες είναι πιθανότατο να συμβεί. Πιστεύω ακράδαντα ότι τα BubbleBox Clusters προσφέρουν μία μοναδική ευκαιρία επικοινωνίας και πρακτικά θα μπορούσαν να αποτελούν το ιδανικό συμπλήρωμα κάθε digital καμπάνιας οποιουδήποτε προϊόντος. Αξίζει ένα click στο bubblebox.gr/clusters για όποιον θέλει να μάθει περισσότερα ή και ένα τηλέφωνο στην ADWEB, που έχει την συνολική εμπορική διαχείριση.
adb: Πόσα μέσα αντιπροσωπεύει πλέον η ADWEB; Σε ποιο κοινό απευθύνονται και ποιες συνέργειες μπορούν να δημιουργηθούν μεταξύ τους;
Σ.Π.: Αντιπροσωπεύουμε πάνω από 20 sites, με ένα συνολικό διαθέσιμο δυναμικό που ξεπερνάει τον μήνα τους 3.500.000 μοναδικούς επισκέπτες και τα 100.000.000 pageviews. Στρατηγική συνεργασία μας είναι το games.gr, ένα μοναδικό site «online entairtenment», που προσελκύει ένα ευρύτατο κοινό από παιδιά και νέους 15-24 έως και ανθρώπους 40+. Η πολυσυλλεκτικότητά του φαίνεται και από την τεράστια επισκεψιμότητα, με πάνω από 5.000.000 επισκέψεις και 900.000 μοναδικούς χρήστες τον μήνα. Επιπλέον το e-radio.gr, το μεγαλύτερο ελληνικό portal για όποιον ακούει ραδιόφωνο στο web. Πάνω από 1.000.000 μοναδικοί επισκέπτες κάθε μήνα, χρόνος παραμονής που ξεπερνά τα 50 λεπτά της ώρας και ένα CTR πέρα από κάθε προσδοκία σε display επικοινωνία, που πρέπει να το δοκιμάσει κανείς για να το πιστέψει. Το avopolis.gr, με τα «αδελφάκια» movieworld.gr & platform.gr, ένα ορόσημο στο ελληνικό internet και την μουσική σκηνή της χώρας. Δεν νοείται προϊόν που δραστηριοποιείται online και επενδύει στους νέους και την μουσική και δεν χρησιμοποιεί το avopolis. Ακόμα το neolaia.gr, το μεγαλύτερο νεανικό site με την πιο ενεργή κοινότητα στο ελληνικό internet. Τέλος έχουμε μία σειρά από sites που αποτελούν μοναδικές ευκαιρίες επικοινωνίας, όπως το culturenow.gr & elculture.gr, δίνοντας πρόσβαση σε ένα κοινό πολύ υψηλού κοινωνικοοικονομικού προφίλ που το ενδιαφέρει ο πολιτισμός,το econews.gr το, μεγαλύτερο περιβαλλοντικό site στην Ελλάδα, τα nistikoarkoudi.gr & gourmed.gr που είναι sites μαγειρικής με ευκαιρίες δημιουργικής προβολής και φυσικά το inews.gr, ο μεγαλύτερος aggregator ειδήσεων με πάνω από 1.500.000 μοναδικούς επισκέπτες κάθε μήνα. Πρέπει να τονίσω ότι η πλειοψηφία των sites που αντιπροσωπεύουμε συμμετέχει στη έρευνα της Nielsen προκειμένου να έχει ο κάθε ενδιαφερόμενος μία διάφανη και αξιόπιστη εικόνα τόσο των στοιχείων επισκεψιμότητας όσο και των δημογραφικών και ψυχογραφικών δεδομένων. Το ότι είμαστε δίκτυο μας επιτρέπει να αντιμετωπίζουμε πρακτικά την αγορά με ένα σημαντικό εύρος προσφοράς και να καλύπτουμε κάθε ανάγκη, είτε αφορά δημιουργική πρόταση είτε αφορά πρόταση κόστους.
adb: Ποιό θα λέγατε πως είναι το πλεονέκτημα της ADWEB έναντι του ανταγωνισμού;
Σ.Π.: Αξίζει να επισημανθεί ότι στην online αγορά επικοινωνίας ο ανταγωνισμός είναι ευρύτατος, καθώς προέρχεται και εκτός των ελληνικών γεωγραφικών συνόρων. Η ADWEB λοιπόν έρχεται να προσφέρει ένα μεγάλο διαθέσιμο inventory, ένα μεγάλο φάσμα διαφορετικών κοινών και ενδιαφερόντων, τεχνογνωσία στον χώρο των media και τέλος, μοναδικούς τρόπους προσέγγισης του κοινού με δημιουργικές ενέργειες, που προσφέρουν αποτέλεσμα και όχι απλά και μόνο «banner advertising». Πουλάμε σε CPM, όσο και σε CPC και διαθέτουμε όλες τις έρευνες και τις τεχνολογίες προκειμένου να πάρει ο πελάτης αξιόπιστα αποτελέσματα. Τέλος είμαστε ευέλικτοι και για αυτό προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες του πελάτη μας.
adb: Γιατί να επιλέξει την συνεργασία με την ADWEB α) ένας publisher b) ένας διαφημιζόμενος;
Σ.Π.: Όλοι ψάχνουν στην σημερινή εποχή για χειροπιαστά αποτελέσματα. αυτό υποσχόμαστε στους συνεργάτες publishers όσο και στους πελάτες μας διαφημιζόμενους και διαφημιστικές εταιρείες. Πιο συγκεκριμένα για τους publisher η πρόταση μας αποτελείται από τρία συστατικά: α. Βλέπουμε τον καθένα ξεχωριστά και όχι απλά ως μέρος ενός καναλιού με πολλά sites β. Διαφάνεια στην σχέση μας και στις συναλλαγές μας με την αγορά και τέλος αποτελέσματα, αποτελέσματα, αποτελέσματα. Για τους διαφημιζόμενους έχουμε μία πρόταση, προσφέρουμε μετρήσιμα αποτελέσματα με δημιουργική και διαφοροποιημένη επικοινωνία, στο βέλτιστο κόστος.
adb: Ποιό είναι το σχόλιο σας τόσο για το παρόν όσο και το μέλλον της αγοράς online διαφήμισης στην Ελλάδα; Τί χρειάζεται για να κατορθώσει να ανταποκριθεί στις (υψηλές)προσδοκίες που υπάρχουν για αυτή;
Σ.Π.: Νομίζω ότι το κύριο χαρακτηριστικό της ελληνικής online αγοράς είναι ότι βασίζεται, σε ένα μεγάλο μέρος της, σε παλαιές και παγιωμένες δομές. Το γεγονός αυτό -σε συνάρτηση με την κρίση που διέρχεται η χώρα- έχει καθηλώσει την online διαφήμιση σε χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και σε ρόλο κομπάρσου. Προκειμένου να αλλάξει αυτό, πρέπει να ενθαρρυνθεί η νέα επιχειρηματικότητα (πιστεύω ότι στην ADWEB παίζουμε έναν θετικό ρόλο σε αυτό), να αλλάξουν ταχύτητα και τρόπο προσέγγισης οι μεγάλοι οργανισμοί και να πιστέψουν περισσότερο στις συνέργειες και στην εξωστρέφεια. Δεν ωφελεί να επενδύονται χρήματα μόνον για την μικρή -έτσι και αλλιώς- ελληνική αγορά, αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε και άλλες αγορές. Πόσα ειδησεογραφικά sites «σηκώνει» η αγορά μας για παράδειγμα; Γιατί δεν επενδύονται κεφάλαια σε πιο φρέσκες ιδέες; Γιατί σκεφτόμαστε μόνο ελληνικά όταν ο ξένος ανταγωνισμός είναι ήδη και με μεγάλο μερίδιο παρών; Η εξωστρέφεια πιστεύω ότι είναι το χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει κάθε σημερινή επιχείρηση, για να ατενίζει παρόν και μέλλον με αισιοδοξία. Ισχύει και για μας στην ADWEB, και θέλουμε να έχουμε και παρόν και μέλλον, πιστέψτε με.