Iδέες που φέρνουν αποτελέσματα
Iδέες που φέρνουν αποτελέσματαΓράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ
adb: Παρουσιάστε μας την econcept. Ποια είναι η πορεία της στην εγχώρια αγορά online marketing και ποια η φιλοσοφία της;
Σ.Σ.: Η econcept ιδρύθηκε το 1999 με σκοπό να εφαρμόσει επιτυχημένα concepts στο web. Με το ξεκίνημα είχε και την πρώτη επιτυχία. Δημιούργησε και διαχειρίστηκε το wineshop.gr για το οποίο έλαβε και τον χρυσό Ερμή ως το καλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα το 2002, αφήνοντας στη δεύτερη θέση την Eurobank και στην τρίτη θέση τον ΟΤΕ. Στην πορεία η εταιρεία εξελίχθηκε και έδωσε έμφαση στο online marketing και βρίσκεται πίσω από αρκετές επιτυχημένες καμπάνιες και concepts της αγοράς μας. Η φιλοσοφία μας είναι «κλεμμένη» από την παραδοσιακή διαφήμιση, μιας και φοίτησα εκεί για πάνω από 8 χρόνια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αλλά προσαρμοσμένη στα δεδομένα του μέσου (web, mobile etc). Με λίγα λόγια λειτουργούμε με μία απλή λογική: Insights, για το σωστό μήνυμα αφού και το μέσο μας επιτρέπει να φτάσουμε σε one to one επικοινωνία. Στρατηγική & 360 Concept, γιατί απλά ένα banner δεν θα μας φέρει τίποτε… Design, γιατί το μέσο μας επιτρέπει. Τεχνολογία, για να λειτουργούν οι ιδέες σωστά αφού και το μέσο θέλει …τον τεχνικό του. Αν ακολουθήσεις αυτή την λογική τότε έχεις και απτά αποτελέσματα.
adb: Ποιες ακριβώς υπηρεσίες προσφέρει η econcept; Πού θα λέγατε πως εξειδικεύεται;
Σ.Σ.: Όπως περιέγραψα και παραπάνω καλύπτουμε όλο τον κύκλο της online επικοινωνίας. Στρατηγική, Concepts, σχεδιασμό, υλοποίηση και διαχείριση. Η εξειδίκευσή μας είναι στα concepts. Μας αρέσει και είμα- στε πολύ καλοί στο να βρίσκουμε, αλλά και να υλοποιούμε ιδέες που φέρνουν αποτελέσματα στον πελάτη μας. Επίσης μας αρέσει να μην σκεφτόμαστε μόνο online αλλά τα concepts μας να έχουν και offline χαρακτήρα και αν το budget υπάρχει, προκαλούμε τον εαυτό μας αλλά και τον πελάτη να ακολουθήσει αυτόν το δρόμο. Απλά, είμαστε μία Online Διαφημιστική Εταιρεία.
adb: Θα θέλατε να αναφερθείτε λίγο σε κάποιες από τις συνεργασίες της εταιρείας;
Σ.Σ.: Έχουμε πολλές συνεργασίες με εταιρείες που μας έδωσαν τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε ενδιαφέροντα concepts και να φέρουμε σημαντικά αποτελέσματα. Μερικές από αυτές είναι οι εταιρείες Παπαδόπουλος ΑΒΕΕ, Sony Hellas, Campari, Nestlé, Intercatering, Segafredo, Φάγε, Hellastat και άλλοι.
adb: Ειδικής μνείας αξίζει κατά την γνώμη μου το «The Band Project». Τι ακριβώς περιελάμβανε η συγκεκριμένη δουλειά και ποια τα αποτελέσματα που έφερε;
Σ.Σ.: Η ιδέα του The Band Project βγήκε σε ένα brainstorming που κάναμε για τη σοκολάτα Crunch. Δεν τη συνεχίσαμε εκείνο το απόγευμα αλλά ένα μήνα μετά και αφού η ιδέα μας για την Crunch, εγκρίθηκε και πήρε το δρόμο της υλοποίησης επανήλθα στην ομάδα μου και βάλαμε μπροστά να υλοποιήσουμε το The Band Project. Πρόκειται για ένα βήμα για νέες μπάντες που θέλουν να παίξουν τη μουσική τους και να κάνουν «τα πρώτα βήματα για το όνειρο», όπως λέει και το slogan του project. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα activation το οποίο περιλαμβάνει microsite, social media, branded video content (web series), συναυλίες. Καταφέραμε και είχαμε την υποστήριξη σημαντικών προϊόντων, όπως AMITA MOTION, SONY, FRIDAY’S, ΓΕΜΙΣΤΑ ΠΑΠAΔΟΠΟΥΛΟΥ & N’JOY. Τα αποτελέσματα του ήταν σημαντικά και συνεχίζουν να είναι καθώς συνεχίζουμε με το The Band Project ΙΙ (2012) και με νέα προϊόντα για την υποστήριξη του. Προσελκύσαμε πολλούς fans (11.393) μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα 3 μηνών, είχαμε πάνω από 18.500 ψήφους στη διαδικασία επιλογής της μπάντας-νικητή, πάνω από 400 tweets, 6 συναυλίες, πάνω από 100.000 views των videos, 100 μπάντες συμμετοχές με τραγούδια τους, 7.500 data capture μέσα από τους διαγωνισμούς μας (όνομα, κινητό & email) σημαντικό after publicity, σημαντικές συμμετοχές στο web series όπως του Δημήτρη Κοργιαλά, του Μύρωνα Στρατή & της Salina και συνεχίζουμε…!!!
adb: Ποιο θα λέγατε πως είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας; Τι την κάνει να ξεχωρίζει;
Σ.Σ.: Η αφοσίωση που έχουμε στο να φέρουμε αποτελέσματα για το προϊόν και τον πελάτη μας, είτε υλοποιούμε μία καμπάνια, είτε διαχειριζόμαστε τα social media του. Πάντα ζητώ και ορίζουμε με τον πελάτη μας, στόχους αριθμητικούς ώστε να μπορούμε να έρθουμε μετά και να πούμε πετύχαμε αυτό. Μας αρέσει να μετράμε την επιτυχία μας και αφού και το ίδιο το μέσο μας το επιτρέπει, το κάνουμε σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό. Ξέρετε, πολλές φορές προτείνουμε στον πελάτη να ανταμειφθούμε βάσει αποτελεσμάτων, εντυπωσιάζει ίσως αλλά λειτουργεί με δίκαιο τρόπο για όλους.
adb: Πώς θα κινηθεί η econcept στο άμεσο μέλλον; Υπάρχουν άλλα προγραμματισμένα σχέδια;
Σ.Σ.: Συνεχίζουμε την ανάπτυξη μας, αναλαμβάνουμε νέους πελάτες και νέα projects, συνεχίζουμε το The Band Project ΙΙ με πολλές νέες συνεργασίες αλλά και εξελίξεις, ετοιμάζουμε νέο concept web series σε συνεργασία με μεγάλο κανάλι, αλλά και μιλάμε με το εξωτερικό καθώς θέλουμε να προχωρήσουμε την ανάπτυξή μας πέρα από την Κύπρο και την Ελλάδα σε άλλες χώρες έχοντας όμως στις βαλίτσες μας μία μεγάλη εταιρεία του χώρου με την οποία είμαστε σε συζητήσεις. Περισσότερα στην επόμενη συζήτησή μας… (γέλια).
adb: Ποια είναι, κατά την γνώμη σας, η εικόνα της αγοράς internet marketing στη χώρα μας σήμερα; Πώς έχει επηρεαστεί ο χώρος του digital από τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες στη χώρα;
Σ.Σ.: Σε μία άλλη συνέντευξή μου πριν από καιρό είχα πει ότι η κρίση μας ευνοεί λόγω του ότι μετακινούνται budgets προς την online επικοινωνία. Πράγματι αυτό έγινε έντονα το 2011 και περιμένω να συνεχιστεί και το 2012. Όμως πέρα από τη μετατόπιση που έγινε και βοήθησε στην ανάπτυξη της αγορά μας, υπάρχει και το χρηματοοικονομικό σκέλος που λόγω της αβεβαιότητας στην Ελλάδα έχει κάνει την digital αγορά να έχει το εξής παράδοξο. Ανάπτυξη από την μία και θέληση για επένδυση αν θέλετε και από την άλλη, το αβέβαιο περιβάλλον στο οποίο λειτουργούμε αυτούς τους μήνες το οποίο «φρενάρει» την τάση αυτή. Η αγορά θέλει αλλά η αβεβαιότητα δεν αφήνει! Αυτή είναι η κατάσταση σήμερα. Μην με ρωτάτε για το μέλλον. Έχουν φροντίσει… να μην μπορούμε να κάνουμε μακροχρόνια πλάνα σε αυτήν την χώρα. Είμαι όμως από τη φύση μου αισιόδοξος και τελικά η αγορά μας θα δει «ξεκαθάρισμα» και περαιτέρω άνθιση.
adb: Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το μέλλον της αγοράς; Υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης και σε ποιους τομείς;
Σ.Σ.: Ναι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Πολλοί νέοι πελάτες μας μπήκαν το 2012 (!!!) στην εξερεύνηση της online επικοινωνίας. Χαρακτηριστικά να σας πω ότι μεγάλη πολυεθνική εταιρεία, πελάτης μας, μου είπε πριν από λίγες μέρες ότι το 2011 δεν είχε ούτε γραμμή online στην ανάλυση του budget της και το κάνει τώρα για πρώτη φορά. Το internet το είχαν στο others…! Φανταστείτε. Δεν είναι η μόνη εταιρεία που «ανακαλύπτει» και προσθέτει αυτή την περιβόητη γραμμή στο excel του budget της μέσα στο 2012. Επίσης όσες είχαν προχωρήσει νωρίτερα και είχαν δώσει βαρύτητα στο online, βλέπουμε ότι μεγαλώνουν αυτή την γραμμή και της δίνουν ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στο συνολικό σχεδιασμό της επικοινωνίας τους. Υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης και αν μου ζητάτε ένα τομέα να ξεχωρίσω αυτός θα είναι το video content & video advertising.