Δημόσιος τομέας: 16 εκατ. ευρώ παραμένουν στον «αέρα»
Δημόσιος τομέας: 16 εκατ. ευρώ παραμένουν στον «αέρα»Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΖΙΓΟΥ
Την ήδη βεβαρημένη κατάσταση επηρέασαν σημαντικά και οι εθνικές εκλογές τον περασμένο Οκτώβριο, καθώς οι αλλαγές ηγεσίας στα υπουργεία «φρέναραν» πολλά -δημόσια τουλάχιστον- spec με υψηλά κονδύλια, στα οποία ήλπιζε η αγορά προκειμένου να πάρει μια «ανάσα».
Πιο συγκεκριμένα, 15,8 εκατ. ευρώ είναι στον «αέρα» από πέντε διαγωνισμούς του Δημοσίου, οι οποίοι, αν και προκηρύχτηκαν από Ιούλιο έως και Σεπτέμβριο, μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου δεν είχαν καμία εξέλιξη, ούτε σε επίπεδο αξιολόγησης δικαιολογητικών. Στο παραπάνω κονδύλι, ωστόσο, θα πρέπει να προστεθούν ακόμη 10,9 εκατ. ευρώ από τρεις διαγωνισμούς οι οποίοι προκηρύχτηκαν επίσης το ίδιο χρονικό διάστημα, αλλά τελικά ακυρώθηκαν.
Στον ιδιωτικό τομέα η εικόνα είναι λίγο καλύτερη. Μπορεί τα κονδύλια για υπηρεσίες διαφήμισης ή για προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων να ήταν αρκετά περιορισμένα σε σχέση με τον υπόλοιπο χρόνο, ωστόσο, έστω και στην εκπνοή του 2009, ορισμένες εταιρείες κατάφεραν να «κερδίσουν» έναν ή και περισσότερους νέους πελάτες.
Δημόσιος τομέας: Στον «αέρα» 15,8 εκατ. ευρώ
Εξελίξεις στους δημόσιους διαγωνισμούς θα πρέπει να αναμένουμε από αυτή την εβδομάδα και μετά. Τα 15,8 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν σε πέντε διαγωνισμούς διεκδικούν πέντε εταιρείες, οι οποίες, μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντός τους, δεν έχουν καμία ενημέρωση για την εξέλιξη των διαγωνισμών. Πιο συγκεκριμένα, στο διαγωνισμό της Περιφέρειας Αττικής, οι εταιρείες Leo Burnett και Mass Athens διεκδικούν 10 εκατ. ευρώ για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας.
Στο διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας για το ΕΥΔ ΕΠΕΔΒΜ, αξίας 4,3 εκατ. ευρώ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι εταιρείες Mass Athens και Spot JWT. Ωστόσο, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, υπάρχει πιθανότητα ο διαγωνισμός να ματαιωθεί και επαναπροκηρυχθεί με κάποιες αλλαγές στο αντικειμένο του έργου. Στο spec της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΥΔ ΕΠΑΕ), Leo Burnett και Mass Athens διεκδικούν 4,2 εκατ. ευρώ.
Στο διαγωνισμό του Υπουργείου Απασχόλησης για την «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού», αξίας 4 εκατ. ευρώ, συμμετέχουν οι Ashley & Holmes και karamella. Τέλος, στο διαγωνισμό του ΚΕΕΛΠΝΟ, για την εκστρατεία πρόληψης του καπνίσματος και του αλκοόλ, οι εταιρείες karamella και Leo Burnett διεκδικούν το κονδύλι των 2,3 εκατ. ευρώ.
Εν αναμονή
Μέχρι στιγμής για τον Ιανουάριο έχουν προκηρυχθεί τέσσερις διαγωνισμοί του ΚΕΕΛΠΝΟ με συνολικό προϋπολογισμό 5,7 εκατ. ευρώ {εκστρατείες πρόληψης Καρδιαγγειακά και Μεταβολικά Νοσήματα 1,6 εκατ. ευρώ (σήμερα 11/1), για την πρόληψη του καρκίνου 1,6 εκατ. ευρώ (15/1), Λοιμωδών νοσημάτων 1,1 εκατ. ευρώ (21/1) και Ατυχημάτων και Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων 1,4 εκατ. ευρώ (25/1)}.
Ιδιωτικός τομέας: New Business στην εκπνοή του 2009
Στον ιδιωτικό τομέα, από την άλλη, μόλις τρία spec είναι σε εξέλιξη και αυτά διεξάγονται με περιορισμένο αριθμό εταιρειών, ενώ δύο spec διεξάγει και η Vivartia, αλλά με εταιρείες που είναι ήδη στο roster της. Πιο συγκεκριμένα, η Lidl διεξάγει κλειστό spec για το σύνολο της επικοινωνίας της, στο οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, συμμετέχουν 4 εταιρείες. Σε διερεύνηση της αγοράς βρίσκεται και η Starbucks για την ανάθεση του διαφημιστικού της λογαριασμού. Τέλος, διαγωνισμό branding διεξάγει το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο για δημιουργία ταυτότητας του νέου πολιτιστικού χώρου εκδηλώσεων που δημιουργήθηκε πλησίον του Κέντρου.
Σε ό,τι αφορά στους διαγωνισμούς της Vivartia, οι οποίοι διεξάγονται αποκλειστικά μεταξύ των εταιρειών που είναι στο roster της, ο ένας έχει αντικείμενο το λανσάρισμα των νέων μπισκότων 7 Days Deli Greek Biscuits, τα οποία προς το παρόν χειρίζεται η Spot JWT, και ο δεύτερος αφορά στις νέες οικονομικές συσκευασίες των γιαουρτιών Complet και Natural. Ωστόσο, για τον τελευταίο διαγωνισμό υπάρχουν εκτιμήσεις για «πάγωμα» των διαδικασιών.
Ωστόσο, υπήρχαν και new business με σημαντικούς πελάτες για κάποιες εταιρείες του κλάδου. Από αυτά ξεχώρισε, μεταξύ άλλων, η ανάληψη της επικοινωνίας των 7 Days Croissant Single από την DDB, έπειτα από πανευρωπαϊκό spec της Vivartia, η ανάθεση στη Frank για το λανσάρισμα του νέου e-shop GetitNow.gr, η ανάθεση της επικοινωνίας της Mercedes-Benz Hellas στην jnl+ και στην Pollen η προβολή του Πλαισίου. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί η ανάθεση υπηρεσιών Μarketing και Διαφήμισης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» στην κοινοπραξία Spot JWT/Publicom H&K/Advocate B-M.
Διαφήμιση | ||
Εταιρεία | Πελάτης | Σχόλιο |
Ad Hoc | Casino848.Com | Καμπάνια λανσαρίσματος στην Ελλάδα |
Admine | Αγνό και Κολιός | Σύνολο επικοινωνίας για το 2010 |
Artion | ΜΕΚΕ | Καραμέλες Botanical Candies |
Arrow | Max Perry | Σοκολατοποιία |
Ashley & Holmes | Aegean Power | Ολοκληρωμένη επικοινωνία |
attp | Χρυσή Ευκαιρία | Λανσάρισμα και στη Β. Ελλάδα |
D' Arcy Athens | Chartis | Νέο λογότυπο της AICG Greece |
Dart Communication | Domino's Pizza*, Nokian Tires, Πανεκδοτική | Ανάθεση από Anatron Food Services * |
DDB Athens | 7Days Croissant Single | Μετά από πανευρωπαϊκό spec της Vivartia |
Frank | Energa, GetitNow | Μετά από spec |
jnl+ | Athens Airways, Mercedes Benz-Hellas | Μετά από spec |
Live Press | Blue Air | Ρουμάνικη αεροπορική εταιρεία |
Paralos Creative | Marks & Spencer | Επέκταση συνεργασίας με outdoor καμπάνια |
Plano Ad | Carner | Αξεσουάρ αυτοκινήτου |
Pollen | Πλαίσιο, Μεταίχμιο*, Prestige** | Εκδοτικός Οίκος*, καλλυντικά** |
Spot JWT | Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών | Σε κοινοπραξία με τις Publicom H&K και Advocate/B-M |
Team Athens | Henkel Cosmetics | Διεθνής μετακίνηση |
Top Mage | VIP Time Italy | Εταιρεία ρολογιών |
UpSet! | Κορρές | Νέα σειρά Κερσετίνη & Βελανιδιά |
ΧL Advertising | Wonderbra, West Plaza*, Bed& Bath** | Σύνολο επικοινωνίας, ad hoc συνεργασία για τις γιορτές*, επιπλέον επικοινωνία των king Koil** |
PR | | |
Εταιρεία | Πελάτης | Σχόλιο |
About Media | Kapsaliana Olive Village Hotel | Παραδοσιακό ξενοδοχείο |
Action Hellas | Positive Energy | Εταιρεία φωτοβολταϊκών συστημάτων |
Advocate/B-M | Ημέρα του Μετανάστη | Υπουργείο Εσωτερικών |
Civitas Ketchum | Αττικό Πάρκο | Μετά από spec |
Connective WGSE | AMD, Stark Services* | Ενίσχυση παρουσίας στα ελληνικά ΜΜΕ, ολοκληρωμένο πρόγραμμα επικοινωνίας |
Concept Communication | Levi's, Greenteam | Πρόγραμμα επικοινωνίας |
Davlas & Partners | Euromedica Κοσμητική | Όμιλος Εuromedica |
Marianna Pagalos | Λαδικό | Εστιατόριο στη Θεσσαλονίκη |
MSPS-Per Se | IKEA | Προωθητική ενέργεια Γυάλινο Σπίτι |
North Star Com. | ΓΕΝΚΑ | Όλα τα brands του ομίλου |
Nostus Communications | CEO Clubs Greece | Λανσάρισμα στην Ελλάδα |
ProgressivePR | Estee Lauder, Τα/Σ Alpha*, Juice Couture**, Ferrari Store***, Rakas Group****, BingBang*****, Real News****** | Εορτασμός 5 χρόνων Pink Ribbon Bracelet, Παρουσίαση προγράμματος*, απευθείας ανάθεση**, Όμιλος Χαραγκιώνη***, απευθείας ανάθεση****, site δημοπρασιών, επετειακή εκδήλωση 1 χρόνου****** |
Re:Public | Exel Group | Εταιρική επικοινωνία |
V+O | Οίκος Canali, Beiersdorf Hellas*, Data Communication** | Εγκαίνια Boutique, μετά από spec*, μετά από spec**, |
Weber Sandwick | Nespresso, Neurosoft*,Spread -IT** | Μετά από spec, εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού*, Word of Mouth Marketing** |
Media | ||
Εταιρεία | Πελάτης | Σχόλιο |
Ira Media | Planus Stores | |
Mediatech | Mercedes-Benz Hellas | Μετά από spec |
Tempo OMD | Βήμα FM |
Branding | | |
Εταιρεία | Πελάτης | Σχόλιο |
Brandexcel | CDB Bank, Κρέμα Γάλακτος Δέλτα* | Εταιρική ταυτότητα, νέες συσκευασίες* |
Red Design | Post Insurance | Εταιρική ταυτότητα και επικοινωνία |