10 Χρόνια The Newtons Laboratory: Το όραμα που κέρδισε την αγορά
Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά
Η The Newtons Laboratory δημιουργήθηκε το 2011, μέσα στην καρδιά της τότε οικονομικής ύφεσης
αλλά και στο πλαίσιο μιας μεγάλης κρίσης στην εγχώρια αγορά επικοινωνίας. Ξεκίνησε σαν το όραμα
μιας μικρής τολμηρής ομάδας, αλλά χάρη στο προσωπικό της στίγμα και την ξεχωριστή φιλοσοφία της
κατόρθωσε να εξελιχθεί, παρά τις συνεχείς προκλήσεις του οικονομικού περιβάλλοντος, σε μια από τις
μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου στην Ελλάδα, με συγκεκριμένη δημιουργική ταυτότητα, σημαντικές
συνεργασίες και μεγάλες διακρίσεις εντός και εκτός συνόρων. Οι άνθρωποί της μίλησαν στο adbusiness για
τη δεκάχρονη αυτή διαδρομή αλλά και για όσα επιφυλάσσει το μέλλον, όχι μόνο για την εταιρεία αλλά και
για τον τομέα της διαφήμισης γενικά.
Κατερίνα Σάββα, Μanaging Director
Είμαστε ένα χωνευτήρι νέων αξιών, ανησυχιών αλλά και ταλέντων
Η Τhe Newtons Laboratory γεννήθηκε μέσα από μια κρίση στην ελληνική διαφημιστική αγορά και εξελίχθηκε σε μια από τις κορυφαίες εταιρείες του χώρου, διαγράφοντας την πορεία της μέσα σε μια δεκαετία γεμάτη δυσκολίες για την εγχώρια και διεθνή οικονομία και πραγματικότητα. Ποιες ήταν οι σημαντικότερες προκλήσεις της διαδρομής και πώς κατορθώνετε να τις αντιμετωπίζετε;
Οι Newtons γεννήθηκαν μέσα σε μια κρίση γενικότερης αμφισβήτησης, που διαπέρασε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Από την οικονομία μέχρι τον πολιτισμό. Ιδέες, αντιλήψεις και συστήματα βρέθηκαν ξαφνικά να συγκρούονται, σαν μια μάχη αυθόρμητων σχημάτων ανάμεσα στο «κόκκινο» και το «μαύρο». Τελικά, χρειάστηκε κάτι περισσότερο από το όραμα μιας μικρής τολμηρής ομάδας και το συμβολικό «κόκκινο μήλο» της αρχικής σκέψης. Από την πρώτη στιγμή μπήκαμε στον καυτό δημόσιο διάλογο που χαρακτήρισε την προηγούμενη δύσκολη δεκαετία. Ήμασταν κατά κάποιο τρόπο το προϊόν της κοινωνικής ζύμωσης που χαρακτήριζε τη συγκεκριμένη εποχή. Και τελικά, γίναμε ενεργοί αφηγητές των καιρών, όχι απλώς σχολιαστές αλλά καταλύτες στάσεων ζωής, μέσα από τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της επικοινωνίας που δημιουργούμε για τους πελάτες μας. Αναπτύξαμε πολύ γρήγορα κουλτούρα συμπερίληψης. Γι’ αυτό και είμαστε μια πολύ καλή ομάδα. Γίναμε ένα χωνευτήρι νέων αξιών, ανησυχιών αλλά και ταλέντων. Πετύχαμε να κάνουμε τη διαφορά, δίνοντας μάχες για το καινούργιο, με ανατρεπτική φλόγα και δυναμική εξωστρέφεια. Είναι αλήθεια ότι πολλές φορές σ’ αυτήν τη δεκάχρονη διαδρομή χρειάστηκε να ζυγίσουμε αντιδράσεις, να λυγίσουμε στερεότυπα, να βαδίσουμε πάνω στη λεπτή γραμμή που ενώνει την εμπορικότητα με την καινοτομία στην επικοινωνία. Το πετύχαμε χωρίς να κάνουμε εκπτώσεις στο δημιουργικό πνεύμα και κυρίως στα πιστεύω μας. Καταφέραμε πολλά, γιατί αντλούμε δύναμη από την ενσυναίσθηση. Καταλαβαίνουμε τους πελάτες μας, στεκόμαστε δίπλα τους και ερμηνεύουμε πάντα με προσοχή τον χρόνο. Γιατί οι αλήθειες τους είναι η επιτυχία τους.
Ποιος είναι ο στόχος για τη συνέχεια; Πού μπαίνει ο πήχυς για τον τζίρο, τους ανθρώπους, τους πελάτες της εταιρείας και σε τι βάθος χρόνου;
Οι Newtons είναι πάνω απ’ όλα ένας ζωντανός οργανισμός. Ψαχνόμαστε ασταμάτητα. Ανανεωνόμαστε μέσα από την εξωστρέφεια. Αφουγκραζόμαστε τις νέες αλήθειες που βρίσκονται εκεί έξω, ανανεώνουμε τη σκέψη μας και αναζητάμε συνεχώς το επόμενο τολμηρό βήμα. Η κοινωνία και φυσικά η αγορά αλλάζουν πια με ανεπάντεχα γρήγορους ρυθμούς. Και οι επιχειρήσεις έχουν πια μεγαλύτερες απαιτήσεις από τους συνεργάτες τους, ιδιαίτερα στον ευρύ χώρο της επικοινωνίας και της διαφήμισης. Θέλουν να ξεχωρίζουν και να το πετυχαίνουν με κάποιο σκοπό. Ένα purpose με κοινωνικά χαρακτηριστικά, που ταυτόχρονα περιγράφει την επόμενη μέρα. Τολμώ να πω ότι το αύριο είναι το νέο σήμερα. Το θέμα είναι πώς αντιλαμβάνεσαι αυτό που έρχεται, πόσο έγκαιρα το συνειδητοποιείς, πόσο καλά επεξεργάζεσαι την πληροφορία και πόσο αποτελεσματικά θα βάλεις στη δημόσια συζήτηση νέες λέξεις. Είναι οι φράσεις που με τη σειρά τους θα δημιουργήσουν τη διαφορετική κατάσταση στην καθημερινότητα. Αυτή είναι για εμάς τους Newtons και η μοναδική μαγεία της δικής μας επικοινωνίας. Τώρα, αν με ρωτάτε αν και πόσο θα μεγαλώσουμε, πότε θα μεγαλώσουμε, η απάντηση κρύβεται στο νόμο της βαρύτητας. Και στη σχετικότητα του σύμπαντος…
Αντρέας Γρηγοριάδης, Creative Head
Aναζητούσαμε την ουσία από την πρώτη στιγμή με πολύ μαχητικότητα
Ποιο είναι το στοιχείο που συνδέει τις καμπάνιες της Τhe Newtons Laboratory όλα αυτά τα δέκα χρόνια; Ποια είναι η φιλοσοφία της, η κουλτούρα της για τη δημιουργικότητα, η οποία αντικατοπτρίζεται στις δουλειές της;
Οι Newtons είναι πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι, με διαφορετικές προσωπικότητες από διαφορετικά backgrounds και με διαφορετικές ιστορίες. Τίποτα το ασυνήθιστο μέχρι εδώ. Το παράδοξο είναι ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι από πολύ νωρίς συγκλίναμε, όχι τόσο από μια εταιρική γραμμή αλλά από το ίδιο μας το ένστικτο. Συμφωνήσαμε αβίαστα, χωρίς καν να το πολυσυζητήσουμε, ότι μέσα στη διαφορετικότητά μας έχουμε πολλές κοινές αξίες, αντιλαμβανόμαστε με τον ίδιο τρόπο τι είναι σημαντικό, τι είναι σωστό, τι είναι καινούργιο και, κυρίως, ανακαλύψαμε ότι έχουμε πολύ κοινή αντίληψη και κατανόηση του τι συμβαίνει. Όχι απλώς στη διαφήμιση, αλλά συνολικά στον κόσμο. Αυτό είχε δύο κύρια αποτελέσματα. Πρώτον, έβαλε στη δουλειά μας ένα στίγμα. Πολλές φορές αναγνωρίσιμο από την αγορά μας. Και το έβαλε σε ένα πολύ μεγάλο επικοινωνιακό εύρος. Σε πολύ διακριτά μεταξύ τους θέματα, που απαιτούσαν άλλη προσέγγιση και διαφορετικό ύφος το ένα από το άλλο. Πάντα προσπαθούσαμε να έχουμε ένα συγκεκριμένο στίγμα και λιγότερο ένα συγκεκριμένο στυλ. Ίσως γιατί το δεύτερο ενέχει τον κίνδυνο της επανάληψης. Δεύτερον, μας έκανε να βλέπουμε τη δουλειά μας ως μια προέκταση της κοινωνίας των ανθρώπων και των θεμάτων τους. Εδώ θέλει λίγο προσοχή. Το να ξέρεις τις «ταμπέλες» των θεμάτων είναι εύκολο. Είναι σαν να διαβάζεις τον κατάλογο ενός εστιατορίου και να νομίζεις ότι έμαθες μαγειρική. Το να ζεις την πραγματικότητά τους και κατά συνέπεια να βρίσκεις την αληθινή τους έκφραση, είναι αρκετά πιο πολύπλοκο. Στους Newtons αναζητούσαμε την ουσία από την πρώτη στιγμή, και το κάναμε με πολύ μαχητικότητα. Το καταφέραμε αρκετές φορές. Όχι πάντα, απλώς αρκετές φορές. Αυτό έφερε στους πελάτες μας αποτελέσματα, μας έδεσε μαζί τους, και έμαθε σε μας ότι αν ποτέ αποκοπούμε από αυτά τα στοιχεία, αν πάψουμε να έχουμε πίστη, ρώμη και πειθώ και μπούμε σε έναν γυάλινο κόσμο, τότε θα σταματήσουμε να είμαστε χρήσιμοι και θα κατεβάσουμε μόνοι μας το όνομά μας από την πόρτα.
Πόσο δύσκολο είναι για μια διαφημιστική να μην την αφήνουν πίσω οι εξελίξεις, να προτείνει και να υλοποιεί ιδέες που εκφράζουν πραγματικά την εποχή και όχι μόνο προσπαθούν να συμβαδίζουν με αυτήν; Θα γίνει ακόμη πιο δύσκολο στην επόμενη δεκαετία;
Δεν νομίζω ότι ο κίνδυνος είναι να χάσουμε τις εξελίξεις ή τις ιδιαιτερότητες της εποχής που ζούμε από έλλειψη κατανόησης. Αντιθέτως, το μέλλον μας έχει προειδοποιήσει με μεγάλη σαφήνεια. Μας έχει πει ποια είναι τα θέματά του και ποιες είναι οι προτεραιότητές του. Τόσο εμείς όσο και οποιαδήποτε σοβαρή εταιρεία αυτά τα ξέρει. Ο δικός μας ρόλος και η πραγματική δυσκολία είναι πώς συμβάλλουμε στις αλλαγές. Πώς βοηθάμε αυτούς που μας εμπιστεύονται να βρουν τη σωστή θέση με τον σωστό τρόπο σε αυτήν τη μετάβαση που γίνεται συνολικά στον κόσμο. Κάτι που συχνά ξεχνάμε μέσα στην πυκνή ροή της δουλειάς, είναι ότι η επικοινωνία έχει δύναμη, μιλάει σε εκατομμύρια ανθρώπους, και οι ιδέες είναι η γλώσσα της. Εμείς οφείλουμε να καθορίσουμε με γενναίες σκέψεις το καινούργιο, αυτό που αναμφίβολα έρχεται, και να πάρουμε αξιακή θέση μέσα σε αυτό. Όχι απλώς να το παρακολουθούμε με την πενιχρή ικανοποίηση ότι δεν το χάσαμε, δεν μας ξέφυγε. Αυτή η ουσιαστική συμβολή είναι το δύσκολο κομμάτι της εξίσωσης. Εμείς δουλεύουμε πολύ πάνω σε αυτό. Αναθεωρούμε με ευκολία δικές μας απόψεις που ήταν σωστές χτες αλλά δεν λένε τίποτα σήμερα, συνομιλούμε και μαθαίνουμε από ανθρώπους που δεν έχουν σχέση με τα στενά όρια της δουλειάς μας, γινόμαστε πιο μαχητικοί και πιο περίεργοι για τα πάντα. Γιατί τον προορισμό τον ξέρουμε. Αλλά ο καλύτερος δρόμος για να φτάσουμε εκεί δεν είναι τόσο προφανής. Και σίγουρα δεν είναι ο πιο ταξιδεμένος.
Γιάννης Σορώτος, Deputy Creative Head
Δέκα χρόνια τώρα πολεμάμε στο πλευρό των πελατών μας
Ποιες καμπάνιες ξεχωρίζετε σε αυτή την πρώτη δεκαετία της εταιρείας και πώς συνέβαλαν οι πελάτες στη διαμόρφωσή τους; «Πολεμήσατε» για να «πουλήσετε» τις ιδέες σας που ξεχώρισαν;
Θα ξεκινήσω από τη δεύτερη ερώτηση. Δέκα χρόνια τώρα πολεμάμε στο πλευρό των πελατών μας, δεν πολεμήσαμε στιγμή μόνο και μόνο για να πουλήσουμε τις ιδέες μας. Αυτές οι μάχες, λοιπόν, μας έφεραν σε ένα σήμερα που κάθε πελάτης μας έχει καμπάνιες για τις οποίες είμαστε περήφανοι, κι εμείς κι εκείνοι. Από τον πιο μεγάλο έως τον πιο μικρό. Και όχι σε ένα είδος, όχι σε έναν τομέα, όχι σε ένα μέσο. Τηλεοπτικά, ενέργειες, καταχωρίσεις, outdoor, ραδιοφωνικά που έχουν αναγνωριστεί σε Ελλάδα και εξωτερικό. Παρ’ όλα αυτά, όντως κάποιες έχουν ξεχωριστή θέση στην πορεία μας, για διαφορετικούς λόγους η καθεμιά. Δεν μπορώ να μην ξεκινήσω από την πρώτη-πρώτη, από εκεί που ξεκινήσαμε, με τον Αγαπούλα και τον Τάκη Σπυριδάκη. Ίσως η πρώτη μας μεγάλη καμπάνια με μια σειρά ταινιών που στηριζόταν (και) στην επικαιρότητα. Για τη Wind και οι επόμενες δουλειές, η «Ληστεία», που μας έφερε τις πρώτες μας διεθνείς διακρίσεις, και αμέσως μετά «οι Συνηθισμένοι Άνθρωποι». Η καμπάνια του Johnnie Walker «Keep walking Greece» με την Ελλάδα στα «κάτω» της και εμάς να κερδίζουμε ένα διαγωνισμό στον οποίο «έπαιζαν» και εταιρείες από το εξωτερικό. Τράπεζα Πειραιώς με τον «Μάνο Σέργιο», που για πρώτη φορά παγκοσμίως ο coach μιας εθνικής κάλεσε μη υπαρκτό πρόσωπο, και φυσικά «οι Μπούφοι». «Μπαλκόνια», «Καθηγητής», με Γιάννη Ζουγανέλη, και «Σύνθημα» της Εθνικής στο Μουντιάλ για το Πάμε Στοίχημα. «Θείος» για το Τζόκερ. #apotalidl μια πραγματικά τολμηρή καμπάνια που άλλαξε τον τρόπο που ο κόσμος βλέπει τον πελάτη μας αλλά και το «Παιδί που αρνείται να μεγαλώσει». «Ρομποτάκι» και «Τα στοιχεία της φύσης» για την Prοtergia. «Το Στοίχημα», η καμπάνια του Γιάννη και του Κώστα Αντετοκούνμπο για το Milko. «Είχες και στο χωριό σου Black Friday» για τον Κωτσόβολο και «Η ζωή είναι πάντα μπροστά» για την ΝΝ. Μέσα σε όλα αυτά είναι αδύνατον να μη συμπεριλάβω την πρόσφατη καμπάνια του εμβολιασμού. Όχι μόνο τις ταινίες όπως η «Μάσκα» και το «Ραντεβού» αλλά για τη στρατηγική πίσω από ένα τόσο σημαντικό θέμα, για τις ενέργειες, το branding, τις διαφημίσεις κτλ για μια καμπάνια που κάνεις μία φορά στη ζωή σου. Και για να κλείσει ο κύκλος, βάζω και τη «Διάρρηξη» της Wind, που απέσπασε μια σειρά από βραβεία και διακρίσεις.
Αλλάζει ο τρόπος που πρέπει να μιλούν τα brands στο κοινό και ως εκ τούτου η διαφήμιση και η επικοινωνία τους; Οδηγούν σε νέες κατευθύνσεις τη δημιουργικότητα η ψηφιακή εποχή αλλά και οι κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις; Πώς καθορίζουν όλα αυτά την κατεύθυνση που έχει αποφασίσει να ακολουθήσει για τη συνέχεια η The Newtons Laboratory;
Φυσικά και αλλάζει ο τρόπος που μιλάνε τα brands. Φαντάζεστε να μην άλλαζε; Φαντάζεστε να έμεναν όλα ίδια; Θα κόβαμε φλέβες από ανία. Αλλάζει ο τρόπος που πρέπει να μιλήσουν τα brands, γιατί αλλάζει η κοινωνία, αλλάζουν τα σημαντικά θέματα. Οπότε εδώ στεκόμαστε μπροστά σε δύο διαφορετικά πράγματα: Ο λόγος που επικοινωνείς και τα μέσα στα οποία απλώνεις την επικοινωνία σου. Όσον αφορά στα μέσα, καλό είναι να μην είμαστε όπως οι ιθαγενείς στα καθρεφτάκια. Ποτέ το μέσο δεν ήταν η ιδέα. Και τις φορές που ήταν, ξεπεράστηκε την πρώτη φορά που έγινε. Χρειάζεται να τα ξέρουμε, όχι να τα θεοποιούμε. Άρα μαθαίνουμε τα μέσα και προχωράμε. Ο λόγος, όμως, είναι κάτι πολύ σημαντικότερο. Οι αλλαγές που ζούμε είναι μοναδικές. Κάποιες για καλό κι άλλες για κακό. Για παράδειγμα, η ισότητα και η κλιματική αλλαγή. Και εμείς, όπως πάντα, είμαστε εκεί με το μεγαλύτερο όπλο μας, τις ιδέες μας. Η ιδέα δεν πεθαίνει ποτέ. Όχι μόνο στη διαφήμιση. Απλά για να έρθει η σωστή ιδέα που απαντάει στις ανάγκες της εποχής, εμείς δημιουργούμε τις βάσεις και τις προϋποθέσεις που θα μας βοηθήσουν να τη βρούμε. Ξαναβλέπουμε τις δομές του δημιουργικού, δυναμώνουμε όσο ποτέ το planning μας και δημιουργούμε νέα τμήματα, όπως αυτό της Καινοτομίας και Τεχνολογίας, που όλα όμως συνεργάζονται για έναν κοινό σκοπό, ένα κοινό καλό, την ιδέα.
The Νewtons Laboratory
Πάντα πρώτοι στην αιχμή κάθε εποχής
Όλα όσα συνέβησαν στην ξεχωριστή ημερίδα με την οποία οι Newtons
γιόρτασαν 10 χρόνια γεμάτα δημιουργική ανησυχία, διαφορετικότητα
και πρωτοπορία.
Για τη The Νewtons Laboratory όλα ξεκίνησαν πριν από δέκα χρόνια. Χρειάστηκε το όραμα μιας μικρής τολμηρής ομάδας και ένα μήλο. Η εταιρεία απέδειξε πως είναι αλήθεια ότι αρκεί να πέσει ένα μήλο για να ξεκινήσει κάτι σπουδαίο. Κάπως έτσι έμεινε στην ιστορία ο Sir Isaac Νewton. Στη δική μας περίπτωση, το μήλο έμεινε στη μηλιά. Που με τη σειρά της άνθισε, γεννώντας πολύ περισσότερα μήλα. Και πολύ περισσότερους Newtons.
Οι Newtons -αυτός είναι ο όρος που χρησιμοποιούν για να περιγράψουν τον εαυτό τους- οι άνθρωποι της εταιρείας- γεννήθηκαν σε μια δύσκολη εποχή, γεμάτη προκλήσεις και αμφισβήτηση. Είναι αλήθεια ότι κάθε εποχή που ζούμε λειτουργεί με την ακρίβεια του κανόνα, αλλά εξελίσσεται με τον απροσδόκητο χαρακτήρα της φύσης. Αναδεικνύει τα δικά της επίκαιρα θέματα, επιβάλλει τις δικές της γνήσιες αξίες, τους δικούς της σύγχρονους σκοπούς. Είναι αυτά ακριβώς τα στοιχεία που τελικά οδηγούν στην πρόκληση και απαιτούν το νέο. Την καινούργια διαφημιστική σκέψη.
Στους Newtons, αυτό είναι κάτι που γνώριζαν από την πρώτη μέρα. Πείτε το τύχη, ταλέντο, φυσικό ένστικτο ή εταιρική κουλτούρα, αλλά είναι ακριβώς αυτή η κατανόηση της εποχής, που τους βοήθησε να ξεχωρίσουν μέχρι και σήμερα. «Διαβάσαμε με προσοχή τον χρόνο, και ανταποκριθήκαμε με ιδέες που κάνουν τη διαφορά. Που προσθέτουν καινούργιες λέξεις στη γλώσσα των καιρών. Που, πάνω απ’ όλα, μάχονται για το καινούργιο και ανακαλύπτουν με τον δικό μας μαγικό τρόπο, τη δύναμη που κρύβεται μέσα σε κάθε αλήθεια», σημειώνουν.
Έτσι, λίγο πριν από το κλείσιμο του 2021, η εταιρεία γιόρτασε δέκα χρόνια γεμάτα δημιουργική ανησυχία, διαφορετικότητα και πρωτοπορία με μια ξεχωριστή ημερίδα. Φωτισμένη από την ανατρεπτική φλόγα και τη δύναμη της ανήσυχης εξωστρέφειας, που κάνουν τους Newtons πραγματικά μοναδικούς.
Διαφορετικοί χαρακτήρες και προσωπικότητες, φωνές σκέψης, αντιλήψεων και τάσεων, «αναμείχθηκαν» με στελέχη της εταιρείας. Δέθηκαν σε ένα ενδιαφέρον line-up που ζύμωσε τη σκέψη και ξεκλείδωσε το πνεύμα, καλωσορίζοντας την «αλήθεια» της νέας εποχής που ανοίγεται μπροστά μας.
Γι’ αυτή την αλήθεια, αλλά και τη δική τους αλήθεια, μίλησαν και οι καλεσμένοι, ο Nils Leonard, ιδρυτής της Uncommon London, o Νικόλας Αλαβάνος, CEO - Executive Producer Filmiki, ο Larry Gus, Musician, ο Στράτος Φαναράς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Metron Analysis, η Νάντια Αργυροπούλου, ανεξάρτητη επιμελήτρια εκθέσεων και θεωρητικός τέχνης, και ο Συρράκος Ιωάννης Κέσεν-Δανάλης, Rainbow School. Έδωσαν την ευκαιρία στους ανθρώπους της εταιρείας να αφουγκραστούν τι γίνεται «εκεί έξω». Να το επεξεργαστούν και να το εξελίξουν σε τροφή για έμπνευση.
Και οι Newtons αυτό ξέρουν να κάνουν! Να κρατάνε τις πόρτες τους ανοιχτές στο νέο και να αλλάζουν τον κόσμο με μια ιδέα. Να στηρίζουν ο ένας τον άλλον, τη δουλειά τους αλλά και τους πελάτες τους. Με όλες τους τις δυνάμεις. «Good times. Bad times… But in charge of times», είναι το σύνθημά τους και όπως μας σημείωσαν στο περιθώριο της εκδήλωσης, «είναι αυτό που κάνουμε εδώ και δέκα χρόνια. Να φτάνουμε πάντα πρώτοι στην αιχμή κάθε εποχής. Και μαζί θα το κάνουμε ακόμα καλύτερα τα επόμενα δέκα. Γιατί όχι, και για πολύ περισσότερα».
Ίσως όμως ακόμη καλύτερα να μας τα εξηγήσει το «μανιφέστο» των Newtons, το οποίο μοιράστηκαν μαζί μας. Μάλλον δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο:
«Good times. Bad times… But in charge of times.
Γυρνάμε σκηνές πρωινού στη μέση της νύχτας, δημιουργούμε καλοκαιρινές καμπάνιες τον χειμώνα και σκεφτόμαστε τα Χριστούγεννα όταν είναι ακόμα καλοκαίρι.
Είναι αλήθεια.
Στη διαφήμιση, ο χρόνος είναι σχετικός.
Όμως ο χρόνος έξω από τη διαφήμιση μόνο σχετικός δεν είναι.
Το αντίθετο.
Κάθε εποχή που ζούμε λειτουργεί με την ακρίβεια ενός κανόνα και εξελίσσεται με τον απροσδόκητο χαρακτήρα ενός φυσικού φαινομένου.
Κάθε εποχή αναδεικνύει τα δικά της μεγάλα επίκαιρα θέματα, επιβάλλοντας παράλληλα τις δικές της γνήσιες αξίες, τους δικούς της σύγχρονους σκοπούς.
Και αναζητάει μια καινούργια δημιουργική σκέψη, ακριβώς πάνω της.
Στους Newtons, αυτό είναι κάτι που ξέραμε από την πρώτη μας μέρα.
Πείτε το τύχη, ταλέντο, φυσικό ένστικτο ή εταιρική κουλτούρα, αλλά είναι ακριβώς αυτή η κατανόηση της εποχής, που μας βοήθησε να ξεχωρίσουμε μέχρι και σήμερα, ημέρα 3.765 της λειτουργίας μας. Διαβάσαμε με προσοχή τον χρόνο, και ανταποκριθήκαμε με ιδέες που κάνουν τη διαφορά.
Αυτές τις ιδέες πάντοτε θα αναζητάμε.
Τις ιδέες που προσθέτουν καινούργιες λέξεις στη γλώσσα των καιρών, που μάχονται για το καινούργιο. Και ανακαλύπτουν με μαγικό τρόπο τη δύναμη που κρύβεται μέσα σε κάθε αλήθεια.
Και όπως αρκεί να πέσει ένα μήλο για να γεννηθεί κάτι σπουδαίο, δεν μπορείς να είσαι ένας Νεύτωνας, αν δεν πιστεύεις σε αυτήν την απλή αρχή: Μπορεί οι εποχές να δείχνουν τον δρόμο των πραγματικών ιδεών, αλλά και οι πραγματικές ιδέες με τη σειρά τους, καθορίζουν τις εποχές. Καθορίζουν και διαμορφώνουν τον κόσμο.
Οπότε, δεν έχει σημασία αν οι εποχές είναι καλές ή κακές ή οτιδήποτε στο ενδιάμεσο.
Όσο εμείς τις κατανοούμε, κρατώντας τις πόρτες μας ανοικτές κάθε στιγμή στο κάθε νέο, όσο στηρίζουμε ο ένας τον άλλον, τη δουλειά μας αλλά και τους πελάτες μας με όλες μας τις δυνάμεις, θα φτάνουμε πάντα πρώτοι στην αιχμή κάθε εποχής. Το κάναμε καλά δέκα χρόνια τώρα.
Και μαζί θα κάνουμε ακόμη καλύτερα τα επόμενα δέκα.
10 Years The Newtons Laboratory»
Δείτε αναλυτικά όλα όσα ειπώθηκαν στην εκδήλωση ΕΔΩ